Chevrolet Camaro zdecydowanie należy do grupy ponadczasowych modeli, które zaoferowała nam amerykańska motoryzacja. Ten pony car segmentu D, produkowany od 1966 roku, wraz z Fordem Mustangiem od samego początku walczy o przewodnictwo na rynku tego typu pojazdów. Od 2015 roku mamy dostępną już szóstą generację kultowego modelu. Na rynku dostępne są wersje z nadwoziem typu coupé lub kabriolet. Wśród jednostek napędowych do wyboru są potężne silniki V6 i V8. Najnowsze Camaro ma naprawdę wiele do zaoferowania swoim użytkownikom nie tylko pod względem drapieżnego designu czy bogatego wyposażenia, ale przede wszystkim pod względem świetnych, sportowych osiągów. Na naszej stronie bez problemu znajdziesz oferty sprzedaży zarówno najnowszych, jak i używanych modeli Chevroleta Camaro.
Chevrolet Camaro to jeden z najbardziej ikonicznych pony carów, czyli amerykańskich aut sportowych, które odniosły sukces przez rozsądne rozmiary, bardzo mocne silniki i niższe ceny. Mimo tego, że model wycofano na początku XXI wieku Chevrolet postanowił go przywrócić co poskutkowało naprawdę sporym sukcesem.
Chevrolet Camaro – historia modelu
Prezentacja pierwszej generacji Chevroleta Camaro odbyła się w 1966 roku. Miał on być odpowiedzią na Forda Mustanga, czyli pony cara, który tak naprawdę zapoczątkował modę na auta tego typu w tamtym okresie. Największą zaletą tych samochodów była niska ceny i dobre osiągi przez co Ford Mustang w ciągu pierwszych 3 lat produkcji sprzedał się w liczbie miliona egzemplarzy.
Pracę nad modelem Camaro Chevrolet ogłosił w 1965 roku. Auto wpierw miało nazywać się Chaparral, lecz zdecydowano się na nazwę Camaro. W tamtym czasie nazwy prawie wszystkich aut zaczynały się od litery „C” i ten pony car nie był wyjątkiem. Według przedstawiciela marki Camaro to małe zwierzę, które zjada Mustanga. Słowo Camaro jest używane w slangu francuskim, gdzie oznacza kompana bądź przyjaciela.
Camaro powstało na bazie platformy F-Body, która była wtedy często używana przez koncern General Motors. Pierwsza generacja produkowana była w latach 1966-1969. Druga generacja zadebiutowała w 1970 roku i wciąż korzystano w niej z platformy F-Body. Auto nabrało nieco bardziej masywnego i sportowego wyglądu. Największym problemem tego samochodu były jego silniki, które były duże, mocne i paliwożerne, co początkowo było zaletą, lecz kryzys paliwowy z lat 70. sprawił, ze Chevrolet musiał je osłabić by spełnić normy emisji spalin.
Produkcja trzeciego Camaro rozpoczęła się w momencie zakończenia budowy poprzednika, czyli w 1981 roku. Auto wyglądało znacznie inaczej od drugiej generacji i miało dość kanciaste, charakterystyczne kształty. Znacznie mniejsze były też jednostki napędowe. Ostatnia generacja Camaro z XX wieku to czwarta edycja. Była ona budowana w latach 1992-2002. Auto wyglądało zupełnie inaczej od poprzedników, lecz wciąż korzystało z platformy F-Body. Nadwozie w przeciwieństwie do minionych generacji było znacznie bardziej zaokrąglone, a auto doczekało się liftingu, który nieco „ugrzecznił” wygląd samochodu. Produkcja zakończyła się w 2002 roku i auto nie otrzymało następcy.
Chevrolet Camaro – powrót legendy
Nie był to jednak koniec Camaro. W 2009 roku Chevrolet przywrócił ten model w związku ze sporym sukcesem Dodge'a Challengera i Forda Mustanga. Auto oparto na nowej platformie General Motors o nazwie Zeta. Camaro wyglądem nawiązuje do pierwszej generacji z lat 60. i ma niezwykle agresywny i muskularny wygląd. Pod maskę piątej generacji Camaro trafiły same widlaste silniki, a auto doczekało się wielu sportowych wersji. Produkcja zakończyła się w 2015 roku.
W 2015 roku Chevrolet znacznie odświeżył swojego nowoczesnego pony cara. Konstrukcję zbudowano od zera na platformie GM Alpha, lecz auto nawiązuje swym wyglądem do poprzednika. Unowocześniono w nim wnętrze dodając tam duży ekran dotykowy z systemem multimedialnym. Camaro VI dostępne jest jednak tylko w USA i Chinach. Do Europy trafił tylko na ograniczone rynki, lecz wycofano go ponownie w 2019 roku z powodu norm emisji spalin.
Chevrolet Camaro – dane techniczne i silniki
Camaro VI jest długie na 4783 mm, a jego rozstaw osi to aż 2812 mm. Szerokość mierzy 1897 mm i wysokość sięga 1356 mm. Masa własna wynosi od 1515 do 1706 kilogramów. Samochód oferowany jest jedynie z napędem na tył. Pod maską znajdziemy jednostki V6 o pojemności 3.6 litra, bądź silniki V8 mające pojemność wynoszącą kolejno 5.3, 5.7, 6.2 oraz 7.0 litra. Dostępna jest też jednostka 2.0 Turbo R4.
Chevrolet Camaro – ceny na rynku wtórnym
Za Camaro szóstej generacji na rynku wtórnym zapłacimy co najmniej 80 tysięcy złotych. Najwięcej egzemplarzy korzysta z jednostek 2.0 R4 oraz 3.6 V6. Za topowe wersje takie jak Zl1 zapłacimy jednak nawet 400 tysięcy złotych, gdyż jest to najlepsza wersja samochodu, która ma moc rzędu 650 koni mechanicznych. Szukając Camaro można zainteresować się również sprowadzeniem go ze Stanów Zjednoczonych.