Chevrolet Orlando to kompaktowy minivan produkowany przez amerykańską markę od 2010 roku. Od 2018 roku dostępna jest jego druga generacja, która jest niedostępna w Polsce – w związku z wycofaniem się Chevroleta z Europy w 2014 roku, głównym rynkiem zbytu stały się Chiny i model jest obecnie dostępny wyłącznie tam. W wersjach produkowanych na nasz rynek producent oferował stosunkowo ubogą gamę jednostek opartej na dwóch wersjach silników diesla i dwóch benzynowych. Orlando, którego aktualnie można znaleźć wyłącznie na rynku wtórnym, dostępny jest jako 5-drzwiowy minivan oferujący miejsca dla 7 osób. Dużą zaletą tego modelu była niska cena zakupu, co odzwierciedlają również aktualne oferty. Nawet w bogatej wersji auto kosztowało wciąż znacznie mniej niż konkurencja w segmencie. Amerykański minivan jest przestronny w środku i przede wszystkim praktyczny. Bez obaw można brać ten model pod wzgląd podczas wyboru dużego samochodu rodzinnego, ponieważ dostęp do części eksploatacyjnych jest dobry ze względu na wcześniejszą współpracę z Oplem. Jeśli zatem interesuje Cię używany Chevrolet Orlando, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie. Tu z pewnością znajdziesz model, który spełni Twoje oczekiwania.
Chevrolet Orlando, miniwan od amerykańskiej marki produkowane w latach 2008 - 2015.
Segment miniwanów aktualnie traci konsekwentnie na mocy. Jeszcze na początku XXI wieku takie samochody były dość popularne z uwagi na możliwość przewiezienia sporej liczby osób lub zapakowanie sporego bagażu. Aktualnie jednak ten sektor rynku konsekwentnie podbijany jest przez SUV-y oraz crossovery, które w ogólnym rozrachunku okazują się o wiele bardziej praktyczne i wielozadaniowe niż miniwany. Choć oczywiście Chevrolet Orlando, miniwan od amerykańskiej marki, również odszedł do lamusa, jego historia jest nieco bardziej pokręcona.
Chevrolet Orlando – historia modelu
Chevrolet Orlando został oficjalnie zaprezentowany w 2010 roku samochód ten połączył trzy pojazdy, które we wcześniejszych latach były dostępne na całym świecie i pełniły podobną funkcję w gamie modelowej Amerykanów – Chevroleta Rezzo, Chevroleta HHR oraz Chevroleta Zafirę (zbieżność nazw z Oplem Zafirą nieprzypadkowa).Pierwszy prototyp auta został ukazany w 2008 roku, lecz jego wprowadzenia na rynek nastąpiło dopiero dwa lata później, gdy rynek szturmem zaczęły już zdobywać crossovery do spółki z SUV-ami.
Orlando jednak miał być ostoją miniwanów jako auto przeznaczono na rynek globalny. Fabryki były rozsiane po całym świecie i mieściły się w Korei Południowej (Gunsan), Wietnamie (Hanoi), Rosji (Kaliningrad), Wenezueli (Valencia) oraz Uzbekistanie (Pitnak). Dzięki temu każdy rejon świata, w którym pojawiał się Chevrolet, miał być na bieżąco zaopatrzony w nowe egzemplarze modelu Orlando.
Trzeba szczerze przyznać, iż ta konstrukcja naprawdę miała sens odnieść sukces. Masywna sylwetka pozbawiona większych zdobień wygląda poprawnie, a sama bryła jest naprawdę masywna, sprawiając przy tym, iż Chevrolet Orlando prezentuje się jakby był o wiele większy niż jest w rzeczywistości. Dobre zagospodarowanie wnętrza pozwoliło na zmniejszenie rozmiarów, choć i tak płytę podłogową z modelu Cruze, którą wykorzystano do Orlando, trzeba było wydłużyć.
Samochód jednak nie był pozbawiony wad. Choć swoje role użytkowe sprawował naprawdę dobrze, wiele osób narzekało na wyjątkowo mały bagażnik, jeżeli rozłożone były wszystkie siedzenia. Dodatkowo według użytkowników Orlando prowadził się bardzo słabo, a przy swoich gabarytach i wadze dostępne silniki również nie robiły większego wrażenia, a co gorsza Orlando cierpiał na braki w mocy.
Ostatecznym gwoździem do trumny dla Chevroleta Orlando było wycofanie się marki z Europy w 2014 roku oraz z Rosji w 2015 roku. Orlando pozabierano także z innych światowych rynków i ostatecznie ostatnie lata samochód ten spędził wyłącznie w Kanadzie, gdzie eksportowano egzemplarze z... Korei i Uzbekistanu. Był to ruch bardzo nieopłacalny, co zdecydowanie nie pomagało w sprzedaży samochodu. Ostatecznie produkcję Orlando zakończono w 2018 roku i – to raczej nikogo nie dziwi – nie otrzymał on bezpośredniego następcy.
Chevrolet Orlando – dane techniczne
Chevrolet Orlando posiada dosyć standardowe wymiary jak na przedstawiciela segmentu C, nawet pomimo faktu, iż jest to miniwan. Jego długość wynosi 4652 mm, szerokość – 1836 mm, a wysokość – 1633 mm. Mimo tego udało się zachować sporę ergonomię wnętrza i dzięki temu Chevroletem Orlando może w komfortowy sposób jechać aż do siedmiu osób.
Masa własna tego samochodu wynosi, w zależności od jednostki napędowej oraz konkretnego wyposażenia, od 1528 do 1659 kilogramów. Bagażnik przy rozłożonych siedmiu siedzeniach posiadał zaledwie 101 litrów pojemności, lecz złożenie ostatniego rzędu wystarczy, by przestrzeń załadunkowa powiększyła się do 466 litrów.
Chevrolet Orlando – gama silnikowa
Chevrolet nie przeznaczył do Orlando wielu jednostek napędowych. W przypadku diesla mamy do wyboru dwie wersje motoru 2.0, który jest w stanie wydobyć z siebie 130 lub 163 konie mechaniczne mocy. W przypadku benzyniaków są to turbodoładowane 1.4 (140 KM) oraz 1.8 (141 KM).
Chevrolet Orlando – ceny
Chevrolet Orlando naprawdę dobrze trzyma swoją cenę. Ceny większości naprawdę zadbanych i świetnie wyposażonych egzemplarzy kręcą się w okolicach 20-30 tysięcy złotych. Jesteśmy jednak w stanie kupić całkiem dobre Orlando już za 15 000 złotych.