Infiniti może być znane z bardzo niejasnych oznaczeń modeli. Wszystko wynika z faktu, że w 2013 roku marka zdecydowała się na zmianę polityki nazewniczej i wiele aut zostało po prostu przemianowanych, przez co istnieje sporo modeli Infiniti, które w swoim okresie produkcji występowały pod dwiema nazwami. Jedno z takich aut to Infiniti QX70, które wywodzi się z modelu FX.
Infiniti QX70 – historia modelu
Infiniti QX70 wywodzi się z modelu FX. Infiniti FX było drugim największym SUVem w gamie japońskiego producenta premium. Jego debiut miał miejsce w 2002 roku, a produkcja rozpoczęła się w listopadzie 2002 roku. Auto oparto na platformie Nissana o nazwie FM, z której korzystało większość modeli Infiniti wśród których znajdziemy takie auta jak Infiniti Q50, Q60, G35, QX50 oraz właśnie QX70. Ponadto Nissan użył tej platformy do takich aut jak Nissan Skyline, Nissan 350Z oraz 370Z, Nissan GT-R R35, Nissan Stagea, czy też Nissan Fuga.
Pierwsza generacja Infiniti dostępna była w dwóch wersjach. FX35 oraz FX45. Różniły się one jednostką napędową. Pod maską tej pierwszej montowano bowiem silnik 3.5 VQ35DE V6, a Infiniti FX 45 napędza jednostka 4.5 VK45DE V8. Spośród obu tych wersji zdecydowanie bardziej popularna była FX35, której jednostka napędowa również była dość mocna, lecz jej awaryjność i spalanie było znacznie bardziej rozsądne.
Druga generacja tego modelu zadebiutowała w 2008 roku. Auto przyjęło ewolucyjny kształt zmian i po prostu było unowocześnieniem koncepcji zastosowanej w poprzedniku. Z przodu można było znaleźć spory grill z charakterystycznymi reflektorami nachodzącymi na błotniki, a z tyłu sytuacja z lampami się powtarzała, gdyż tam również montowano lampy o nieregularnym kształcie, które nachodziły na boczną część auta. Tym razem powiększono jednak ofertę jednostek napędowych o silnik 3.0 diesel oraz 3.7 V6. Z oferty zniknął za to silnik 4.5 V8 na rzecz większej jednostki 5.0 V8. Dlatego w drugiej generacji były dostępne 4 wersje modelu FX o oznaczeniach FX30d, FX35, FX37 oraz FX50.
Ostatnia z nich doczekała się bardzo ciekawej edycji. Otrzymała ona nazwę Sebastian Vettel Edition. Tak nazwany SUV był wyprodukowany w liczbie 150 sztuk, z czego 50 trafiło do Europy. Wszystkie auta były w kolorze białym. Premiera prototypu miała miejsce na Frankfurt Motor Show 2011 i brał w niej udział sam Sebastian Vettel, czyli ówczesny kierowca Red Bulla, który był wtedy mistrzem świata Formuły 1, a w ciągu całej kariery w zespole współpracującym z Infiniti zdobył ten tytuł cztery razy. Edycja ta wyróżniała się karbonowymi dodatkami, specjalnym kołem kierownicy i tapicerką, oznaczeniami Sebastian Vettela, lepszą aerodynamiką i podkręconym silnikiem.
Infiniti QX70 – dziecko nowej polityki nazewniczej
Opisywany SUV pod nazwą Infiniti QX70 istnieje dopiero od 2013 roku. Wtedy przemianowano drugą generację modelu FX w myśl nowej polityki nazewniczej, która określa, że auta osobowe składają się z członu Q, a SUVy i crossovery QX po którym znajdziemy numer oznaczający położenie w gamie. Infiniti QX70 w czasie swej produkcji było drugim największym modelem w gamie, który przegrywał tylko z Infiniti QX80. Pod nazwą QX70 auto budowano od 2013 do 2017 roku, gdy produkcja została zakończona bez żadnego następcy.
Infiniti QX70 – dane techniczne i silniki
Infiniti QX70 w przeciwieństwie do drugiej generacji modelu FX korzystało jedynie z dwóch jednostek napędowych. Pod maską SUVa znajdziemy głównie silnik 3.7 V6 o mocy 325 KM, który montowano w nim przez cały okres produkcji i dostępny był z napędem tył lub AWD. Infiniti korzystało także z jednostki 5.0 V8, lecz w aucie montowano ją jedynie w latach 2013-2014. Samochody z tym silnikiem mają 390 koni mechanicznych.
Infiniti QX70 to SUV długi na 4859 milimetrów. Jego szerokość wynosi aż 2029 milimetrów, a wysokość sięga 1679 milimetrów. Rozstaw osi SUVa to 2885 milimetrów. Auto otrzymało pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP, a w jego bagażniku pomieścimy od 410 do 1305 litrów. Masa własna SUVa to ponad 2100 kilogramów.
Infiniti QX70 – cena
Auto było dostępne na rynku europejskim, więc na polskim rynku wtórnym je bez problemu spotkamy. Egzemplarze mają pod maską głównie silnik 3.7 V6, a ich ceny wahają się od 70 do nawet 180 tysięcy złotych w wypadku modeli z ostatnich lat produkcji.