Lexus ES FAQ:


Jakie jest średnie spalanie Lexusa ES?

Lexus jest producentem, który należy do Toyoty więc budowę oszczędnych jednostek opanował do perfekcji dzięki dobremu wykorzystaniu technologii hybrydowej. W nowej generacji Lexusa ES, czyli sedana klasy średniej spokrewnionego z Toyotą Camry znajdują się aktualnie już tylko i wyłącznie jednostki, a w zasadzie jednostka hybrydowa.

Oparta na 4-cylindrowym, benzynowym silniku o pojemności 2.5 litra jednostka hybrydowa oferuje naprawdę rozsądne spalanie, które sprawi, że jazda tym luksusowym sedanem klasy wyższej nie będzie wiele droższa od znacznie mniejszych aut. Przynajmniej pod względem kwot wydawanych na paliwo.

Jednostka hybrydowa w Lexusie ES 300h w cyklu mieszanym według testów WLTP potrzebuje średnio 4.7 litra benzyny na 100 kilometrów. Producent podaje także dane dotyczące jazdy pozamiejskiej oraz miejskiej. W tej pierwszej średnie spalanie ma wynosić zaledwie 4.5 litra na 100 kilometrów, a podczas poruszania się po ulicach miasta jednostka wykorzysta około 5.1 l/100 km.

Jaki silnik wybrać Lexusa ES?

Aktualnie Lexus nie oferuje żadnego wyboru jednostki napędowej w swoim sedanie klasy wyższej, jakim jest Lexus ES. Znajdująca się w nim jednostka hybrydowa ma oznaczenie 300h i składa się z silnika o pojemności dokładnie 2487 centymetrów sześciennych, który ma cztery cylindry. Generuje on  178 koni mechanicznych, które są dostępne przy 5700 obrotów na minutę i 221 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego, który do dyspozycji jest od 3600 do 5200 obrotów na minutę.

Jednostka spalinowa jest wspierana przez silnik elektryczny, który ma moc rzędu 120 koni mechanicznych i daje do dyspozycji 202 niutonometry maksymalnego momentu obrotowego. Moc całego systemu wynosi 218 koni mechanicznych, a do 100 km/h auto rozpędza się w 8.9 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest na poziomie 180 kilometrów na godzinę. Auto pod względem oferowanych osiągów odstaje więc znacznie od swoich rywali z Audi, Mercedesa, czy też BMW.

Jakie są opinie o Lexus ES?

Auto zbiera dość dobre opinie mimo tego, że na tle swojego segmentu ma pewne braki. Dotyczą one przede wszystkim jednostek napędowych gdyż konstrukcja Lexusa ma dostępny jedynie dość słaby silnik hybrydowy, który nie ma szans przeciwstawić się mocniejszym jednostkom od niemieckich producentów premium, które mogłyby absolutnie zawstydzić tą z Lexusa.

Mimo tego Lexus dobrze broni się i zawstydza Niemców w inny sposób związany z jednostką napędową, czyli poprzez bardzo niskie średnie spalanie. Dzięki temu posiadacze auta bardzo dobrze oceniają auto pod względem łatwości utrzymania, a także stosunku ceny do jakości. Na mocnym poziomie stoi także bezawaryjność.

Znaczna większość użytkowników dokonałaby ponownego zakupu, a wnętrze chwalone jest za swoją ergonomię, dobrą widoczność zza kierownicy, a także dobry system klimatyzacji. Z minusów auta można wymienić małą ilość oferowanej przestrzeni w drugim rzędzie siedzeń oraz brak wyboru w kwestii jednostek napędowych.

Jakie są wymiary Lexusa ES?

Auto w segmencie premium dla sedanów z klasy wyższej-średniej, czyli z segmentu E walczy z takimi rywalami jak BMW serii 5, Audi A6, Mercedes klasy E, czy też Jaguar XF. Z tego powodu możemy spodziewać się, że Lexus ES będzie naprawdę długi.

Tak też jest, gdyż auto jest długie na 4975 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2870 milimetrów, czyli podobnym jak w Toyocie Camry z którą auto dzieli platformę z rodziny TNGA o nazwie GA-K. Inne auta, które powstały na bazie tej platformy to Toyota RAV4, Toyota Highlander, czy też Lexus NX. Długość auta nie ma zbyt dużego przełożenia wewnątrz, gdzie z tyłu jest dość ciasno.

Lexus ES jest szeroki na 1865 milimetrów, a jego wysokość sięga 1455 milimetrów. Samochód ten może pochwalić się świetnym współczynnikiem oporu aerodynamicznego, który wynosi 0,26, co stawia Lexusa ES wśród jednych z najbardziej aerodynamicznych aut świata produkowanych seryjnie.