BMW R
Historia motocykli marki BMW sięga roku 1923, kiedy to na rynek wypuszczono pierwszy model R32. Ten motor z solidnym wałem kardana, silnikiem bokser o pojemności 494cm3 rozwijający moc 8.5 KM, stał się wyznacznikiem w historii motocykli. Niespełna 3 lata później powstał R42 – udoskonalona wersja R32, który zapoczątkował wielką sławę niemieckich bokserów.
BMW R - krótka historia
R42, mający silnik o pojemnościach 350 cm3, 500 cm3 i 750 cm3, zdobywa wiele nagród i bije rekordy prędkości. Jego następcą jest R75, którego konstrukcja wynika z zapotrzebowania na motocykl z koszem. I tak w 1941 zaczęło produkcję R75, okrzyknięty najlepszym wojskowym motocykl wszechczasów.
Po wojnie, w 1948 roku, zaprojektowano nowy model - R24 o pojemności 247cm3. Gdy już w roku 1950 zniesiono ograniczenie dotyczące pojemności, firma BMW wypuściło na rynek R51 napędzany bokserem 500cm3.
Istotna rolę w historii motoryzacji BMW odegrały również: R67, posiadający 600cm3, a także wyścigowe R68 - osiągające 160 km/h.
Na przełomie lat 60 i 70 produkcja motocykli gwałtownie wzrasta, a firma BMW proponuje swoim klientom nowe modele: R50/5, R60/6, R75/5.
BMW R – nowa kolekcja
Dziś BMW zachwyca swoich klientów R 1250 RS, który charakteryzuje się sportowym zacięciem i ergonomią. Innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne, w tym całkowicie zmodyfikowany przód z nowym spojlerem silnika, symetryczny układ bliźniaczych reflektorów czy geometria kierownicy, zapewniająca sportową pozycję siedzącą, zachwycają nowoczesnym wyglądem i osiągami. Komfortową jazdę zapewnia również R 1250 RT, które został wyposażone w liczne funkcje, takie jak np. duży ekran TFT o przekątnej 10,25 cala, nawigację i łączność. Uzupełnieniem kolekcji jest nowy R 1250 R o bardziej dynamicznym wyglądzie.