Suzuki DL
Model Suzuki DL zadebiutował w 2002 roku i oparty był na silniku V2 o maksymalnej pojemności 996 cm3. Pierwsze modele cieszyły się olbrzymim zainteresowaniem wśród zagorzałych miłośników turystycznego enduro. Na rynku europejskim największym zainteresowaniem cieszył się model DL650 z 2004 roku, który bardzo mocno wzorowany był na GSX-R.
Kluczowe zmiany
W 2003 producenci dodali regulator wstępnego napięcia zawieszenia. W nowych egzemplarzach podniesiono także moc alternatora do 400W i całkowicie zmieniono osłonę pyłową siłownika sprzęgła. Rok później całkowicie przeprojektowano zestaw wskaźników i wspomnianą osłonę silnika. Motocykliści mogli liczyć także na regulowaną szybę i znacznie ulepszone lusterka, które zapewniały doskonałą widoczność nawet w bardzo trudnych warunkach pogodowych. Jeżeli chodzi o sam design, to największą zmianę dokonano w 2005 roku. Srebrny kolor ramy zmieniono na czarny. W tym samym roku wprowadzono także możliwość wyłączania świateł przednich w trakcie startu silnika. Kolejne zmiany estetyczne pojawiły się w 2007 roku. Dodano nie tylko przezroczyste soczewki kierunkowskazów, ale również pokrywy sworznia wahacza.
Druga generacja modelu
W 2012 roku na rynku pojawiła się druga generacja Suzuki DL650, która pociągnęła za sobą oczywiście wiele nowych zmian technicznych. Zmieniono całkowicie skrzynię biegów, dzięki czemu udało się nie tylko zredukować hałas, ale również znacząco poprawić moment obrotowy. Moc wzrosła z 63,5 KM do 66,2 KM. W modelach z drugiej generacji zwiększono wysokość siedziska (o 1,5 cm) i co najważniejsze zmniejszono pojemność zbiornika paliwa do 20 litrów. W nowych wersjach Suzuki DL przeprojektowano całkowicie zestaw wskaźników. Warto wspomnieć także o tym, że nowe modele wyposażone zostały w zintegrowany system antykradzieżowy.