Infiniti QX50 to sportowo-użytkowy SUV oferowany przez koncern Nissan od 2008 roku. Produkcja na rynku europejskim zakończyła się w 2020 roku. Co ciekawe, model przez pierwszych pięć lat od premiery oznaczony był jako EX, a dopiero w 2013 roku nazwa została zmieniona na QX50. Ten luksusowy SUV wyposażony był wyłącznie w silniki V6 benzynowe i diesla, których cechą charakterystyczną było VC-Turbo i zmiennym stopniu sprężania. Seryjnie model wyposażano w napęd na przód, ale 4x4 również było w opcji. Wnętrze, jak sugeruje już wygląd zewnętrzny, jest również luksusowe. Każdy z pasażerów ma do dyspozycji sporo miejsca i bogate wyposażenie. Tylna kanapa jest w tym modelu przesuwana, dzięki czemu można zwiększyć pojemność bagażnika, maksymalnie po złożeniu siedzeń osiąga ona prawie 1700 l. Samochód swoim designem, luksusowym wnętrzem i bardzo dobrymi osiągami silników V6 jest wciąż mocnym konkurentem dla europejskich aut luksusowych na wtórnym rynku. Jeśli zatem interesuje Cię używane Infiniti QX50, na naszej stronie znajdziesz ciekawe oferty sprzedaży i trafisz na model dopasowany do Twoich potrzeb.
Infiniti QX50 – historia modelu
Podobnie jak wiele innych modeli tej marki QX50 nie był na samym początku znany pod obecną nazwą. Auto zostało wprowadzone na rynek w 2007 roku pod nazwą Infiniti EX. Wpierw zaprezentowano model koncepcyjny, EX Concept, którego premiera odbyła się podczas 2007 New York Auto Show, a następnie w tym samym roku doszło do pokazania właściwego auta.
Infiniti EX pod tą nazwą z oznaczeniami 35, 37, 30d oraz 26 sprzedawane było do 2013 roku. Wtedy Infiniti zdecydowało się na uporządkowanie swojej polityki nazewniczej. Od tego momentu jednostka napędowa nie ma już znaczenia przy ustalaniu nazwy modelu. Każde auto osobowe rozpoczyna się członem Q, a SUVy i crossovery od członu QX. Druga część nazwy każdego samochodu to liczba, która oznacza miejsce w gamie. W przypadku modelu QX50 można więc wywnioskować, że ten samochód to średniej wielkości SUV. Tak też jest w rzeczywistości.
Auto po zmianie nazwy nie przeszło przez ogromną rewolucję. Tak w zasadzie nie zmieniło się w nim absolutnie nic. Infiniti QX50 pozostało średniej wielkości SUVem z lekką nutką coupe w linii nadwozia o takim samym wyglądzie co EX. Facelifting odbył się dopiero w 2015 roku. Wtedy Infiniti QX50 stało się nieco dłuższe, otrzymało nowy zderzak wraz z nowym grillem i światłami do jazdy dziennej w technologii LED, a do opcjonalnego wyposażenia dodano między innymi dach panoramiczny.
Produkcja Infiniti EX/QX50 zakończyła się w 2017 roku. W tym samym czasie zaprezentowano następcę. Jest to druga generacja Infiniti QX50, która otrzymała oznaczenie J55. Prezentacja odbyła się w Los Angeles w 2017 roku podczas 2017 Los Angeles Auto Show. Wizualnie doszło przede wszystkim do zmian kosmetycznych i unowocześnienia samochodu. Lekko zmieniła się linia dachu, gdyż opada on pod nieco większym kątem.
Największa nowość w drugiej generacji Infiniti QX50 to Infiniti QX55. Jest to wersja SUV coupe tego auta, która zadebiutowała na początku 2021 roku. W przeciwieństwie do oryginału jest ona znacznie bardziej futurystyczna, a linia nadwozia przypomina tą w coupe, więc dach jest poprowadzony nisko i dość łagodnie opada w tylnej części SUVa.
Infiniti QX50 – dane techniczne
Lepiej znana w Europie pierwsza edycja Infiniti QX50 jest długa na 4630 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2799 milimetrów. Szerokość to 1803 milimetry, a wysokość sięga 1572 milimetrów. Masa własna to około 1700 kilogramów. Jak na rozmiary auto ma dość mały bagażnik, który mieści jedynie 340 litrów. Pojemność można zwiększyć do 1175 litrów poprzez złożenie drugiego rzędu siedzeń.
Druga generacja modelu jest nieco dłuższa i mierzy 4700 milimetrów. Rozstaw osi to 2800 milimetrów. Auto znacznie poszerzono, gdyż jego szerokość to 1902 milimetry, czyli prawie o 100 milimetrów więcej od poprzednika. Większa jest również wysokość, która sięga 1676 milimetrów, czyli o 104 mm wyżej niż w pierwszej generacji.
Infiniti QX50 – silniki
Infiniti QX50 pierwszej generacji było oferowane z dwiema jednostkami napędowymi. Słabsza z nich to silnik wysokoprężny 3.0 V6 turbo o oznaczeniu V9X, który użyto również w Infiniti EX30d, Nissanie Pathfinder, Renault Laguna trzeciej generacji. Silnik ten wytwarza 235 koni mechanicznych i 550 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.
Druga jednostka, która była montowana w Infiniti QX50 pierwszej generacji to świetnie znany silnik Nissana VQ37VHR, czyli 3,7 V6, które w tym aucie miało od 316 do 325 koni mechanicznych. Jednostka ta napędza praktycznie każde większe Infiniti od 2008 roku, a świetnie znana jest także ze sportowego coupe jakim jest Nissan 370Z, którego nazwa pochodzi od pojemności tego silnika.
Infiniti QX50 – ceny i oferty na samochody.pl
Za Infiniti QX50 pierwszej generacji na rynku wtórnym zapłacimy aktualnie od 70 do 90 tysięcy złotych. Dzięki importerom dostępne są również egzemplarze z drugiej generacji, które często są bardziej lub mniej uszkodzone i kosztują od 100 do 130 tysięcy złotych.
Szukasz luksusowego SUV-a? Sprawdź oferty dostępne na naszej stronie. Skorzystaj z intuicyjnej wyszukiwarki i zaznacz dane techniczne takie jak pojemność silnika, silniki benzynowe lub diesla, skrzynia biegów, a także maksymalny przebieg w przypadku aut używanych. Wśród opcji wyposażenia, które są dostępne wybierz takie jak nawigacja, podgrzewane fotele, skórzana kierownica, czujniki parkowania, komputer pokładowy, stabilizacja toru jazdy, czujnik deszczu, system multimedialny, kamera cofania, podgrzewane fotele, światła w technologii LED systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania czy inne. Jeśli decydujemy się na używany model, to warto nie skupiać się wyłącznie na opisach, tylko sprawdzić również historię pojazdu za pomocą numeru VIN.
Nie zwlekaj, załóż konto już dziś i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu - zapisuj do obserwowanych ogłoszenie dodane przez ulubiony komis lub salon (aby dodać ofertę do obserwowanych zaloguj się do swojego konta), wysyłaj wiadomości do sprzedawców i otrzymuj powiadomienia o nowych ogłoszeniach.