Ducati Multistrada
Ducati Multistrada jest motocyklem łączącym dwa rodzaje dwukołowców - supermoto oraz sport touring. Swoją premierę miał w 2003 roku. Posiada silnik 992 cm3 (1000DS), V-twin, 6-biegową skrzynię oraz rozstaw osi 1462 mm. Zbiornik paliwa ma 20 l pojemności. Jego następcą została Multistrada 1200.
Rozwój Ducati Multistrady
Ducati Multistrada 1000DS została zaprezentowana po raz pierwszy w 2003 roku. Posiada silnik o pojemności 1000 cm3. Był to jednak bardzo krytycznie przyjęty model motocyklu. Głównymi wadami były słabej jakości siedzisko oraz niekorzystnie zaprojektowana przednia szyba.
W 2005 roku pojawiła się ulepszona wersja Multistrady 1000DS. Producent postanowił zamontować lusterka na dłuższych wspornikach, co przełożyło się na lepszą widoczność. Pojawiły się również bardziej ergonomiczne siedzisko oraz stabilniejsza stopka. W tym samym roku zaprezentowano także model Multistrada 1000DS S z zawieszeniem Öhlins, aluminiową kierownicą zmniejszającą wibracje oraz osłoną paska z włókna szklanego.
Dwa lata później, w 2007 roku, pojawił się model Ducati Multistrada z silnikiem o pojemności 1100 cm3. W standardowym dwukołowcu zmieniono zawieszenie na Marzocchi oraz Sachs. Model 1000DS S zyskał regulowane zawieszenie Ohlin, dokładniejszy wskaźnik paliwa oraz lepszą pracę kierownicy.
W modelu z 2008 roku pojawiło się kilka poprawek. Producent skupił się na ulepszeniu systemów FI oraz wbudowaniu wyłącznika czasowego światła - miało to przełożyć się na wydłużoną pracę akumulatora.
W 2010 roku pojawił się nowy model Ducati Multistrada 1200. Posiada on elektroniczną kontrolę przepustnicy, silnik o pojemności 1200 cm3 oraz elektroniczne zawieszenie (opcjonalnie). Motocykl miał swoją premierę na targach EICMA w Mediolanie w 2009 roku.