km km
expand_more
Zamknij close

Potwierdź
expand_more
Zamknij close
cm³ cm³
KM KM

Potwierdź
expand_more
Zamknij close

Potwierdź
expand_more
Zamknij close
kg kg
kg kg

Potwierdź
expand_more
Zamknij close

Potwierdź

Samochody ciężarowe

FAKTURA VAT
Volvo FH Ciągniki siodłowe 2013

Volvo FH Ciągniki siodłowe

140 000 PLN

2013·845000 km·Diesel·12900 cm³

Oferta prywatna
location_on Białystok
MAN TGS Specjalny 2010

MAN TGS Specjalny

199 000 PLN

2010·263000 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault D-Series Specjalny 2023

Renault D-Series Specjalny

845 000 PLN

2023·10 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
MAN TGM Specjalny 2023

MAN TGM Specjalny

409 000 PLN

2023·99 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault Dokker Specjalny 2023

Renault Dokker Specjalny

205 000 EUR

2023·10 km·Diesel·6700 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Mercedes-Benz Axor Specjalny 2005

Mercedes-Benz Axor Specjalny

39 000 PLN

2005·0 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault D26 Ciężarowe 2022

Renault D26 Ciężarowe

519 000 PLN

2022·10 km·Diesel·7700 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
MAN TGA Specjalny 2006

MAN TGA Specjalny

69 000 PLN

2006·277000 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault Dokker Specjalny 2023

Renault Dokker Specjalny

609 000 PLN

2023·50 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault Premium Specjalny 2010

Renault Premium Specjalny

69 000 PLN

2010·166000 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault Premium Specjalny 2010

Renault Premium Specjalny

39 000 PLN

2010·10 km·Gaz·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Mercedes-Benz Actros Specjalny 2010

Mercedes-Benz Actros Specjalny

99 000 PLN

2010·190000 km·Diesel·11946 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault Dokker Specjalny 2023

Renault Dokker Specjalny

569 000 PLN

2023·10 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Mercedes-Benz Axor Specjalny 2010

Mercedes-Benz Axor Specjalny

95 000 PLN

2010·88300 km·Diesel·6374 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault D-Series Specjalny 2012

Renault D-Series Specjalny

149 000 PLN

2012·230000 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault Dokker Specjalny 2024

Renault Dokker Specjalny

669 000 PLN

2024·0 km·Diesel·7700 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
IVECO Stralis Specjalny 2012

IVECO Stralis Specjalny

99 000 PLN

2012·199000 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Scania P320 Inny 2010

Scania P320 Inny

99 000 PLN

2010·127000 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault Premium 270 DCI Ciężarowe 2007

Renault Premium 270 DCI Ciężarowe

33 000 PLN

2007·325000 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Volvo FE 280 Ciężarowe 2007

Volvo FE 280 Ciężarowe

49 000 PLN

2007·328000 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault Premium Ciężarowe 2005

Renault Premium Ciężarowe

29 000 PLN

2005·284000 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Iveco Daily 70C14 CNG Ciężarowe 2015

Iveco Daily 70C14 CNG Ciężarowe

169 000 PLN

2015·110000 km·Gaz·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault Premium 280 Ciężarowe 2007

Renault Premium 280 Ciężarowe

29 000 PLN

2007·266000 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
IVECO Stralis Specjalny 2024

IVECO Stralis Specjalny

162 000 EUR

2024·10 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Inna Janco/GP Lift Specjalny 2024

Inna Janco/GP Lift Specjalny

129 000 PLN

2024·1 km·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
MAN TGS Specjalny 2024

MAN TGS Specjalny

575 000 PLN

2024·10 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
DAF LF-series Specjalny 2023

DAF LF-series Specjalny

379 000 PLN

2023·1 km·Diesel·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Volvo FM 330 Inny 2013

Volvo FM 330 Inny

169 000 PLN

2013·487726 km·Diesel·10800 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
Renault Premium Specjalny 2007

Renault Premium Specjalny

39 000 PLN

2007·225730 km·Diesel·7146 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow
MAN TGL Specjalny 2008

MAN TGL Specjalny

69 000 PLN

2008·202757 km·Diesel·4580 cm³

Oferta firmowa
location_on Sokołow

Samochody ciężarowe FAQ:


O czym warto pamiętać, kupując używane samochody ciężarowe?

Kupno jakiegokolwiek używanego pojazdu wiąże się z pewnym ryzykiem. Nigdy bowiem nie możemy być do końca pewni tego, czy to, co przedstawia nam sprzedający, ma pełne odzwierciedlenie w rzeczywistości. To właśnie dlatego warto jest pamiętać o kilku prawidłach, dzięki którym będziemy w stanie kupić samochód ciężarowy w bezpieczny i skuteczny sposób. 

W pierwszej kolejności zwróćmy uwagę na to, skąd kupujemy nasz ciągnik siodłowy. Zdecydowanie warto szukać firm, które posiadają renomę na rynku i są godne polecenia przez swoich byłych klientów. Pewny sprzedawca to już połowa sukcesu.

Jeżeli będziemy już bliscy kupna konkretnego egzemplarza, nie bójmy się wyłożyć trochę pieniędzy z budżetu i wysłać daną ciężarówkę na przegląd. Da nam to absolutną pewność, iż z autem jest wszystko w porządku. Zdecydowanie warto również wspomnieć o umowie – musi zostać ona stworzona w sposób czytelni i precyzyjny, by w przyszłości nie pojawiły się żadne większe wątpliwości w kontekście tego, w jaki sposób zakupiliśmy samochód.

Jakie wyposażenie mają samochody ciężarowe?

Wymagania dotyczące samochodów ciężarowych znacznie wzrosły na przestrzeni ostatnich lat. Oczywiście jednym z najważniejszych aspektów jest tutaj kwestia bezpieczeństwa. Każdy samochód ciężarowy, który rusza w dłuższą trasę, musi posiadać odpowiednie wyposażenie, które nie tylko będzie w stanie uratować kierowcę oraz przewożony towar w sytuacji kryzysowej, ale sprawi również, iż podróż nie będzie wywoływała u kierującego dyskomfortu. Każdego dnia spędza on bowiem w kabinie kilka, o ile nie kilkanaście godzin.

Jeżeli chodzi o tak zwane bezpieczeństwo czynne, podstawowymi elementami wyposażenia ciężarówki są oczywiście systemy ABS oraz ASR, układ ESP usprawniający jazdę po łuku, wspomaganie układu kierowniczego oraz system BAS wspomagający hamowanie. Fotel kierowcy koniecznie musi posiadać możliwość regulacji, a w kabinie koniecznie musi być dostępna klimatyzacja. Jeżeli zaś chodzi o bezpieczeństwo bierne, żaden samochód ciężarowy nie może być używany bez trzech sprawnych elementów – pasów bezpieczeństwa, zestawu poduszek powietrznych, a także i zagłówka.

Samochody ciężarowe i związany z nimi transport stanowią jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki. Początki tego sektora motoryzacji sięgają 1896 roku i połączone są z założycielem marki Mercedes. To wtedy powstał pierwszy samochód ciężarowy. Kolejne lata przynosiły coraz to lepsze rozwiązania, a po ponad 120 latach po drogach poruszają się miliony aut niekiedy lepiej wyposażonych od samochodów osobowych. Do najpopularniejszych marek aktualnie należą Scania, DAF, Volvo, Mercedes-Benz czy Iveco. Każdy z nich w swojej ofercie ma samochody ciężarowe i ciągniki siodłowe, które można konfigurować wedle własnych wymagań. Na rynku rozróżnia się wiele typów tych pojazdów, najczęściej wybierane to chłodnia, izoterma, kontener z windą, skrzynia, skrzynia z plandeką czy firana. Ładowność samochodów ciężarowych uzależniona jest od ilości osi i może wynosić nawet kilkanaście ton. W standardowych konfiguracjach wielkość przestrzeni ładunkowej wynosi nie więcej niż 50m3. Firmy zajmujące się przewozem nietypowych towarów muszą zazwyczaj konfigurować pojazd na indywidualne zamówienie, w pozostałych przypadkach bardzo dobrze sprawdza się rynek aut używanych lub pojazdy stockowe producentów. Zatem bez względu czy interesują Cię nowe czy używane samochody ciężarowe, sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie – tu z pewnością znajdziesz pojazd, który spełni Twoje wymogi.

Samochody ciężarowe

Samochody ciężarowe nie znajdują się zbyt często w blasku fleszy. Są to jednak bardzo ważne dla całego przemysłu oraz branży transportowej maszyny. Oto szeroka wiedza o samochodach ciężarowych podana w przyjemnej formie!

Samochody ciężarowe – definicja

Zanim przejdziemy do omawiania kolejnych podpunktów, warto rozważyć dokładną definicję samochodu ciężarowego. Według polskiego ustawodawstwa, za taki pojazd możemy uznawać samochód, który został skonstruowany do przewozu ładunków. W naszym kraju istnieją trzy kategorie homologacyjne, ułatwiające klasyfikację samochodów ciężarowych. Homologacja N1 przysługuje pojazdom ciężarowym, które nie przekraczają dopuszczalnej masy całkowitej 3,5 ton – nie ma ich jednak za wiele i stanowią znaczną mniejszość rynku. O wiele ważniejsze w tym kontekście są dwie pozostałe kategorie – N2, która oznacza pojazd przekraczający swoją DMC 3,5 tony, ale ważący mniej niż 12 ton. Homologacja N3 odpowiada zaś za samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton. 

Jeżeli chodzi o rodzaje samochodów ciężarowych, najczęściej w tym kontekście mówimy o ciągnikach siodłowych, potocznie nazywanych ciężarówkami. To właśnie na tego typu pojazdach będziemy najmocniej się skupiać w tym tekście, bowiem to one są najważniejszą składową całego rynku pojazdów ciężarowych.

Samochody ciężarowe – transport – drogowy w Polsce i Europie

Transport drogowy ma w Europie naprawdę olbrzymie znaczenie. Mimo że cały Stary Kontynent nie należy do najmniejszych obszarów, przewóz towarów za pomocą pojazdów ciężarowych ma tutaj o wiele więcej sensu niż na przykład w Ameryce czy w Azji. Nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o dystans, jaki musi zostać pokonany z punktu A do punktu B, ale również o infrastrukturę drogową – w Europie stoi ona na najwyższym poziomie. 

Polska w ciągu ostatnich kilkunastu lat również poczyniła w tym aspekcie gigantyczne postępy. Sieć dróg ekspresowych oraz autostrad w naszym państwie nie tylko jest naprawdę spora, ale stoi również, na poziomie którego naprawdę mogłyby pozazdrościć niektóre państwa Europy Zachodniej – nie ma w tym ani grama przesady. W kontekście transportu oraz tranzytu najważniejszymi ścieżkami handlowymi są łączące Polskę w osi wschód – zachód autostrady A2 oraz A4, a także autostrada A1 oraz droga ekspresowa S3, która stanowi ścieżkę tranzytu w osi północ – południe. Dzięki temu poruszanie się po naszym państwie jest obecnie naprawdę proste i przyjemne, a rozbudowana sieć dróg szybkiego ruchu sprawia, że tranzyt oraz przewóz towarów może odbywać się naprawdę sprawnie. Nic więc dziwnego, iż jeśli chodzi o branżę transportową Polska jest jednym z największych potentatów na scenie europejskiej.

Nie oznacza to jednak, iż polskie podwórko nie ma szansy rozwinąć się jeszcze mocniej. Według raportów, planów oraz przewidywań, w następnych latach jesteśmy w stanie spodziewać się dodatkowych wzrostów w kontekście polskiego transportu. Według specjalistów obecny wzrost całej gałęzi polskiego transportu, który oscyluje w okolicach 10 procent rocznie, może jeszcze mocniej przyspieszyć z uwagi na restrukturyzacje flot w wielu firmach, a także postępy w dziedzinie automatyzacji i autonomizacji, które prowadzą do oszczędzania większych ilości pieniędzy.

Równocześnie jednak nie można zapominać o problemie, jaki toczy obecnie europejski oraz polski transport – brak rąk do pracy. Na ten moment w naszym kraju brakuje około 200 tysięcy zawodowych kierowców. Luka podaży jest naprawdę spora, a mając na uwadze fakt, iż 1/3 obecnych kierowców zbliża się powoli do wieku emerytalnego, problem staje się jeszcze poważniejszy. Przyciągnięcie świeżej krwi do branży jest jednym z najpoważniejszych wyzwań, które obecnie stoją przed sektorem logistycznym.

Ciągniki siodłowe – generacje – Jak w ostatnich latach zmienił się transport drogowy?

Ciągniki siodłowe, nazywane potocznie ciężarówkami, zmieniały się naprawdę mocno na przestrzeni lat. Oczywiście obecne konstrukcje w praktycznie niczym już nie przypominają tych produkowanych 60 czy 70 lat temu. Obecne ciągniki siodłowe to niezwykle skomplikowane maszynerie – zdolne do przemierzania dziesiątek tysięcy kilometrów bez zająknięcia się, z potężnymi silnikami, lecz dzięki postępowi techniki – równocześnie coraz bardziej przyjazne środowisku.

Największymi zmianami w kontekście obecnych ciągników siodłowych niewątpliwie jest rozwój technologii, dzięki któremu kierowcy są w stanie widzieć i wiedzieć zdecydowanie więcej o samym samochodzie, a także o tym, co dzieje się na drodze wokół nich. Jednym z największych problemów podczas jazdy ciągnikiem siodłowym jest bowiem naprawdę spore martwe pole z uwagi na wysokość, na jakiej siedzi kierowca, a także ogromne naczepy, które skutecznie zasłaniają to, co za tirem. Trzeba również wspomnieć o bardzo ważnych zmianach, jeżeli chodzi o konstruowanie silników – muszą być one o wiele bardziej ekologiczne, lecz nadal oferować wystarczającą moc do poprawnego działania. O tym jednak powiemy sobie trochę więcej w kolejnych podpunktach.

Ciężarowe – wyposażenie podstawowe i dodatkowe opcje

Jeżeli chodzi o wyposażenie samochodów ciężarowych, w ostatnim czasie zmieniło się ono naprawdę mocno, co z pewnością można było wyczytać z poprzedniego akapitu. Zarówno w kontekście dodatkowych aspektów i technologii, jak i obowiązkowych elementów wyposażenia samochodu ciężarowego, zmieniło się dość wiele. Kiedyś ta kwestia nie była za dobrze uregulowana, zaś obecnie każdy producent oraz właściciel firmy logistycznej czy spedycyjnej musi dokładnie stosować się do funkcjonujących przepisów.

Zaczynając o wyposażeniu podstawowym bądź obowiązkom – w zależności od tego, kto jak lubi te elementy nazywać – z pewnością znajdziemy parę absolutnych podstaw: gaśnicę, dwa trójkąty ostrzegawcze, kamizelkę odblaskową, a także apteczkę. Jeżeli kierowca jest wysyłany w dłuższą podróż, nie ma dodatkowo opcji, by na wyposażeniu ciągnika siodłowego nie było łóżka. Mówiąc zaś o obowiązkowych systemach w nowoczesnych ciężarówkach, należy wspomnieć na przykład o automatycznym hamulcu awaryjnym, systemie ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu, a także pełnym zestawie wspomagań. W przypadku hamowania obowiązkowo w ciągniku siodłowym muszą znaleźć się ABS, ASR oraz BAS. Daleko nie zajedziemy również bez systemu stabilizacji jazdy w zakrętach ESP, a także wspomaganiu kierownicy oraz... klimatyzacji.

Co zaś w kontekście wyposażenia dodatkowego? Tutaj nie ma mowy o oszczędnościach – producenci samochodów ciężarowych wkładają naprawdę wiele pieniędzy w badania oraz rozwój, dlatego też w najnowszych ciągnikach siodłowych jesteśmy w stanie znaleźć naprawdę wiele innowacyjnych rozwiązań. Powiedzmy sobie na przykład o kamerze 360, która podczas manewrowania ogromnym pojazdem z naczepą może okazać się istnym zbawieniem. To jednak oczywiście nie wszystko. Wiele najnowszych ciężarówek posiada na przykład asystenta hamowania awaryjnego. Jeżeli pojazd zacznie za szybko zbliżać się do pojazdu z przodu, samodzielnie rozpocznie procedurę hamowania, aby uchronić kierowcę przed kolizją. Systemy, takie jak LCS, LDW oraz LRA znacznie zwiększają bezpieczeństwo i pomagają samochodowi ciężarowemu utrzymać się w drodze, a także dają kierowcy wystarczająco dużo czasu na podjęcie odpowiedniej reakcji. Wspomnieć należy również o adaptacyjnym tempomacie, który podczas dłuższych tras jest naprawdę nieocenioną pomocą.

Transport drogowy – przyszłość i ekologia

Co niesie przed nami przyszłość transportu drogowego w Polsce, w Europie oraz na całym świecie? Przede wszystkim sporą rewolucję ekologiczną. W 2025 roku na Starym Kontynencie ma zadebiutować nowa norma emisji spalin: Euro 7. Ograniczy ona po raz kolejny limity spalin, jakie może wypuszczać z siebie pojazd, a na dodatek ma wymusić na producentach tworzenie bardziej wytrzymałego osprzętu. W tego typu samochodach kwestią czasu jest również rozprzestrzenienie się rozwiązań hybrydowych – wraz z ograniczeniem emisji spalin w parze musi iść bowiem brak spadku mocy ciągników siodłowych. Wiele mówi się również o automatyzacji oraz autonomizacji branży. Do ciężarówek, które nie potrzebują ludzi do jazdy oczywiście nie możemy jeszcze mówić, lecz chodzi o wiele innych procesów, które składają się na ten biznes. Raporty sygnalizują, iż już w 2025 roku redukcje kosztów dzięki autonomizacji transportu mogą wynieść aż 28 procent, co jest naprawdę imponującym rezultatem.

Statystyki sprzedaży samochodów ciężarowych w Polsce

Podczas gdy cała branża samochodowa znajduje się obecnie w głębokim kryzysie, a producenci notują spadki sprzedaży bądź w najgorszym wypadku jej stabilizację na miernym poziomie, samochody ciężarowe... sprzedają się tak dobrze, jak jeszcze nigdy dotąd! Grudzień 2021 roku był najlepszym miesiącem w całej historii badania rynku. W Polsce sprzedano wtedy aż 3818 egzemplarzy pojazdów ciężarowych. W całym 2021 roku wynik ten wyniósł 32 681 pojazdów ciężarowych, co jest wzrostem sprzedaży o 15,4 procent względem 2019 oraz o aż 58,1 procent względem 2020 roku.

Jeśli zaś chodzi o najpopularniejsze w naszym kraju marki, obecnie nikt nie może się równać z DAF-em. Producent z Holandii w 2021 roku sprzedał dokładnie 7348 sztuk swoich pojazdów na polskim rynku, co stanowi aż 24 procent całej sprzedaży. Kolejne miejsca przypadają kolejno Volvo oraz Mercedesowi, a czołówka uzupełniona jest przez MAN-a, Scanię, Renault, Iveco oraz Forda. Co ciekawe, czołowa ósemka całkowicie zdominowała Polskę – ta grupa bowiem stanowi aż 99,1 procent całego naszego rynku samochodów ciężarowych.

Ogłoszenia samochodów ciężarowych na samochody.pl

Potrzebujesz pozyskać samochody ciężarowe bądź ciągniki siodłowe? Na stronie samochody.pl poczujesz się jak u siebie w domu! W ogłoszeniach publikowanych przez użytkowników będziesz w stanie natrafić na naprawdę szeroki wybór najpopularniejszych obecnie modeli. Szeroka baza pojazdów na sprzedaż sprawia, że bez problemu będziesz w stanie znaleźć to, czego potrzebujesz dla swojej firmy lub na swój własny użytek, a następnie szybko skontaktujesz się ze sprzedawcą. To naprawdę proste!