Harley-Davidson Springer
Harley-Davidson Springer pojawił się na rynku w 1988 roku. Pierwsze modele produkowane był do 2003 roku i bardzo mocno inspirowały się FXST Softail. Znakami charakterystycznymi był nietypowy przedni widelec "Springer", który oparty został na modelu z 1948 roku. Na szczególną uwagę zasługuje także niezawodny silnik chłodzony powietrzem V2. Dwucylindrowa jednostka o pojemności skokowej 1338 cm3, oferowała 56 KM. Pierwsze silniki benzynowe zasilane były oczywiście układem wtrysku paliwa.
Historia modelu
Jak wspomniano we wstępie pierwszy model Harley-Davidson Springer pojawił się w 1988 roku. Pięć lat później zaktualizowano skrzynię biegów i napęd pasowy. W 1995 roku konstruktorzy dodali specjalny kranik podciśnienia paliwa oraz płynny wydech. Od 1997 roku montowano aluminiową piastę tylnego koła. Rok później sprzęgło otrzymało 9 tarcz, dzięki którym znacząco poprawiła się jakość pracy i żywotność. W modelach z 2002 roku dodano z kolei alarm immobilizer i kierunkowskazy w kształcie pocisku. Warto wspomnieć także o tym, że w 2000 roku motocykl Harley-Davidson Springer otrzymuje nowy silnik Twin Cam „Beta”. Nowy silnik wiązał się także z całkowitym przeprojektowanie ramy, dzięki czemu wszystkie elementy idealnie do siebie pasowały.
Co warto wiedzieć?
Pierwszy Harley-Davidson Springer FXSTS produkowany był tylko w jednym kolorze. Wszystkie modele były czarne i posiadały złote/czerwone paski. Znakiem charakterystycznym jest grafika przedstawiająca głowę i skrzydła orła umieszczona na szczycie kierownicy. Linia modeli Springer ma bardzo wiele konfiguracji przednich widelców. Największym zainteresowaniem cieszą się oczywiście widelce sprężynowe Springer, które do złudzenia przypominają widelce używane w Hydra-Glide z 1949 roku. Znakami charakterystycznymi motocykli Harley-Davidson Springer są także dość chude 21-calowe przednie koła na bardzo krótkich wahaczach.