Kawasaki Versys 650
Kawasaki Versys 650 to turystyczne enduro napędzane silnikiem dwulitrowym chłodzonym cieczą, którego pojemność wynosi 649 cm³. Model ten zaprezentowany został przez firmę Kawasaki w 2006 roku, a jego sprzedaż w Europie rozpoczęła się w 2007. Pojazd miał zastąpić w ofercie zbyt archaicznego Kawasaki KLE 500, a także w przeciwieństwie do niego stanowić dobrą propozycję dla użytkowników poszukujących uniwersalnego motocykla na jazdę po bezdrożach.
Kawasaki Versys 650 - specyfikacja techniczna
Kawasaki Versys 650 posiada dwucylindrowy silnik czterosuwowy chłodzony cieczą. Na zawieszenie składa się odwrócony widelec teleskopowy 41 mm o skoku 150 mm z przodu, a także tylny układ offset z amortyzatorem pojedynczym o skoku 145 mm. W układzie napędowym zastosowano 6-przełożeniową manualną skrzynię biegów i wielotarczowe sprzęgło, a przenoszenie napędu odbywa się za pomocą łańcucha. Układ hamulcowy składa się z podwójnej tarczy 300 mm i dwutłoczkowych zacisków z przodu, natomiast z tyłu obecna jest pojedyncza tarcza 250 mm oraz jednotłoczkowy zacisk.
Kawasaki Versys 650 - modernizacje
Kawasaki Versys 650 czerpie wiele elementów od modelu ER-6, włącznie z silnikiem, podzespołami elektronicznymi, hamulcami, ramą oraz kołami. Jego konstrukcja różni się natomiast zawieszeniem i pozycją kierownicy, a także odpowiednim dostrojeniem jednostki napędowej. Motocykl ten zapewnia dostępność większej części momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. W 2010 model przeszedł kosmetyczną modyfikację, obejmującą głównie zmianę przedniej lampy. W 2015 roku zastosowano nowe zegary, powiększono bak paliwa i podwyższono szybę, a także wzmocniono ramę i do każdego modelu wprowadzono ABS. Nieznacznie zwiększono również moc silnika i jego maksymalny moment obrotowy.