KTM SX
KTM SX to motocykle typu motocross austriackiej firmy KTM, wyposażone w silniki dwusuwowe o szerokim zakresie pojemności. Seria ta od 2000 uzupełniona jest modelami KTM SX-F, które posiadają czterosuwowe jednostki. Jednoślady SX wyróżniają się charakterystycznym stopniowaniem skrzyni biegów i przełożeniami wstępnymi, których ustawienia zapewniają optymalne warunki jazdy po trudnym terenie - np. wzniesieniach, piasku czy błocie.
KTM SX - pierwsze modele
Jednym z pierwszych motocykli crossowych KTM był model 125 MX, który trafił do produkcji w 1974 roku. Od 1994 roku dostępny jest pod nazwą 125 SX z silnikiem dwusuwowym. W 1983 roku zrezygnowano z systemu Doublecross na rzecz Monocross, a także wymieniono układ pneumatyczny na chłodzenie cieczą. W 1985 roku model przeszedł ze zintegrowanego układu hamulca bębnowego na przednią tarczę, a dwa lata później został przełączony na system z integralną tarczą. W 1987 roku wprowadzono też inny układ wydechowy i zamontowano nowy odwrócony widelec.
KTM SX - kolejne generacje
W latach 1991-1999 w produkcji znajdował się model KTM SX 300, który dysponował silnikiem o pojemności 297 cm3. W 1997 do sprzedaży trafił KTM SX 65, który w 2009 wzbogacono o układ wydechowy PCEV do sterowania ciśnieniem spalin. Od 1999 roku marka produkuje motocykl KTM SX 50, który dysponuje jednostopniowym silnikiem 49 cm3 o minimalnej pojemności skokowej w kategorii minicross. W latach 2002-2004 w ofercie dostępny był jednoślad KMT SX 200, wyróżniający się efektywną pojemnością skokową 193 cm3. W 2007 roku na rynek trafił KTM SX 250, będący do tej pory największym dwusuwowym motocyklem w rodzinie crossów KTM. Pojazd ten dysponuje jednocylindrowym silnikiem o pojemności 249 cm3 chłodzonym cieczą, który generuje 56 KM.