Citroen E-C4 FAQ:
Jaki jest średni zasięg Citroena E-C4?
Citroen e-C4 to aktualnie jedyny elektryczny samochód typowo osobowy oferowany przez francuską markę. Z tego powodu Francuzi znają opinię klientów na temat samochodów elektrycznych i wiedzą czego oni oczekują. Jedną z tych rzeczy jest spory zasięg, na który narzeka wiele osób przeciwnych elektryfikacji motoryzacji, gdyż twierdzą one, że samochody elektryczne nie nadają się do codziennego użytku przez konieczność regularnego ładowania.
Citroen e-C4, czyli elektryczna wersja kompaktowego hatchbacka inspirowanego crossoverami, czy też autami typu coupe korzysta z akumulatora o pojemności 50 kWh, co przy średnim zużyciu prądu na poziomie nieco ponad 16 kWh na 100 kilometrów powinno wystarczyć na nawet 350 kilometrów jazdy. Naturalnie wszystko zależy od stylu jazdy, lecz Citroen e-C4 spokojnie sprawdzi się jeżdżąc po mieście czy na średniej długości trasy po kraju. Nie ma na ten moment opcji dobrania większych baterii wydłużających zasięg elektryka.
Jaki silnik wybrać Citroena E-C4?
Najnowszy elektryk w gamie francuskiej marki nie oferuje żadnego wyboru pod względem jednostki napędowej. Oferowana jest jedynie wersja z silnikiem elektrycznym, który generuje 136 koni mechanicznych mocy oraz 260 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest w każdej chwili niezależnie od prędkości. Prędkość maksymalna Citroena e-C4 wynosi 150 kilometrów na godzinę, a przyśpieszenie do 100 kilometrów na godzinę trwa 9.5 sekundy.
Całość działa w połączeniu z akumulatorem o pojemności 50 kWh, co nie jest wybitnie wielkim wynikiem, lecz zużycie energii wynosi jedynie około 16 kWh na 100 kilometrów. W kontroli zasięgu pomagają tryby jazdy Normal, Eco oraz Sport, które zmieniają sposób działania pedału gazu i dostępną moc. Całość działa wraz z prostą automatyczną skrzynią, która zajmuje niewiele miejsca i pozwala na odzyskiwanie energii ze zwalniania, a także na jazdę w jednym z trzech trybów.
Jakie są opinie o Citroenie E-C4?
Citroen e-C4 nie ma jeszcze zbyt wielu właścicieli w Polsce stąd wynika praktyczny brak opinii codziennych użytkowników. Trzeba więc zdać się na zdanie osób, które miały okazję jeździć tym autem na przykład w ramach testu prasowego. Citroen e-C4 nie ma przede wszystkim łatwego zadania w swym segmencie, gdyż naprzeciw mu stoją tak mocni konkurenci jak Nissan Leaf i zdobywający coraz większą popularność Volkswagen ID.3.
Auto to tak naprawdę nic innego jak elektryczna wersja Citroena C4. Jest to zaletą dla wielu kierowców, którzy lubią bardziej tradycyjnie wykonane samochody, a nie ociekające nowoczesnością auta, takie jak Volkswagen ID.3, czy Nissan Leaf, czyli elektryki zaprojektowane z myślą tylko o takim napędzie. Na pochwałę zasługuje również cena, a także prosto wykonany kokpit.
Największe problemy to przede wszystkim mała ilość informacji na temat baterii dostarczana przez auto. Nie wiemy ile mamy procent baterii, a podczas ładowania dowiemy się jedynie o jego czasie.
Jakie są wymiary Citroena E-C4?
Citroen e-C4 reprezentuje wymiary typowe dla nowoczesnych kompaktów. Nie różni się on absolutnie niczym od standardowego Citroena C4 i jego długość wynosi 4360 milimetrów przy rozstawie osi mierzącym dokładnie 2670 milimetrów. Szerokość auta to 1800 milimetrów, a rozłożenie lusterek zwiększa tę wartość do 2032 milimetrów. Wysokość sięga 1520 milimetrów i jest to jedyna wymiarowa różnica od standardowej wersji, która jest dokładnie 5mm wyższa.
Prześwit Citroena e-C4 to 156 milimetrów, a zwisy są dość podobne. Krótszy jest tylny, który wynosi 810 milimetrów, a przedni jest nieco dłuższy gdyż mierzy 880 milimetrów. Samochód korzysta z 16-calowych obręczy z oponami 215/65, lub nieco większych 18-calowych, na których montuje się opony 195/60. Z przodu auto korzysta z wentylowanych, a z tyłu ze standardowych tarcz hamulcowych. Bagażnik może pomieścić standardowo 380 litrów, a złożenie tylnego rzędu siedzeń zwiększa tę wartość do 1250 litrów.