Triumph Tiger
Motocykl, który świetnie sobie radzi zarówno na asfaltowych drogach, jak i na bezdrożach – taki właśnie jest Triumph Tiger. Popularne Tygrysy uważane są za wyjątkowo niezawodne i bardzo solidne maszyny. A dostępne wersje pojemnościowe dają kilka opcji wyboru.
Długa historia
Mimo że pierwsza seria tych drapieżnych kotów pojawiła się w roku 1936, to jednak historia współczesnych Tygrysów ma początek w 1993 roku. To właśnie wtedy został wyprodukowany model 900 (T400)., który nadawał się raczej do turystycznych wojaży po szosie niż do jazdy w ciężkim terenie. Jego sercem był silnik trzycylindrowy, tak charakterystyczny dla jednośladów firmy Triumph. Ostatni pojazd tej serii został wypuszczony z fabryki w roku 1998, a już rok później pojawił się nowy T709 o złożonej konstrukcji, większej mocy silnika i wtryskiem paliwa zamiast gaźników. Uwagę zwracał też design z owalnymi owiewkami. Po dwóch latach został zastąpiony nowym modelem z silnikiem od Triumpha Daytony i wyższymi osiągami.
W roku 2004 moc silnika wzrosła do 106 KM. Zamiast kół szprychowych zastosowano odlewane, a osoby podróżujące doceniły fabryczne kufry. Rok 2008 to początek modelu z silnikiem o mocy 115 KM oraz pojemności 1050 cm3, który był przeznaczony dla amatorów szybkiej turystyki motocyklowej. Miał bardzo odświeżony wygląd – nowe zawieszenie, inną ramę i felgi aluminiowe.
W roku 2010 pojawił się niezwykle popularny Triumph Tiger 800, który nadaje się zarówno na szosę, jak i na off-road.
Generacje Tiger 800
Lata 2010-2014 to pierwsza generacja z modelami 800 i 800 XC z trzycylindrowym silnikiem i niskim siedzeniem. Modele z drugiej generacji w latach 2015-2017 otrzymały wydajniejszy silnik, który pobierał mniej paliwa. Dodano też zaawansowany komputer pokładowy, tempomat, kontrolę trakcji i zawieszenie WP z regulowanymi przednimi widelcami. Trzecia generacja pojawiła się w 2018 roku. Modele XR lepiej radzą sobie na asfalcie, natomiast wersje XC to doskonałe pojazdy terenowe. Wszystkie są wyposażone w system Ride-by-Wire, podwójne przednie tarcze hamulcowe, ABS i wygodne w użytkowaniu ekrany LCD. Poza wersjami podstawowymi mają także podgrzewane siedzenie i manetki, kolorowy ekran TFT czy więcej trybów jazdy.