Chrysler 300c to samochód produkowany przez amerykańską markę od 2004 roku. Na europejskim rynku w 2011 roku koncern wycofał sprzedaż, a jej gama została zintegrowana z marką Lancia. Dokładnie w tym samym roku rozpoczęto produkcję drugiej generacji 300c, który na naszym rynku był dostępny już jako Lancia Thema. Z powodu niskiej sprzedaży zakończono ofertowanie tego modelu w 2014 roku. Jednak wciąż wiele egzemplarzy 300c jest dostępnych na rynku wtórnym. Auto dostępne jest jako 4-drzwiowy sedan lub kombi. To typowo amerykańska limuzyna z potężnymi silnikami – w gamie dostępne były wyłącznie jednostki V6 i V8. Co ciekawe, w modelu wykorzystywano podzespoły Mercedesa E-Klasy. Charakterystyczne dla tego modelu są elementy retro zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Stylizowane dodatki w kabinie zegarami opatrzonymi elegancką czcionką i drewnopodobnym wykończeniem sprawiają, że wnętrze jest luksusowe. Jeśli interesuje Cię używany Chrysler 300c, na naszej stronie znajdziesz ciekawe oferty sprzedaży i trafisz na model dopasowany do Twoich potrzeb.
Chrysler 300C
Przez wszystkie lata w swoim koncernie, a następnie grupie FCA to Chrysler pełnił rolę topowego lub jednego z topowych w ofercie. Dlatego między innymi na rynku znaleźć można samochód taki jak Chrysler C300, czyli limuzyna lub kombi klasy wyższej, które na rodzimym rynku rywalizuje z samochodami takimi jak Cadillac CTS oraz Lincoln MKS.
Chrysler 300C – historia modelu
Tak naprawdę model ten to Chrysler 300, lecz 300C to nazwa używana do określenia edycji z lat 2004-2010 w europejskiej wersji. Sama linia Chrysler 300 jest jednak niezwykle stara, gdyż pierwsze auta z tą nazwą spod ręki amerykańskiej marki wychodziły już w 1955 roku. Przez lata model ten znacząco się jednak zmienił czego efektem było wprowadzenie między innymi pierwszej generacji Chryslera 300C.
Chrysler 300C pierwszej generacji został zbudowany w oparciu o płytę podłogową, a także niektóre elementy pochodzące ze swojego rywala, który jednak był tworzony w ramach tego samego koncernu. Mowa tu o Mercedesie klasy E, gdyż Chrysler od 1998 roku był częścią koncernu DaimlerChrysler i tym samym mógł korzystać z elementów opracowanych przez Mercedesa.
O modelu można mówić wiele, lecz urody mu odmówić nie można. Jest to całkiem kanciaste auto z klasy wyższej, które dostępne w salonach było jako kombi lub sedan. Produkcja z myślą o Starym Kontynencie z kolei miała miejsce w Austrii, a dokładniej w mieszczących się tam zakładach Magna Steyr.
Auto doczekało się jednego faceliftingu, w ramach którego model ten również w Stanach Zjednoczonych został upodobniony szczególnie pod względem wyglądu, do którego nie ma co się przyczepiać, gdyż jest całkiem miły dla oka, bardzo masywny i pełen kanciastych kształtów.
Najnowsza generacja zadebiutowała w 2011 roku. Auto ponownie wykorzystało techniczne elementy, które były opracowane przez Mercedesa-Benza. Tym samym auto nie trafiło już zbytnio do Europy. Tam jednak kupić można było konstrukcje bliźniacze sprzedawane pod włoską marką Lancia, która była marką, która wchłonęła w Europie gamę modelową wycofującego się Chryslera.
Pod marką Lancia model 300 był oferowany do 2014 roku jako auto z eksportu. Normalne samochody ze znaczkiem Chryslera wycofano w 2011 roku, gdy uznano, ze dalsza obecność na Starym Kontynencie nie ma już dalszego sensu i marka wycofała się z niej. Sam model nigdy się w Europie nawet nie pojawił. Oczywiście ta decyzja była powiązana z tym, że Chrysler wcześniej zbankrutował i decyzja ta była częścią planu na odbudowę tego upadłego giganta.
Chrysler 300C – dane techniczne
To typowo amerykańskie auto. Jego druga generacja to 4-drzwiowy sedan z segmentu E, którego długość to aż 5044 milimetry. Jego szerokość to 1908 milimetrów, rozstaw osi mierzy pokaźne 3053 mm, a wysokość sięga 1483 mm. Masa własna jest również duża, gdyż wynosi od 1797 kilogramów do nawet 2047 kilogramów. Takie parametry pozwalają na to, by ten samochód walczył z konstrukcjami takimi jak Cadillac CTS.
Chrysler 300C – silniki
Ten spory sedan dostępny był z wieloma różnymi silnikami. Z myślą o Europie zdecydowani się nawet na wykorzystanie silnika spalinowego V6 3.0 Turbo. Znacznie bogatsza jet jednak oferta benzynowa. W niej podstawowy silnik to jednostka 3.6 V6 Pentastar o mocy 296 koni mechanicznych. Opcja pośrednia to już potężne i ogromne 5.7 V8 HEMI, które dysponuje mocą rzędu aż 386 KM. Moment obrotowy tego silnika to za to 534 Nm. W topowych odmianach SRT8 pod maską znajduje się za to jednostka 6.4 V8 HEMI. Jej moc to aż 477 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga 637 niutonometrów.
Chrysler 300C – ceny i oferty
Dostępność najnowszej generacji Chryslera 300 jest względnie niewielka. W sieci można znaleźć zaledwie kilkanaście ofert. To, co zwraca uwagę to jednak ceny. Te rozpoczynają się już od nieco poniżej 50 tysięcy złotych. Topowe samochody z tej linii modelowej na sprzedaż trafiają jednak z wartością rzędu ponad 80 tysięcy złotych. Kolekcjonerskie egzemplarze modelu Chrysler 300 z lat 60 są już warte nawet dwa razy tyle, a ich ceny to już liczby 6-cyfrowe.
Szukasz właśnie takiego auta? Sprawdź oferty dostępne na naszej stronie. Skorzystaj z intuicyjnej wyszukiwarki i zaznacz dane techniczne takie jak pojemność silnika, silniki benzynowe lub diesla, skrzynia biegów, a także maksymalny przebieg w przypadku aut używanych. Wśród opcji wyposażenia, które są dostępne wybierz takie jak nawigacja, podgrzewane fotele, skórzana kierownica, czujniki parkowania, komputer pokładowy, stabilizacja toru jazdy, czujnik deszczu, system multimedialny, kamera cofania, podgrzewane fotele czy inne. Jeśli decydujemy się na używany model, to warto nie skupiać się wyłącznie na opisach, tylko sprawdzić również historię pojazdu za pomocą numeru VIN.
Nie zwlekaj, załóż konto już dziś i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu - zapisuj do obserwowanych ogłoszenie dodane przez ulubiony komis lub salon (aby dodać ofertę do obserwowanych zaloguj się do swojego konta), wysyłaj wiadomości do sprzedawców i otrzymuj powiadomienia o nowych ogłoszeniach.