Cadillac CT6 – luksusowy sedan produkowany w latach 2016-2020... chyba że akurat dziwnym trafem mieszkacie w Chinach.
Z czym najbardziej kojarzy wam się Cadillac? Zapewne najczęstszą odpowiedzią będą „ogromne limuzyny stawiające w pierwszej kolejności na komfort” i za bardzo się nie pomylicie – z tym najczęściej Europejczycy najczęściej utożsamiają tę amerykańską markę. Samochody od Cadillaca to naprawdę świetnie wyglądające konstrukcje, które poza ogromną wygodą bardzo często oferują także ogromne możliwości pod kątem osiągów. Flagowe modele to techniczne dzieła sztuki i nie inaczej jest w przypadku Cadillaca CT6 – luksusowego sedana produkowanego w latach 2016-2020... chyba że akurat dziwnym trafem mieszkacie w Chinach.
Cadillac CT6 – historia modelu
Cadillac CT6 został zaprezentowany po raz pierwszy w 2016 roku, będąc następcą całkiem ciepło przyjętego modelu DTS. Samochód był jednym z ostatnich modeli, który był projektowany według starego języka stylistycznego, otrzymując jednak przy okazji nowy format nazewnictwa. Nie oznacza to jednak, iż już na premierę to auto wyglądało na przestarzałe. Nic z tych rzeczy – designerzy wykonali kawał dobrej roboty, odświeżając nieco kilkuletnią koncepcję i tworząc naprawdę zjawiskowo prezentujące się auto.
Jako sedan segmentu F, a więc najwyższego standardu w świecie motoryzacji cywilnej (wyżej są tylko supersamochody oraz samochody wyścigowe) model CT6 stał się najważniejszym modelem w całej gamie Cadillaca, który miał reprezentować wszystkie najlepsze cechy tej marki. Sam wygląd jest dość stonowany, dzięki czemu auto prezentuje się bardzo elegancko. Charakterystyczny grill, który swoją konstrukcją przypomina okratowanie, przykuwa wzrok, a linia nadwozia jest dość agresywna, co stanowi kontrast do wyglądającego naprawdę masywnie przodu.
Cadillac CT6 – rozwój auta oraz wyposażenie
Tak przynajmniej było w przypadku wersji przedliftowych. Wprowadzony bowiem w 2018 roku lifting odmienił bowiem oblicze auta. Jego wygląd stanowił wtedy swoisty pomost pomiędzy starym, a nowy stylem projektowania Cadillaców. Dość toporny tył został zastąpiony konceptem o wiele bardziej typowym, z intrygującymi światłami LED oraz małym wcięciem na wysokości miejsca na tablicę rejestracyjną. Całkowicie przeprojektowano również przód auta, oferując zupełnie nową atrapę chłodnicy oraz bardziej agresywne wloty powietrza.
Cadillac CT6 był wyposażony fenomenalnie, jak na flagowe luksusowe auto przystało. Ekran dotykowy umieszczony w centralnej części deski rozdzielczej o przekątnej 10.2 cala, indukcyjna ładowarka, świetny system głośników, fotele z funkcją masażu oraz wbudowane ekrany multimedialne w zagłówkach to tylko wierzchołek góry lodowej. Nie zabrakło również rozległego pakietu bezpieczeństwa.
Produkcja samochodu została zakończona wraz z rokiem 2019. W przyszłym roku ujrzymy następcę o nazwie roboczej Celestiq, który będzie luksusowym elektrycznym sedanem. Model ten może naprawdę mocno namieszać w branży motoryzacyjnej, więc warto obserwować dalsze ruchy Cadillaca.
Cadillac CT6 – dane techniczne
Cadillac CT6 jest naprawdę sporym autem, lecz w segmencie F jest to chleb powszedni. 5184 mm długości, 1879 mm szerokości oraz 1472 mm wysokości to jednak naprawdę słuszne gabaryty. Duży rozstaw osi o wielkości 3106 mm pozwala zaś na dobrą dystrybucję masy pomiędzy przodem a tyłem auta. A propos masy – waga samochodu wynosi 1678 kilogramów. Dość dobry wynik w tym aspekcie wziął się z zastosowania w płycie podłogowej auta wielu elementów z aluminium.
Cadillac CT6 – gama silnikowa
Cadillac CT6 oferował przez cały swój żywot trzy naprawdę potężne jednostki napędowe. Pierwsza z nich o pojemności 2 litrów i posiadająca cztery cylindry ułożone w rzędzie oraz turbosprężarkę, była w stanie wydobyć z siebie 269 koni mechanicznych mocy. Największym, lecz nie najmocniejszym silnikiem było 3.6 V6 o mocy 340 KM. Prawdziwą potęgę oferował jednak podwójnie doładowany motor 3.0 V6, który maksymalnie osiąga moc aż 405 koni mechanicznych.
Cadillac CT6 – ceny
Znalezienie Cadillaca CT6 w Polsce jest trudno, aczkolwiek możliwe. Ceny auta z pierwszych lat produkcji i w słabszych wariantach silnikowych zaczynają się od 80-90 tysięcy złotych. Najnowsze egzemplarze z potężnym silnikiem 3.0 Twin Turbo i z high-endowym wyposażeniem mogą zaś kosztować nawet pół miliona złotych.