Aprilia RSV
Popularna firma Aprilia praktycznie do końca ubiegłego stulecia swoją ofertę opierała przede wszystkim na małolitrażowych motocyklach i tylko z takimi rozwiązaniami była kojarzona. Jednakże pod koniec XX wieku włoska marka postawiła na diametralną zmianę wizerunku. To właśnie w tym momencie dołączyła do grona jednych z najlepszych, sportowych modeli.
Niezawodna Aprilia RSV
Sportowe modele są rozchwytywane na rynku i takie też są obecnie najnowsze rozwiązania pochodzące od popularnej, włoskiej marki. Jednakże Aprilia nie zawsze należała do czołówki wyścigowych modeli, ciekawostkę stanowi fakt, że jeszcze w ubiegłym stuleciu oferowała tylko i wyłącznie jeden motocykl z silnikiem większym niż 250 ccm. Był to uwielbiany Pegaso 650.
Z biegiem lat przedsiębiorstwo miało jednak coraz bardziej rozwinięty dział wyścigowy. Tym samym inwestycja w lepsze modele była kwestią czasu. Tak narodził się pomysł stworzenia modelu kolejnej już generacji, RSV 1000 Mille. Został on zaprezentowany pod koniec ubiegłego stulecia, w 1998 roku.
Dlaczego RSV 1000 Mille?
Istotnie konstrukcja, jak również osiągi tego motocykla znacznie różniły się od poprzednich. Był to pierwszy tak duży motocykl od Aprilii, który był napędzany przez dwucylindrowy, widlasty silnik Rotaxa. Był to model V990, który generował 128 KM i 92 Nm. Ciekawostką jest fakt, że jego cylindry były rozchylone aż pod kątem 60°. Przyczyniło się to do zmniejszenia rozmiarów jednostki pod względem głównej konkurencji. Mowa tu o modelu Ducati 916 czy też jego następcy – 996. W tym przypadku silnik o takim ułożeniu może generować spore wibracje, tym samym wymusiło to na inżynierach zamontowanie dwóch wałków wyrównoważających.
Na początku XXI wieku producent rozszerzył portfolio o nową wersję R, która była lżejsza o 4 kg, wraz z zawieszeniami i amortyzatorem skrętu Ohlins. Model dodatkowo posiadał lekkie, kute, aluminiowe obręcze i dodatki wykonane z włókna węglowego. Firma zdecydowała się również na dodatkową produkcję w 150 egzemplarzach ostatniej wersji SP.