Kawasaki KX
Kawasaki KX to seria japońskich motocykli, wyposażonych w silniki dwusuwowe. Pierwsze modele z tej linii zaprezentowano w 1974 roku i były to kolejno: KX 125, 250 i 450. Począwszy od 2004 roku serii towarzyszy również linia pojazdów Kawasaki KX-F, w której występują motocykle z silnikami czterosuwowymi. Nazwa handlowa tej serii to KX, jednak produkowane modele uzupełniane są również symbolem rocznika - literą identyfikującą pojazd oraz numerem oznaczającym lata produkcji.
Kawasaki KX - modele 60 - 125
Model KX 60 trafił na rynek w 1983, a trzy lata później zmieniono w nim układ pneumatyczny na chłodzenie cieczą. Pojazd został z czasem wyparty przez model 65 z 2000 roku. Zrezygnowano w nim ze zintegrowanego układu hamulcowego na rzecz dźwigni, a w 2006 analogowy układ zapłonowy zastąpiono cyfrowym. W 1979 roku do sprzedaży trafił Kawasaki KX 80, który w 2001 roku zmieniono na KX 85 o zwiększonym skoku i średnicy cylindra. W 1995 roku premierę miał model 100, który podobnie jak 80 posiadał system KIPS. W 1974 roku na rynek trafił motocykl KX 125, przeznaczony do zawodów motocrossowych.
Kawasaki KX 500
Najnowszy motocykl z tej serii to Kawasaki KX 500, produkowany do 2004 roku. Jego pierwsza generacja z 1983 roku nie była zbyt wydajna, ze względu na niską jakość silnika chłodzonego powietrzem. Naprawiła to generacja druga z 1985 roku, w której zastosowano chłodzenie cieczą. Trzecia generacja miała premierę w 1987 roku i wprowadziła wyższy współczynnik kompresji. Unikalna konstrukcja tłoka utrudniała niestety konserwację cylindra, ponieważ firmy z rynku części zamiennych nie produkowały zamienników. Ostatnia generacja wystartowała w 1988 roku, a jej największą zmianą była nowa konstrukcja silnika. Model zastąpiono KX450F, w którym zastosowano czterosuwowy silnik.