Ducati Scrambler
Ducati Scrambler to bardzo popularny motocykl, który przez wiele osób nazywany jest... jajecznicą. Wszystko przez jego flagowy, żółty kolor. Jednakże Scrambler ma oprócz doskonałego designu wiele innych zalet.
Ducati Scrambler to bardzo popularny motocykl, który przez wiele osób nazywany jest... jajecznicą. Wszystko przez jego flagowy, żółty kolor. Jednakże Scrambler ma oprócz doskonałego designu wiele innych zalet.
Jak już wcześniej wspomniano, żółty kolor to znak rozpoznawczy Scramblerów, ponieważ przez długi czas pierwsze modele były produkowane właśnie w tym kolorze. Dopiero w późniejszych latach design tych pojazdów nieco się zmienił, producenci starali się odpowiedzieć na oczekiwania swoich klientów i tym samym wprowadzili zupełnie inne kolory.
Wczesne lata produkcji modelu Scrambler to przede wszystkim maszyny, które były bardzo uniwersalne. Obecnie możemy wyróżnić motocykle sportowe, wyścigowe lub też rekreacyjne. W początkowych latach produkcji Ducati Scrambler sytuacja wyglądała zupełnie inaczej, ponieważ ta sama maszyna służyła do rekreacji oraz do wyścigów. Pierwsze modele to:
- Scrambler OHC 250 (produkowany od 1962 do 1963),
- Scrambler 250 (produkowany od 1964 do 1968),
- Scrambler 350 (produkowany od 1967 do 1968).
Istotnie na przestrzeni lat producenci zmuszeni byli dopasować się lepiej do oczekiwań klientów i tym samym nieco zmienili design oraz osiągi modeli. Można śmiało stwierdzić, że tak naprawdę scramblery były praktycznie prekursorem pierwszych maszyn enduro.
Na przestrzeni lat pojawiły się kolejne modele. W drugiej serii zastosowano szerszą obudowę silnika. Ramy zostały zmodyfikowane na podstawie doświadczeń zaczerpniętych z fabrycznych motocykli wyścigowych Bruno Spaggiari Ducati. Wprowadzanie modeli na rynek prezentuje się następująco:
- Scrambler 125 (produkowany od 1970 do 1971),
- Scrambler 250 (produkowany od 1968 do 1975),
- Scrambler 350 (produkowany od 1968 do 1975),
- Scrambler 450 (produkowany od 1969 do 1976),
- Desmo R/T 450 (produkowany od 1970 do 1971).