Ford Tourneo Custom
Ford Tourneo Custom Bus
Ford Tourneo Custom Bus
Ford Tourneo Custom Minivan
Titanium xFord Tourneo Custom Minivan
Ford Tourneo Custom Bus
Ford Tourneo Custom Van
Ford Tourneo Custom Bus
Ford Tourneo Custom FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Forda Tourneo Custom?
Osobowe vany stanowią dość spory rynek w Polsce i są chętnie kupowane w celu świadczenia usług transportowych na terenie naszego kraju, a także krajów zachodnich takich jak Niemcy, Belgia, Holandia lub Luksemburg. Z tego powodu dobre spalanie jest niezwykle istotne, gdyż pozwala znacząco zmniejszyć koszty działania. Jak pod tym względem wypada Ford Tourneo Custom, czyli osobowy van klasy średniej?
W Tourneo Custom znajdziemy jedynie jednostki wysokoprężne oraz benzynową hybrydę typu plug-in. Najsłabszy z diesli czyli 130-konny silnik 2.0 New EcoBlue według testów w cyklu WLTP średnio potrzebuje od 7.4 do 8 litrów na 100 kilometrów. Mocniejsza wersja jest nieco bardziej paliwożerna i potrafi spalić średnio do 8.2 l/100 km. Z automatyczną skrzynią zapotrzebowanie rośnie do nawet 8.8 l/100 km. Od 7.2 do 7.9 spalą wersję MHEV tych silników, czy tzw, miękkie hybrydy. Jednostka 1.0 PHEV może mieć spalanie na poziomie zaledwie 3.6 l/100 km.
Jaki silnik wybrać Ford Tourneo Custom?
Spośród dostępnych jednostek lepiej postawić na diesla. Wysokoprężne silniki dysponują lepszą dynamiką i niższym spalaniem, więc idealnie sprawdzają się w większych pojazdach, które zajmują się przewozem osób. Podstawowe i najtańsze w zakupie będą modele z 130-konną lub 185-konną jednostką 2.0 New EcoBlue. Są to najprostsze wybory, lecz niekoniecznie najlepsze.
Pod względem oszczędności warto zainteresować się wersjami MHEV wyżej podanych jednostek. Oferują one nieco mniejsze spalanie i są bardziej ekologiczne. Dzięki dopłaceniu do nich można liczyć na spore oszczędności na dłuższą metę, więc z pewnością jest to wybór warty zastanowienia. Inną możliwością jest postawienie na wygodę, czyli wybór jednostek z automatyczną skrzynią. Są to jednak zwykłe diesle, więc będzie wiązało się to ze sporym spalaniem. Jednostka PHEV nie wydaje się dobrym wyborem w aucie jeżdżącym długie dystanse, gdyż oszczędności nie będą ogromne, a jest sporo droższa.
Jakie są opinie o Fordzie Tourneo Custom?
Aktualna generacja Forda Tourneo Custom zbiera dość mieszane opinie. Auto ma swoje mocne i słabe strony, lecz żadna z nich nie wybija się ponad przeciętność. Mocnym punktem w aucie jest jego dobry stosunek ceny do jakości, a także bezawaryjność, która stoi na naprawdę solidnym poziomie. Warte pochwały jest także zawieszenie i niektóre silniki. Dobrze prezentuje się również wyciszenie auta.
Posiadacze narzekają dość mocno na oferowaną przestrzeń dla pasażerów oraz ładunkową. Bardzo słabo wypada także system klimatyzacji i ogrzewania. Posiadacze spore zastrzeżenia zgłaszają również do całokształtu gamy silnikowej, która jest dość nierówna i brakuje w niej czegoś więcej. Uciążliwy bywa układ elektryczny, a także sposób przeniesienia napędu.
Na ponowny zakup osobowego vana zdecydowałaby się mimo wszystko spora część jego użytkowników, a sam samochód pod względem opinii raczej nie wyróżnia się negatywnie, ani pozytywnie na tle przeciętnych aut ze swojego segmentu.
Jakie są wymiary Forda Tourneo Custom?
Forda Tourneo Custom można zakupić w dwóch różnych wielkościach. Podstawowa oznacza długość wynoszącą 4972 milimetry przy rozstawie osi mierzącym 2933 milimetry. Szerokość samochodu to 1986 milimetrów, a z rozłożonymi lusterkami wynosi dokładnie 2272 milimetry. Całkowita wysokość w zależności od wybranego wyposażenia i wersji może sięgać od 1927 do 1984 milimetrów.
Przestrzeń ładunkowa jest szeroka na 1752 milimetry, a między nadkolami można liczyć na szerokość rzędu 1350 milimetrów. Wysokość od podłogi do dachu to 1304 milimetry i przy trzech rozłożonych rzędach można liczyć na jej długość wynoszącą 655 milimetrów.
Główne różnice w Fordzie Tourneo Custom L2 to naturalnie rozstaw osi, długość auta i długość przestrzeni ładunkowej za trzecim rzędem. Ta pierwsza wartość rośnie z 2933 milimetrów do 3300 milimetrów, a cały samochód wydłuża się z 4972 milimetrów do 5339 mm. Mniejsza wersja za trzecim rzędem pomieści 1200 l, a większa aż 1900 litrów.