expand_moreclose
expand_moreclose
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
km
expand_more
km
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
cm³
expand_more
cm³
expand_more
KM
expand_more
KM
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more

Hyundai Bayon FAQ:


Jakie jest średnie spalanie Hyundai Bayon?

Hyundai Bayon, czyli najnowsze dzieło inżynierów z Korei Południowej jest miejskim crossoverem, więc bardzo ważne jest, by pozwalał na tanią jazdę po ulicach miast. Z tego powodu powinien on posiadać niewielkie, oszczędne jednostki napędowe. Czy Hyundai dobrze odrobił pracę domową przy montowaniu silników pod maską Bayona?

Pod maską Hyundaia Bayona, którego nazwa pochodzi od francuskiego miasta leżącego na południu tego kraju o nazwie Bajona znajdziemy jedynie dwie jednostki napędowe. Mniejsza, lecz mocniejsza to 1.0 T-GDi dobrze znane na przykład z Hyundaia i30. Ta sprawdzona przez Hyundaia, 3-cylindrowa jednostka ma średnie spalanie paliwa na poziomie od 5.4 do 5.7 litra według testów WLTP. Dodanie do niej 7-biegowej dwusprzęgłowej automatycznej przekładni może je obniżyć.

Słabszy silnik to 1.2 MPi, który ma zapotrzebowanie na poziomie średnio 5.5 do 5.7 litra na 100 kilometrów. Zaletą jest jednak wielopunktowy wtrysk pozwalający na montaż instalacji LPG.

Jaki silnik wybrać Hyundai Bayon?

Tak w zasadzie wybór nie jest zbyt wielki. Niezależnie od decyzji pod maską Hyundaia Bayona znajdzie się niewielka jednostka o małej mocy, która lepiej poradzi sobie w mieście niż na trasie. Czysto na papierze lepszym wyborem zdaje się być turbodoładowany silnik 1.0 T-GDi. Generuje on 100 koni mechanicznych, które są dostępne od 4500 do 6000 obrotów na minutę, a także maksymalny moment obrotowy wynoszący 172 niutonometry. Jest on dostępny od 1500 do 4000 obrotów na minutę.

Słabsza, lecz większa jednostka 1.2 MPi ma co prawda podobne spalanie i mniejszą moc, ale za to posiada dwie zalety. Pierwsza to fakt, iż 1.2 MPi jest silnikiem 4-cylindrowym. Druga polega na braku użycia turbosprężarki i wykorzystaniu wielopunktowego zamiast bezpośredniego wtrysku paliwa. Dzięki temu ten 84-konny silnik dysponujący momentem obrotowym rzędu 118 niutonometrów nadaje się do montażu instalacji LPG. Pozwoli to na znacznie niższe koszty jazdy.

Jakie są opinie o Hyundai Bayon?

Hyundai Bayon to najświeższy model oferowany przez markę z Korei Południowej. Z tego powodu nie ma jeszcze miarodajnych opinii użytkowników i trzeba zdać się na to, co sądzą o nim osoby, które miały okazję ten samochód przetestować na przykład podczas testu prasowego.

Co sądzą o Hyundaiu Bayon dziennikarze? Nic odkrywczego i szokującego. Ten miejski crossover często nazywają nadmuchaną wersją miejskiego Hyundaia i20, a największe jego problemy to kiepskie osiągi i mała ilość przestrzeni wewnątrz. Pozytywnie oceniana jest za to gama silników, która daje wybór między niezwykle prostą i trwałą jednostką, a także małym dynamicznym silnikiem 1.0 T-GDi, który dobrze radzi sobie w mieście.

Największe problemy to nijakość auta. Owszem wizualnie Hyundai Bayon niesamowicie się wyróżnia, lecz może to być zaleta i wada. Poza tym jednak samochód nie oferuje nic nowego, odkrywczego lub chociażby ciekawego. No może poza faktem, że polski importer montuje w nim instalację gazową do silnika 1.2 MPi.

Jakie są wymiary Hyundai Bayon?

Hyundai Bayon to najmniejszy crossover oferowany przez Koreańczyków. Wskoczył on w gamie pod Hyundaia Kona, a technologicznie korzysta w głównej mierze z Hyundaia i20 z którego pochodzi kokpit, ale też przede wszystkim płyta podłogowa mierząca dokładnie 2580 milimetrów. Oparty na niej Hyundai Bayon jest długi na 4180 milimetrów. Jego szerokość wynosi 1775 milimetrów, a wysokość sięga 1500 milimetrów. Rozstaw przedniej osi mierzy 1551 milimetrów, a z tyłu jest nieco większy i wynosi 1557 milimetrów.

Auto jak na swoje rozmiary ma bardzo pojemny bagażnik. Zmieścimy do niego aż 411 litrów, czyli o 59 więcej niż w będącym bazą do powstania Bayona Hyundaiu i20. Masa własna jest dość niewielka i minimalnie wynosi dokładnie od 1045 do 1120 kilogramów w wersji z jednostką 1.0 T-GDi w połączeniu z 7-biegowym, dwusprzęgłowym automatem. Auto korzysta z 15-calowych stalowych felg, lub 16, bądź 17-calowych felg aluminiowych.

Hyundai Bayon to miejski crossover produkowany przez południowokoreańską markę od 2021 roku. Auto jest zupełnie nowym modelem w gamie Hyundaia – oferowany jest jako najmniejszy i najtańszy ze wszystkich pięciu crossoverów marki. Na ten moment dostępne są wyłącznie dwie wersje silnikowe – obie są jednostkami benzynowymi. Mimo ubogiej gamy są to silniki o prostej konstrukcji, zatem od razu można założyć, że po prostu nie ma się tam co zepsuć i tak też się dzieje – są właściwie bezawaryjne. Bayon na pierwszy rzut oka oczywiście zachęca wyglądem, zdecydowanie trudno o bardziej charakterystycznego miejskiego SUV-a. Świetny design przyciąga nie tylko z zewnątrz, ale i w środku. Wykończenie kabiny jest awangardowe, ale przy tym bardzo przyjemne i ergonomiczne. Hyundai z pewnością nie popełnił błędu i dał klientom świetnie wyglądający i zarazem praktyczny samochód. Nowy crossover jest ergonomiczny i o dziwo ma całkiem spory bagażnik jak na swój segment. Jego bazowa pojemność to 411 litrów. Bez względu, czy interesuje Cię nowy czy używany Hyundai Bayon, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży zamieszczone na naszej stronie – tu z pewnością znajdziesz model dla siebie.