km km
expand_more
Zamknij close

Potwierdź
expand_more
Zamknij close
cm³ cm³
KM KM

Potwierdź
expand_more
Zamknij close

Potwierdź
expand_more
Zamknij close
kg kg
kg kg

Potwierdź
expand_more
Zamknij close

Potwierdź

Neoplan FAQ:


Jakie są popularne samochody dostawcze Neoplan?
Samochody dostawcze Neoplan to przede wszystkim autobusy i autokary. Do najpopularniejszych modeli tychże środków transportu publicznego można zaliczyć autobusy: Neoplan N4016, Neoplan N814 i Neoplan Neoplan. Natomiast popularne autokary Neoplan: Neoplan Cityliner (również wersje C i L), Neoplan Starliner C i Starliner L, Neoplan Skyliner, a także Neoplan Jetliner (też wersja C) i Neoplan Tourliner (także wersje C i L). Autokary mogą przewieźć od 53 osób do 85. Z kolei w autobusie Neoplan Neoplan pomieści się maksymalnie 99 podróżnych. Wiele z tych modeli można znaleźć w ogłoszeniach motoryzacyjnych wśród ofert sprzedaży używanych pojazdów Neoplan. Względnie popularna jest też seria autobusów Neoplan Metroliner: Neoplan N4009, Neoplan N4016, Neoplan N4020 oraz Neoplan N4021. W tych autobusach silnik montowano albo poziomo, albo pionowo. Te z pionowo zainstalowanym silnikiem mają w nazwie dodatkowy człon TD (z ang. Tower drive – odnośnie pionowego montażu silnika).
Wady i zalety dostawczych Neoplan
Pojazdy dostawcze Neoplan cieszą się dużym powodzeniem, a kierowcy nie mają zbyt wiele zastrzeżeń do tych modeli. Niektórzy zwrócili uwagę na trudności z wyborem kierunku za pomocą tak zwanej „belki” – problem ten dotyczył autobusu *N4016. Kierowcy tego modelu zwrócili też uwagę na kłopot niezwiązany bezpośrednio z autobusem, a z organizacją. Dotyczył braku kart kodów kierunkowych – nie zawsze producent dołącza je do map, przez co kierowca musi tracić dodatkowo czas na ich znalezienie w plikach tekstowych. W *Neoplanach do OMSI dostrzeżono natomiast niewielkie trudności z wyświetlaczem, który trzeba było odpowiednio skonfigurować. W modelu N4016 doceniono z kolei wygląd i technologię związaną z wczytywaniem i dostępnością map na FPS-ach. Odnośnie do Neoplanu do OMSI za walor uznano: pulpit, bryłę, optymalizację, systemy ruchu pasażerskiego, efekty dźwiękowe, wyświetlacz (gdy już działa), a także animacje przycisków.
Jakie są dostępne wersje silnikowe w Neoplan?
W autobusach Neoplan N4020 można znaleźć takie silniki jak: MAN D2865 LUH05, DAF GS200M o mocy 272 KM (również w zabudowie wieżowej), czy MAN D0826 o mocy 260 KM (także w zabudowie wieżowej). W autokarach natomiast montowano silnik: MAN D20 R6 Common Rail turbodiesel Euro 6 360 KM lub 400 KM (w modelach Neoplan Jetliner i Neoplan Jetliner C), MAN D2676 LOH R6 Common Rail turbodiesel Euro 6 420 KM lub MAN D2676 LOH R6 Common Rail turbodiesel Euro 6 460 KM (w autokarach Neoplan Tourliner). Z kolei w autokarach Tourliner są silniki MAN D2676 LOH R6 Common Rail turbodiesel Euro 6 460 KM, a w Neoplan Cityliner, Neoplan Starliner i Neoplan Skyliner motory MAN D2676 LOH R6 Common Rail turbodiesel Euro 6 420 KM lub MAN D2676 LOH R6 Common Rail turbodiesel Euro 6 460 KM.
Jakie są rodzaje zabudowy dla dostawczych Neoplan?
Pojazdy dostawcze Neoplan mają zabudowę typu autokar: dwuosiowy średniopokładowy, dwuosiowy wysokopokładowy, trzyosiowy wysokopokładowy i trzyosiowy dwupokładowy. Jeśli chodzi o liczbę osób, jakie autokary mogą przewieźć, to w zabudowie dwuosiowej średniopokładowej liczba ta wynosi 53+1+1 lub 57+1+1. Z kolei w zabudowie dwuosiowej wysokopokładowej zmieści się 53+1+1 lub 51+1+1 osób. Biorąc pod uwagę zabudowę trzyosiową wysokopokładową, liczba osób jest następująca: 57+1+1, 63+1+1 lub 59+1+1. Natomiast w autokarze trzyosiowym dwupokładowym może jechać jednocześnie 83+1+1 osób. Zabudowę typu autokar dwuosiowy średniopokładowy ma na przykład model Neoplan Jetliner, a dwuosiową wysokopokładową Neoplan Tourliner. Zabudowa typu autokar trzyosiowy wysokopokładowy dotyczy m.in. modelu Neoplan Starliner, a trzysiowa dwupokładowa znajduje się w autokarze Neoplan Skyliner.