expand_more
expand_more
expand_more
km
expand_more
km
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
Zamknij close

Potwierdź
expand_more
Zamknij close
expand_more
cm³
expand_more
cm³
expand_more
KM
expand_more
KM

Potwierdź
expand_more
Zamknij close
expand_more
expand_more

Potwierdź
expand_more
Zamknij close
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more

Potwierdź
expand_more
Zamknij close

Potwierdź

BMW iX FAQ:


Jaki jest średni zasięg BMW iX?

W przypadku samochodów elektrycznych nie ma co mówić o spalaniu paliwa, a o zużyciu energii. W zależności od tego, ile samochód zużywa kilowatogodzin energii, jesteśmy w stanie ustalić przybliżony zasięg auta. Oczywiście w przypadku elektryków zmiennych jest naprawdę wiele – akumulatory pracują na przykład mniej efektywnie w chłodniejszych temperaturach, a także w trakcie używania pojazdu ich domyślna pojemność spada. Tak wygląda więc średni zasięg BMW iX?

Ta zaawansowana konstrukcja cechuje się naprawdę sporym jak na samochód elektryczny zasięgiem. W zależności od wybranej przez nas wersji, otrzymamy akumulator o innej pojemności. W słabszym wariancie BMW iX będzie wyposażony w akumulator o pojemności 71 kWh. Średnie zużycie energii wynosi 21 kWh/100 km, co pozwala na przejechanie nawet 425 km. Mocniejsza wersja oferuje zaś akumulator o pojemności aż 105 kWh. Zużycie wzrasta marginalnie (około 21,4 kWh/100 km), co pozwala na uzyskanie maksymalnego zasięgu na poziomie aż 629 km.

Jaki silnik wybrać BMW iX?

Na ten moment w BMW iX możemy znaleźć dwie jednostki napędowe, które dość mocno różnią się od siebie osiągami. Zużycie energii stoi w obu tych autach na podobnym poziomie, przez co jedyną różnicą w kwestii oszczędności jest mimo wszystko cena obu tych wersji.

Zacznijmy od opcji ze słabszym układem napędowym, którego serce stanowi elektryczny silnik o mocy 326 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym aż 630 niutonometrów. Pozwala to uzyskać naprawdę imponujące przyspieszenie na poziomie zaledwie 6,1 sekundy, co jak na tak ciężkie auto jest nie lada wyczynem.

Prawdziwym potworem jest jednak silnik montowany w droższej i mocniejszej wersji BMW iX. Ogromny przyrost mocy (aż 523 konie mechaniczne) nie idzie może aż tak w parze z przyrostem niutonometrów (725 Nm), lecz i tak pozwala to temu SUV-owi na osiągnięcie pierwszej setki od zera w zaledwie 4,6 sekundy. Ta wersja oferuje również większy akumulator o pojemności aż 105 kWh przy podobnym zużyciu energii.

Jakie są opinie o BMW iX?

Choć BMW iX jest już oficjalnie produkowany, trudno szukać klarownych i jednoznacznych opinii wśród klientów. Sporo o tym samochodzie zdążyły już jednak powiedzieć media, które miały okazję przetestować w pełni elektrycznego SUV-a od marki z Bawarii. Średnia ocen jest naprawdę dobra i iX jest uważany za model przełomowy dla BMW.

Eksperci w zaletach przede wszystkim wskazują naprawdę potężne silniki, które mimo oferowania genialnych wrażeń z przyspieszenia nie zużywają ogromnych ilości energii, co pozwala na długą jazdę bez ładowania. Wiele osób wskazuje również na świetny układ kierowniczy, dobrze zaprojektowane wnętrze oraz komfortowe zawieszenie.

Tak naprawdę nie ma wiele zastrzeżeń co do samego zachowania samochodu na drodze. Niektórzy przyczepiają się do kontrowersyjnego wyglądu, lecz gusta ludzi zawsze będą się różnić. Rozczarowują za to nisko osadzone fotele i... to tyle. Recenzenci rozpływają się nad iX-em, co jest dobrym znakiem dla tego auta.

Jakie są wymiary BMW iX?

Jak na segment E-SUV przystało (SUV klasy wyższej), BMW iX może poszczycić się naprawdę ogromnymi rozmiarami i gabarytami. Już surowe wymiary dają nam do zrozumienia, jak wielki jest ten samochód – 4920 mm długości, równe 2000 mm szerokości oraz także równiutkie 1700 mm wysokości z rozstawem kół zahaczającym niemal o trzy metry (2997 mm) pozwalają na odpowiednie rozłożenie masy, a także na komfortowe podróżowanie z odpowiednią ilością miejsca dla każdego pasażera.

Bagażnik nie jest przesadnie duży, ale jego pojemność jest najbardziej akceptowalna i wynosi ona 510 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy jednak, wartość ta powiększa się do aż 1750 litrów. Wspomnieliśmy już wyżej o rozłożeniu masy – rzeczywiście przy wadze w granicach 2440-2585 kilogramów trzeba naprawdę mocno nagłowić się, by jej dystrybucja nie miała odbicia na właściwościach jezdnych. Prześwit o wielkości 20,2 centymetrów pozwala zaś na wygodne podróżowanie i brak zmartwień o zarysowanie podłogi.