Samochody nieoczywiste bardzo często zapamiętujemy na naprawdę długo. Ford doskonale o tym wie, bowiem takie auto, jak Ford Ka, bardzo często jest umieszczane w rankingach najbrzydszych aut w historii, a mimo wszystko na przykład na polskich ulicach będziemy mogli namierzyć ten model bez większego problemu. Abstrahując już bowiem od samego wyglądu, Ford Ka jest solidnym małym hatchbackiem, który w mieście sprawdzi się wprost idealnie i w miejskiej dżungli jest w stanie zaoferować naprawdę wiele, a dodatkowo jest tanią propozycją. To właśnie dlatego szukając ofert Forda Ka zdecydowanie warto jest przejrzeć ogłoszenia na naszej stronie!
Ford Ka
Ford Ka to bardzo mały, miejski hatchback, który w ofercie Forda dostępny był przez ponad 20 lat. Aktualnie przez normy emisji spalin nie jest już dostępny na Starym Kontynencie i powoli wycofuje się go ze sprzedaży na całym świecie. Przez lata model odniósł jednak dość spory sukces jak na bycie autem z segmentu A, który mimo niskiej ceny jest raczej dość niszowy.
Ford Ka – historia modelu
Pierwszy raz Ford Ka został zaprezentowany w 1994 roku. Premiera odbyła się podczas prestiżowych targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show. Auto do produkcji wkroczyło jednak dopiero w 1996 roku i stało się wtedy najmniejszym modelem Forda w historii oraz bazowym autem oferowanym przez markę w Europie, Australii oraz Ameryce Południowej.
Pierwsza generacja odniosła spory sukces, nietypowego, małego hatchbacka doceniono w prestiżowym plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1997, gdzie zajął drugą pozycję przegrywając z Renault Megane Scenic. Udało mu się jednak pokonać dziś kultowego w Polsce Passata B5.
Ford Ka zwraca na siebie uwagę przede wszystkim poprzez nietypową konstrukcję zderzaków. Zarówno z przodu, jak i z tyłu są one połączone z błotnikami i tworzą w ten sposób jedną część auta. Samochód dostępny był jedynie jako 3-drzwiowy hatchback z racji na bardzo małe rozmiary. W 2003 roku doszło do faceliftingu auta, który zmienił jednostki napędowe i umożliwił zakup lakierowanych zderzaków.
W 2003 roku inżynierowie z Forda popuścili wodze fantazji. W ten sposób powstał Ford StreetKa, czyli wersja roadster tego malutkiego auta. Nad jej opracowaniem Ford współpracował z bardzo znanym włoskim studiem projektowym Carrozzeria Pininfarina. Druga odmiana to Ford SportKa z dodatkami sportowymi w postaci większych felg, czy też nowych zderzaków i reflektorów. Produkcję Forda Ka I zakończono w 2008 roku.
Druga generacja Forda Ka jest mocno powiązana z Polską. Auto zostało zaprezentowane w 2008 roku i jest to dzieło Forda oraz Fiata. Samochód ten korzysta z płyty podłogowej Fiata Pandy i jest bliźniaczą konstrukcją do Fiata 500, a jego konstrukcja odbywała się w zakładach Fiata, które mieszczą się w Tychach. Ostatni Ford Ka II wyjechał z tyskiej fabryki w 2016 roku.
W 2016 roku Ford zdecydował się na rynek wprowadził model Ka+, który wcześniej przeznaczony był na rynek brazylijski czy też argentyński. Auto to w przeciwieństwie do poprzedników nie jest małym hatchbackiem segmentu A, a za to należy do klasy B, czyli aut miejskich. Samochód z tego powodu miał być tanią alternatywą dla nieco większej i lepiej wyposażonej Fiesty. Auto skończono budować na rynek europejski w roku 2020, a ogólna produkcja zakończyła się rok później kończąc historię najmniejszego auta Forda.
Ford Ka – dane techniczne
Ford Ka drugiej generacji gdy należy jeszcze do segmentu A jest długi na 3620 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2300 milimetrów. Jego szerokość to 1658 milimetrów, a wysokość sięga 1505 milimetrów. Masa własna hatchbacka wynosi od 870 do 1060 kilogramów. Pojemność bagażnika to 224 litry i można ją powiększyć do 747 litrów poprzez złożenie tylnego rzędu. W testach Euro NCAP auto otrzymało cztery na pięć gwiazdek.
Trzecia generacja, czyli Ford Ka+ jest długi na 3929 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 2489 milimetrów. Szerokość samochodu wynosi 1769 milimetrów, a wysokość sięga 1524 milimetrów. Masa własna wynosi około tony, a bagażnik pomieści 270 litrów.
Ford Ka – silniki
Pod maską drugiej generacji Forda Ka znajdziemy jedynie dwie jednostki napędowe. Pierwsza to benzynowy silnik 1.2 Duratec o mocy 69 koni mechanicznych. Dostępny jest także diesel 1.3 Duratorq TDCi, który generuje 75 koni mechanicznych. W pierwszej generacji po 2002 roku montowano silnik 1.3 i o mocy 60 lub 70 koni mechanicznych.
Ford Ka – sytuacja na rynku wtórnym
Ford Ka drugiej generacji, który był budowany w Tychach jest dość popularny na rynku wtórnym. Za sprawny egzemplarz należy zapłacić od nieco ponad 7 do nawet 26 tysięcy złotych. Modele z pierwszej generacji są nieco rzadsze. Kosztują jednak nawet niecałe 2 tysiące. Za pierwszego Forda Ka nie powinniśmy zapłacić więcej więcej niż 8 do 9 tysięcy złotych.
Jeśli poszukujesz takiego modelu koniecznie sprawdź oferty na samochody.pl. Skorzystaj z rozbudowanej wyszukiwarki, aby znaleźć model dla siebie. Zaznacz dane techniczne takie jak pojemność silnika, skrzynia biegów, czy serwis ASO i przebieg w przypadku aut używanych.
Wśród opcji wyposażenia które są dostępne wybierz te, które Cię interesują najbardziej: czujniki parkowania, komputer pokładowy, stabilizacja toru jazdy, czujnik deszczu, system multimedialny, kamera cofania, podgrzewane fotele, światła w technologii LED systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania, elektryczne szyby przednie i tylne. Warto nie skupiać się wyłącznie na zdjęciach i opisach, tylko w miarę możliwości sprawdzić również historię pojazdu za pomocą numeru VIN, zwłaszcza jeśli decydujemy się na używane auto.
Zapisuj do obserwowanych ogłoszenie dodane przez ulubiony komis lub salon. Aby dodać ofertę do obserwowanych zaloguj się do swojego konta.