Land Rover Discovery to SUV klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę od 1989 roku. Od 2016 roku na rynku jest dostępna jego piąta generacja. Pierwotnie oferowany jako 3 i 5-drzwiowy SUV segmentu D wraz z drugą generacją przeszedł do segmentu E i wśród typów nadwozia pozostała jedynie opcja 5-drzwiowa. Bez względu na rok produkcji Discovery oferował miejsce dla 5 lub 7 pasażerów. Od początku również dostępna była ciekawa gama jednostek napędowych obejmująca silniki benzynowe i wysokoprężne, wśród których dominowały jednostki w układzie V6 i V8. Brytyjski SUV to solidne auto, a jego walory użytkowe są na wyjątkowo wysokim poziomie. Konstrukcja jest oparta na solidnej ramie, a dopracowany stały napęd 4x4 z reduktorem świetnie radzi sobie w terenie. Jak przestało na modele z gamy Land Rovera, Discovery zapewnia wysoki komfort jazdy nawet dla pasażerów w trzecim rzędzie siedzeń. Wnętrze jest przestronne i bogato wyposażone. Równie spory jest bagażnik. Auto zatem już od 3 generacji nie jest prostą terenówką, a luksusowym autem z wysokim potencjałem terenowym. Mimo zalet, decydując się na ten model, trzeba mieć na względzie wysokie koszty utrzymania. Jeśli jednak interesuje Cię nowy lub używany Land Rover Discovery, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszym portalu. Tu z pewnością znajdziesz egzemplarz dopasowany do Twoich oczekiwań.
Land Rover Discovery FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Land Rovera Discovery?
Największy SUV w bazowej gamie Land Rovera, czyli kultowy model Discovery nie zaoferuje nam niskiego spalania, ale i też nie zamierza tego robić. Jego celem jest bycie luksusowym, pojemnym autem, które świetnie sprawdzi się jako niezwykle komfortowe auto w każdych warunkach.
Najlepsze spalanie oczywiście zaoferują jednostki wysokoprężne. W Land Roverze Discovery jest to silnik 3.0 R6 o dwóch odmianach mocowych. Jego spalanie jest podkręcone poprzez montaż automatycznej skrzyni biegów oraz napęd na cztery koła i średnio na 100 kilometrów potrzebuje on 7.3 litra. Mocniejsza wersja tej jednostki mimo bycia miękką hybrydą ma średnie spalanie na poziomie aż 9 litrów na 100 kilometrów.
Silnikom benzynowym również daleko do oszczędnych. Jednostka 2.0 R4 potrzebuje aż 9.1 litra na 100 kilometrów. Druga opcja to silnik 3.0 R6 MHEV, który dzięki byciu tak zwaną miękką hybrydą ma niewiele większe spalanie mimo sporo większej pojemności. Zapotrzebowanie na 100 km w cyklu mieszanym to 9.3 litra.
Jaki silnik wybrać Land Rovera Discovery?
Każda z jednostek w Land Roverze Discovery zaoferuje niezłe osiągi i spore spalanie. Oszczędny wybór to najsłabszy ze wszystkich wysokoprężny silnik 3.0 R6 MHEV. Wytwarza on 249 koni mechanicznych i 570 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 8.0 sekundy. Mocniejsza odmiana tego silnika generuje więcej bo 300 koni mechanicznych i 650 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Powoduje to jednak większe spalanie, ale za to sprint do setki trwa 6.9 sekundy.
Silniki benzynowe są dwa. Pierwszy to w pełni spalinowa jednostka 2.0 R4 o mocy 300 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 niutonometrów. Pozwala ona na rozpędzenie SUVa do 100 km/h w 7.7 sekundy. Mocniejsza jednostka to tzw. Miękka hybryda o pojemności 3 litrów i sześciu cylindrach w rzędowym układzie. Moc wynosi 360 KM, moment obrotowy to 500 Nm, a sprint do setki trwa 6.8 sekundy.
Jakie są opinie o Land Rovera Discovery?
Auto przez ponad 30 lat obecności na rynku zdołało zebrać spore grono oddanych zwolenników. Najnowsza generacja jednak podobnie jak inne auta budowane aktualnie przez Land Rovera nie cieszy się najwyższymi ocenami. Niewiele ponad połowa użytkowników dokonałaby ponownego zakupu, a największy problem jest typowy dla nowych Land Roverów. Mowa niestety o awaryjności, którą kierowcy oceniają bardzo źle. Podobnie w negatywny sposób wyróżnia się stosunek jakości do ceny oraz wysokość kosztów eksploatacji.
Największe usterki Land Rovera Discovery dotyczą układu hamulcowego, który szybko się zużywa, a także zawieszenia. Słabo oceniane są także silniki. Na wyróżnienie zasługuje jednak przestronność wnętrza w ogromnym SUVie i jego ergonomia. Nie sposób zapomnieć także o wartościach terenowych, które są bardzo rzadko spotykane w SUVach premium należących do klasy wyższej. Nieco gorzej wypada system wentylacji oraz wyciszenie kabiny.
Jakie są wymiary Land Rovera Discovery?
Auto wymiarowo znajduje się w segmencie E wśród SUVów, lecz w swojej klasie rywalizuje de facto tylko z Toyotą Land Cruiser. Oznacza to, że Land Rover Discovery ma naprawdę spore wymiary.
Auto jest długie na 4956 milimetrów, a jego rozstaw osi mierzy 2923 milimetry. Szerokość ze złożonymi lusterkami mierzy 2073 milimetry, a ich rozłożenie zwiększa tą wartość do 2220 milimetrów. Auto jest wysokie na 1888 milimetrów. Rozstaw osi zależy od zawieszenia. Wybierając zawieszenie pneumatyczne z przodu będzie wynosić on 1692 milimetry, a z tyłu 1687 milimetrów. Zawieszenie konwencjonalne zmniejsza te wartości na 1689 i 1685 milimetrów.
Land Rover Discovery prezentuje dobre wartości terenowe. Przy zawieszeniu pneumatycznym jego kąt natarcia to 34 stopnie. Kąt rampowy wynosi 27.5 stopnia, a kąt zejścia mierzy dokładnie 30 stopni. W bagażniku zmieścimy od 172 do nawet 2068 litrów po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu foteli. Masa własna wynosi od 2232 do 2386 kilogramów.
Jakie są ceny Land Rover Discovery?
Land Rover to bardzo ciekawa marka, która mimo faktu, że ostatnio pod kątem finansowym nie radzi sobie niestety najlepiej, produkuje bardzo ciekawe samochody. Jednym z nich bez wątpienia jest Land Rover Discovery. Jak kształtują się jego oferty sprzedaży? Mówimy tu o segmencie premium, więc oczywiście zapomnijmy o jakichkolwiek oszczędnościach. Cena wyjściowa za model podstawowy to 310 300 złotych, zaś za lepsze warianty przyjdzie nam zapłacić nawet do 448 600 złotych!