Jedne z najbardziej opłacalnych dla producentów samochodów to właśnie kompaktowe crossovery takie jak Lexus UX. Dlatego ten model dołączył do gamy japońskiego producenta w 2018 roku. Lexus UX jest świetnym wyborem dla Ciebie, jeśli szukasz crossovera z segmentu premium, który wyróżnia się na tle konkurencji. Konstrukcji Lexusa udaje się to głównie przez swój specyficzny design, który wygląda naprawdę okazale. O tym, że kompaktowe crossovery są obecnie w modzie, powinien świadczyć fakt, że dotyczące sprzedaży ogłoszenia Lexus UX to jedne z najczęściej spotykanych spośród wszystkich nowych aut tego producenta.
Lexus UX FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Lexusa UX?
W segmencie producentów premium Lexus nie ma sobie równych. Dzięki wykorzystaniu jednostek hybrydowych Toyoty ich auta mogą być luksusowe, oferować dobrą dynamikę, a przy tym nie opróżniać portfela częstymi wizytami na stacjach benzynowych. Nie inaczej jest w Lexusie UX, czyli kompaktowym crossoverem budowanym przez japońską markę.
Podstawowy silnik to jednostka spalinowa 2.0 R4. Mimo braku systemu hybrydowego jej średnie spalanie to wciąż niecałe 7 litrów i dokładnie wynosi od 6.6 do 6.9 litra benzyny na 100 kilometrów. Dostępna jest również oparta na tym silniku jednostka hybrydowa. W wersji z napędem na przód zapotrzebowanie wynosi od 5.3 do 5.7 litra, a wybór napędu na obie osie zwiększa te wartości o około 0.5 l/100 km.
Lexus UX jest także pierwszym elektrykiem w historii tej marki. W wersji UX 300e samochód korzystający z akumulatora o pojemności 54.3 kWh może przejechać do 315 kilometrów na jednym ładowaniu. Średnie zużycie prądu to 17 kWh/100 km.
Jaki silnik wybrać Lexusa UX?
Podstawowy silnik dostępny w Lexusie UX to 2-litrowa benzynowa jednostka o mocy 171 koni mechanicznych. Są one dostępne przy 6600 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi 205 niutonometrów i do dyspozycji jest przy 4800 obrotach na minutę. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 9.2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h.
Dostępna jest również jednostka hybrydowa. Korzysta ona z benzynowego silnika 2.0 R4 o mocy 152 koni mechanicznych i 190 niutonometrach maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest od 4400 do 5200 obrotów na minutę. Moc silnika elektrycznego to 80 koni mechanicznych, a cały układ do dyspozycji ma 184 konie mechaniczne. Sprint do setki trwa 8.5 sekundy z napędem na przód i 8.7 s wersji z napędem AWD.
Silnik elektryczny dysponuje mocą rzędu 204 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym, który wynosi 300 niutonometrów. To przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 7.5 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest na 160 km/h.
Jakie są opinie o Lexus UX?
Auto zbiera dość dobre oceny w szczególności w wypadku egzemplarzy z jednostką hybrydową. Większość posiadaczy dokonałaby ponownego zakupu kompaktowego crossovera, najbardziej chwalone elementy to ergonomia wnętrza, jednostka hybrydowa i idące za nią niskie koszty utrzymania oraz niezawodność, która jest znakiem rozpoznawczym aut Toyoty i Lexusa. Dobrze pracuje również zawieszenie wraz z całym układem jezdnym. Posiadacze chwalą sobie również Lexusa za poziom obsługi w salonach i serwisie.
Największe wady auta to według kierowców kiepski stosunek jakości do ceny, gdyż za auto trzeba sporo zapłacić, a konkurencja w tej cenie potrafi zaoferować znacznie mocniejsze silniki. Nie powala również przestrzeń dla pasażerów z tyłu oraz bardzo mały bagażnik. Słowa krytyki spadają również na wyciszenie, które powinno być na znacznie wyższym poziomie w aucie z segmentu premium. Nie najlepsza jest także widoczność zza kierownicy.
Jakie są wymiary Lexusa UX?
Auto należy segmentu premium wśród kompaktowych crossoverów, więc wymiarowo znajduje się w tej samej klasie co konkurencyjny Mercedes-Benz GLA, BMW X1, Audi Q3, czy też Volvo XC40, czyli auta znacznej większości popularnych producentów samochodów z segmentu premium.
Samochód jest długi na 4495 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2640 milimetrów. Szerokość bez lusterek mierzy 1840 milimetrów, a wysokość sięga do 1540 milimetrów. Prześwit wynosi 160 milimetrów. Wersja elektryczna różni się tylko wysokością, która sięga 1545 milimetrów oraz mniejszym prześwitem, który wynosi 140 milimetrów.
Masa własna to od 1460 do 1540 kilogramów wersji 200. Lexus UX 250h waży od 1540 do 1680 kilogramów po dodaniu napędu na cztery koła. Najcięższy jest naturalnie elektryk, który musi mieć zamontowane pojemne i dość ciężkie baterie. Lexus UX 300e waży od 1785 do 1840 kilogramów. Bagażnik pomieści od 283 do 367 litrów. Najmniejszy jest w UX 250h, a największy w 300e.
Jakie są ceny Lexus UX?
Wspomnieliśmy przed chwilą o tym, iż wszystkie marki jak jeden mąż stawiają obecnie właśnie na SUV-y i crossovery. Cóż, przed chwilą omawialiśmy SUV-a od Lexusa, teraz pora na samochód, jakim jest Lexus UX nowe, który jest crossoverem. Mniejsze auto to oczywiście mniejsza cena – za wersję z podstawowym wyposażeniem musimy zapłacić „tylko” 149 000 złotych. Rozszerzając jednak udogodnienia w tym aucie możemy jednak dobić do wartości wynoszącej 277 900 złotych.