Mazda 6e (2025) – elektryczna limuzyna z duszą, styl i zasięg w jednym
Nowa Mazda 6e to długo wyczekiwana, w pełni elektryczna limuzyna klasy średniej, która otwiera nowy rozdział w historii japońskiej marki. Model ten zadebiutował w 2025 roku i już od pierwszych dni wzbudza duże emocje – zarówno ze względu na wygląd, jak i parametry techniczne. To samochód dla tych, którzy cenią elegancję, dynamikę i nowoczesność, ale nie chcą iść na kompromisy w kwestii komfortu czy zasięgu.
Design, który przyciąga spojrzenia
Mazda 6e została zaprojektowana zgodnie z filozofią Kodo – ruch w ciszy. Smukła sylwetka typu fastback, płynne linie i charakterystyczny pas przedni z wąskimi reflektorami LED tworzą wrażenie nowoczesności i lekkości. Subtelny spojler zintegrowany z klapą bagażnika, ukryte klamki drzwi i bezramkowe szyby dopełniają całości eleganckiej formy.
Wymiary nowej Mazdy 6e:
- Długość: 4921 mm
- Szerokość: 1890 mm
- Wysokość: 1485 mm
- Rozstaw osi: 2895 mm
Te proporcje przekładają się na świetne prowadzenie oraz bardzo przestronne wnętrze – również z tyłu, co nie zawsze jest standardem w tym segmencie.
Napęd elektryczny – dwa warianty do wyboru
Mazda postawiła na uniwersalność i oferuje 6e w dwóch wariantach:
Mazda 6e Standard Range:
- Moc: 258 KM
- Bateria: LFP, 68,8 kWh brutto
- Zasięg: do 479 km (cykl WLTP)
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,6 s
- Napęd: na tylne koła
Mazda 6e Long Range:
- Moc: 245 KM
- Bateria: NMC, 80 kWh brutto
- Zasięg: do 522 km (WLTP)
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,8 s
- Napęd: na tylne koła
Oba warianty oferują dynamiczne, ale płynne przyspieszenie, a tylny napęd gwarantuje sportowy charakter prowadzenia – cecha, której często brakuje w konkurencyjnych sedanach elektrycznych.

Wnętrze – minimalizm, technologia i komfort
Wnętrze Mazdy 6e to mariaż japońskiej precyzji z nowoczesną technologią. Znajdziemy tu cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,2", centralny ekran dotykowy 14,6", a także wykończenia z materiałów wysokiej jakości – w tym opcjonalną skórę naturalną.
Na liście wyposażenia znajdują się m.in.:
- System audio Sony z 14 głośnikami
- Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto
- Bezprzewodowe ładowarki do telefonów
- Asystent pasa ruchu i adaptacyjny tempomat
- Monitorowanie martwego pola
- System kamer 360 stopni
- Panoramiczny dach szklany
- Ambientowe oświetlenie wnętrza z wyborem 64 kolorów
Dbałość o detale sprawia, że jazda 6e to przyjemność nie tylko dla kierowcy, ale i pasażerów.
Kiedy i za ile?
Mazda 6e trafi na europejski rynek latem 2025 roku. W pierwszej kolejności model pojawi się w Niemczech, Francji i Holandii, ale z dużym prawdopodobieństwem jeszcze w tym samym roku trafi również do Polski. Przewidywana cena startowa to ok. 45 000 euro, co może przełożyć się na około 200 000–210 000 zł w podstawowej wersji.
Czy Mazda 6e ma szansę odnieść sukces?
Nowa Mazda 6e wpisuje się w rosnący trend elektryfikacji samochodów osobowych, oferując coś więcej niż tylko bezemisyjny napęd – to także wyjątkowa estetyka, jakość wykonania i przyjemność z jazdy, której nie zawsze doświadczymy w innych EV z tego segmentu.
To propozycja dla osób, które szukają czegoś innego niż kolejny elektryczny SUV – czegoś bardziej klasycznego w formie, ale z duchem nowoczesności.