Yamaha Virago
Jednym z najpopularniejszych motocykli na rynku wtórnym jest od wielu lat Yamaha Virago w różnych wersjach silnikowych. Najtańsze, ale i zarazem najsłabsze modele można kupić już za 7-9 tys. zł. Jednak warto skusić się na takie w cenie 11-12 tys. zł, ponieważ są w lepszym stanie i często mają mniejszy przebieg.
Virago, czyli klasyczny krążownik
Produkcja Virago przypadała na lata 1991-2007. Ten typowy cruiser od początku wzbudził zainteresowanie osób ceniących sobie przede wszystkim komfort jazdy. Idealnie nadawał się do turystycznej jazdy, ponieważ zapewniał zachowanie wyprostowanej pozycji, charakteryzował się też miękkim siedziskiem, a po bokach miał zamontowane skórzane sakwy (bardzo przydatne na dłuższe trasy). Klasyczny styl podkreślały dodatkowo liczne elementy chromowane.
Jak przystało na krążownika Virago został wyposażony w dwucylindrowy silnik w układzie widlastym – początkowo o pojemności 750 cm3, a następnie także modele z silnikiem 500 cm3 i 920 cm3. Pojedynczy amortyzator w pierwszej generacji zastąpiły dwa amortyzatory w roku 1984. Co ciekawe, w tym samym czasie pojawiła się również maszyna z jednostką napędową 699 cm3. Była to odpowiedź Yamahy na zwiększenie przez USA podatku na motocykle o pojemności przekraczającej 700 cm3, aby chronić modele rodzime.
Kolejne generacje serii Virago miały silniki o zróżnicowanej pojemności – od 124 cm3 do 1063 cm3. Pojawiły się zatem modele XV125, XV250, XV400, XV500, XV535, XV700, XV750, XV920, XV1000 oraz XV1100.
Ciekawa wersja
Wśród użytkowników szczególną popularnością cieszył się (i nadal jest pożądany) model Yamaha Virago XV535 z mocą 42,3 KM. Ta wersja wyróżniała się nie tylko nietypową pojemnością jednostki napędowej, ale przede wszystkim atrakcyjną ceną za naprawdę wysoki komfort jazdy. Wynikało to z nisko umieszczonej kanapy, łatwego prowadzenia i dużej zwrotności. Dzięki temu nawet niewysokie osoby mogły czuć się komfortowo podczas dłuższej trasy. Właśnie dlatego ta wersja Virago podbiła serca wielu pań.