expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
-
expand_more
expand_more
expand_more
-
expand_more
expand_more
-
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more

Zamknij close
expand_more
expand_more
-
expand_more
expand_more
-
expand_more

Zamknij close
expand_more
expand_more
-
expand_more

Zamknij close
expand_more
expand_more
-
expand_more
expand_more
-
expand_more

Zamknij close
expand_more

Zamknij close

BMW iX3 FAQ:


Jakie jest średni zasięg BMW iX3 ?

Często przewijającym się motywem w dyskusjach na temat elektryków i ich użyteczności jest zasięg. Ten według wielu jest za mały by wygodnie korzystać z auta, a ładowanie trwa zbyt długo. Prawda jest jednak taka, że samochody elektryczne przeszły długą drogę i aktualnie są wyposażone w baterie o pojemności pozwalającej na komfortowe podróżowanie nawet na dłuższych dystansach.

W BMW iX3, czyli elektrycznym SUVie opartym na standardowym modelu BMW X3 znajdziemy akumulator o pojemności 80 kWh. Jest to naprawdę dobry wynik, który pozwala na przejechanie nawet do 462 kilometrów na jednym ładowaniu. Wynika to z faktu, że do dyspozycji mamy de facto 73 kWh energii.

Średnio auto powinno więc przejechać niecałe 440 kilometrów na pełnej baterii. Wynika to ze średniego zużycia energii na poziomie niecałych 19 kWh na 100 kilometrów. Ponadto auto jest przystosowane do błyskawicznego ładowania i zapełnienie akumulatora tak, by przemierzyć 100 km zajmuje 20 minut na stacji szybkiego ładowania.

Jaki silnik wybrać BMW iX3?

Wybór jednostki w BMW iX3 jest tak w zasadzie zerowy. Ten SUV z segmentu aut średnich premium jest dostępny tylko w jednej konfiguracji mocy oraz akumulatora. Zamontowana w BMW iX3 jednostka generuje 286 koni mechanicznych i 400 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego, które są dostępne w każdym momencie. Dzięki temu to auto ważące ponad dwie tony do 100 km/h rozpędza się w 6,8 sekundy.

Prędkość maksymalna BMW iX3 to 180 kilometrów na godzinę, które wynikają z elektronicznego ogranicznika, a auto może pochwalić się 130 koniami mechanicznymi przypadającymi na jedną tonę masy własnej auta, a także 183 niutonometrami maksymalnego momentu obrotowego na tonę.

Moc w BMW iX3 jest przenoszona na tylną oś i na ten moment nie ma dostępnego napędu na cztery koła, który BMW oznacza jako xDrive. Naturalnie jako, że mamy do czynienia z elektrykiem skrzynia biegów jest automatyczna i co typowe w tym segmencie posiada zaledwie jeden bieg.

Jakie są opinie o BMW iX3?

BMW iX3 bardzo dobrze przyjęło się w pierwszych recenzjach. Dziennikarze i osoby mające okazję testować ten samochód chwalą przede wszystkim to, że auto jest dobrze wykonane i niepozorne, gdyż nie krzyczy, że jest elektrykiem i głównym elementem, który na to wskazuje są oznaczenia z literą i oraz zielona tablica rejestracyjna.

Samochód jest dobrze wyciszony, zawieszenie sprawia, że podróżowanie jest przyjemne, a wnętrze ergonomiczne i naprawdę przestrzenne. Ponadto naprawdę dobre wygląda stosunek jakości do ceny, gdyż iX3 jest tańsze niż doposażone BMW X3. Według testujących na pochwałę zasługuje także asystent jazdy, który działa bardzo sprawnie.

Największe wady to spora waga, która wynosi aż 2,2 tony, czy też nie wykorzystanie przestrzeni z przodu auta, gdzie pod maską można byłoby umieścić niewielki bagażnik. Problematyczne mogą być również dłuższe trasy, gdyż przy wyższych prędkościach zasięg spada do nawet 300 km.

Jakie są wymiary BMW iX3?

BMW iX3 jest oparte na modelu X3, który korzysta ze standardowych jednostek napędowych, więc ma praktycznie bliźniacze wymiary. Rozstaw osi obu tych aut to dokładnie 2864 milimetry. Rożni się nieco długość, lecz nie w ogromny sposób, gdyż iX3 jest długie na 4734 milimetry podczas gdy X3 mierzy 4713 milimetrów. Elektryczne auto jest za to nieco węższe od swojego spalinowego brata z szerokością, która mierzy 1891 milimetrów, czyli o 6 mm mniej od X3. Wysokość sięga 1668 milimetrów, czyli o 8 mm mniej niż sięgające 1676 mm spalinowe auto. Prześwit BMW iX3 wynosi dokładnie 179 milimetrów.

BMW iX3 ma naprawdę spory, wynoszący 1010 milimetrów zwis tylny. Przedni jest za to o 150 mm krótszy i wynosi 860 mm. Auto ma niezły współczynnik powietrza, który jest na poziomie 0,29. W bagażniku iX3 zmieści się sporo, bo aż 510 litrów, a złożenie tylnego rzędu siedzeń zapewnia aż 1560 litrów przestrzeni bagażowej.