Renault Kangoo - odpowiedź na Berlingo
Renault Kangoo zadebiutowało w salonie w Genewie i rozpoczęło masową produkcję w 1997 roku. Kangoo jest odpowiedzią na konkurencyjne modele partnerów Citroen Berlingo, Volkswagen Caddy i Peugeota. Model jest bardzo przestronnym samochodem. Jego szerokość wewnętrzna wynosi 1,4 metra, a przestrzeń między przestrzenią kierowcy i pasażera a sufitem wynosi 1,2 metra. Opcjonalnie model ten może zakupić dwuczęściowe drzwi z otwartą klapą bagażnika lub asymetryczne dwuczęściowe drzwi, które otwierają się o 180° na boki. Renault Kangoo posiada wspomaganie kierownicy, elektryczne lusterka wsteczne eliminujące martwe pola oraz poduszki powietrzne kierowcy. Dodatkowo posiada wewnątrz dużą ilość przegródek, a nad przednią szybą znajduje się półka na dokumenty i drobne przedmioty.
Projekt wnętrza tego auta słynie z ergonomicznej konstrukcji, z której najważniejsza jest funkcjonalność, jaką powinien posiadać samochód osobowy. Renault Kangoo wyróżnia się głównie z bardzo ekonomicznego silnika i niskiej ceny samego samochodu. Jednostka napędowa 1,5 litra dCi gwarantuje niezwykle oszczędne spalanie i wysoką kulturę pracy silnika (pracuje cicho i nie powoduje drgań w kabinie). Na początku silniki w tym modelu nie były najmocniejsze (były to silniki 1.2, 1.4 i 1.9 DTI), ale ze względu na oszczędne spalanie nadawały się bardzo dobrze jako pojazdy. Jedną z najbardziej pożądanych modeli jest 1.5 DCi. Kangoo dostarcza również LPG instalowany fabrycznie. Dlatego dodatkowo obniżymy koszty związane z tankowaniem samochodów.
Renault Kangoo I zadebiutowało w 1997 roku. Wersja druga pojawiła się w 2007 roku. Model Z.E. zadebiutowało w 2011 roku. Cztery lata po debiucie drugiej generacji Kangoo, Renault wprowadza całkowicie elektryczne modele. Poza gniazdem służącym do ładowania układu zasilania, konstrukcja nadwozia auta nie podległa żadnym zmianom. Podobnie jak wersja spalinowa, elektryczny Kangoo Z.E. przeszedł facelifting w 2013 roku. Model ten posiada wyższe reflektory i inny zderzak.