expand_more
expand_more
expand_more
km
expand_more
km
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
Zamknij close

Potwierdź
expand_more
Zamknij close
expand_more
cm³
expand_more
cm³
expand_more
KM
expand_more
KM

Potwierdź
expand_more
Zamknij close
expand_more
expand_more

Potwierdź
expand_more
Zamknij close
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more

Potwierdź
expand_more
Zamknij close

Potwierdź

Lexus LC FAQ:


Jakie jest średnie spalanie Lexusa LC?

Lexus LC jest najbardziej luksusowym samochodem sportowym oferowanym przez Lexusa. Japoński producent premium montuje w nim jednak jednostki, które mają mniejsze spalanie niż można by było się tego spodziewać. Wszystko dzięki technologiom hybrydowym Toyoty, czyli firmy, która stworzyła i do której należy Lexus.

Słabsza jednostka w gamie nie jest co prawda zbyt oszczędna, ale nie ma co się dziwić z tego faktu, gdyż jest to bardzo mocne 5.0 V8. Silnik ten zapewnia świetne osiągi, a jego średnie spalanie w cyklu mieszanym według testów WLTP wynosi 11.6 litra na 100 kilometrów, co jak na tak sporą jednostkę i tak nie jest złym wynikiem.

Drugi silnik w gamie to często używana przez Lexusa w topowych modelach jednostka hybrydowa oparta na V6 o pojemności wynoszącej 3.5 litra. To co jest bardzo dobre w tym silniku to naprawdę mały jak na jednostkę tego typu apetyt na paliwo, gdyż według testów WLTP średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 8.1 litra na 100 kilometrów.

Jaki silnik wybrać Lexusa LC?

Wybór jednostek nie jest wielki, gdyż gama silnikowa składa się zaledwie z dwóch pozycji. Konwencjonalny silnik to występująca pod oznaczeniem LC 500 jednostka 5.0 V8. Wytwarza ona 464 koni mechanicznych mocy maksymalnej, która dostępna jest przy 7100 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy tego naprawdę dużego silnika wynosi 530 niutonometrów i jest do dyspozycji przy 4800 obrotach na minutę. Najbardziej luksusowe, sportowe coupe w gamie Lexusa z tym silnikiem do 100 km/h przyspiesza w 4.7 sekundy.

Druga jednostka jest nieco słabsza, ale też bardziej oszczędna. Jest nią hybrydowy silnik 3.5 V6. Jednostka spalinowa generuje w nim 299 koni mechanicznych dostępnych 6600 obrotach na minutę oraz 348 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego, który jest do dyspozycji przy 4900 obrotach na minutę. Silnik elektryczny ma 179 KM mocy i 300 Nm momentu obrotowego. Moc całego układu to 359 koni mechanicznych. Lexus LC 500h do setki przyspiesza w 5 sekund.

Jakie są opinie o Lexus LC?

Auto zbiera całkiem dobre opinie wśród osób, które miały okazję jeździć nim przez nieco dłuższy okres. Jest jednak dość problematyczne w ocenie przez swoją charakterystykę. Lexus LC to sportowe coupe, które w teorii znajduje się w tej samej klasie co BMW serii 8 czy nawet Porsche 911. Ma jednak spore braki na tle tych rywali. Wynikają one z faktu, że Lexus LC nie prowadzi się zbyt sportowo. Jazda nim jest płynna i dość spokojna, a jednostka hybrydowa w wersji 500h sprawia, że samochód jest naprawdę ciężki.

Dobre opinie zbiera przede wszystkim wygląd, który jest niezwykle atrakcyjny. Na uwagę zasługuje także bardziej paliwożerne, lecz szybsze i przede wszystkim świetnie brzmiące 5.0 V8 pod maską w wersji LC500. Do tego samochód ma świetne wyposażenie i wykonanie wnętrza, które wyróżnia je w segmencie premium wśród sportowych coupe. Jednak przez swą wagę Lexus LC 500 bardziej nadawałby się na typowe Gran Turismo, a nie torową zabawkę.

Jakie są wymiary Lexusa LC?

Auto plasuje się w segmencie G i jest luksusowym, sportowym coupe. Dla marki Lexus LC 500 jest tym samym, co na przykład model NSX dla Hondy, do niedawna GranTurismo dla Maserati, czy Corvette dla Chevroleta. Samochód jest długi na 4770 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2870 milimetrów. Jego szerokość mierzy aż 1920 milimetrów, a wysokość sięga 1345 milimetrów. Prześwit w wersji LC500 wynosi 133 milimetry i najniższy punkt auta to przednia część wydechu. W modelu LC 500h prześwit wynosi z kolei 140 milimetrów, a najniżej umieszczona część auta to listwa progowa.

Masa własna jest naprawdę duża, gdyż dla wersji z 5.0 V8 pod maską wynosi od 1930 do 1965 kilogramów. Hybryda jest naturalnie jeszcze cięższa i waży od 1980 do nawet 2015 kilogramów, co jest naprawdę sporym wynikiem jak na auto sportowe. W bagażniku pomieścimy 197 litrów, ale mało kto kupuje taki samochód dla przestrzeni bagażowej.