Mało jest na rynku modeli aut, które nawet kilka lat po premierze są określane jako jedne z najładniejszych w swej klasie. Do tej wąskiej grupy należy jednak Mazda 6, która po premierze w 2012 roku zdobyła serca ekspertów i klientów. Podobnie jak w innych modelach Mazdy historię Mazdy 6 warto podzielić na czas przed 2012 rokiem i po nim. Wtedy doszło do ogromnej rewolucji technicznej w autach tego japońskiego producenta, a także wizualnej. Obecnie Mazda 6 to naprawdę atrakcyjny wizualnie przedstawiciel klasy średniej, którego oferty sprzedaży są dostępne na naszej stronie. Samochód ten zyskuje przede wszystkim na jednostkach SKYACTIV, które są projektowane wbrew powszechnemu downsizingowi.
Mazda 6 FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Mazdy 6?
Mazda 6 jest pokazem tego, że dobrze wykonany samochód klasy średniej może być naprawdę oszczędny. Pozwala na to wykorzystanie jednostek z rodziny Skyactiv, które łączą tradycję z nowoczesnością przeciwstawiając się downsizingowi.
Podstawowy silnik w Mazdzie 6 to jednostka SKYACTIV-G 2.0. Według testów WLTP jej średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 6.8 litra na 100 kilometrów. Można obniżyć je o 0.1 litra na 100 kilometrów decydując się na ten silnik wyposażony w system odzyskiwania energii i-ELOOP, który wykorzystuje energię odzyskiwaną podczas hamowania. Wyposażenie tego silnika w automatyczną przekładnię zwiększa spalanie do około 7 litrów na 100 kilometrów.
Dostępna jest też większa jednostka SKYACTIV-G 2.5. Większa moc wcale nie oznacza jednak ogromnego spalania, gdyż według testów WLTP w cyklu mieszanym silnik ten wyposażony w standardzie w skrzynię automatyczną pali średnio 7.5 litra na 100 kilometrów.
Jaki silnik wybrać Mazdy 6?
Wybór jednostek w Mazdzie 6 nie jest spory i opiera się tylko na silnikach benzynowych, gdyż większośc diesli została lub jest wycofywana w związku z celem ograniczenia emisji spalin. Podstawowy silnik to SKYACTIV-G 2.0 generujący 165 koni mechanicznych mocy maksymalnej, która jest dostępna przy 6000 obrotów. Maksymalny moment obrotowy wynosi 213 niutonometrów i mamy do niego dostęp przy 4000 obrotów. Silnik ten pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w 9.3 lub 9.4 sekundy w zależności od obecności systemu i-ELOOP. Montaż automatycznej przekładni wydłuża ten czas do 10.5 i 10.6 sekundy.
Mocniejszy silnik to jednostka SKYACTIV-G 2.5 wyposażona w standardzie w automatyczną przekładnię. Wytwarza ona 194 konie mechaniczne mocy maksymalnej, która dostępna jest przy standardowych dla Mazdy 6000 obrotów na minutę oraz 258 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który również nie jest wyjątkiem od reguły i do dyspozycji mamy go przy 4000 obrotów na minutę. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 8.1 s.
Jakie są opinie o Mazda 6?
Model ten zebrał mnóstwo opinii, gdyż był jednym z pierwszych budowanych w oparciu o nowy pakiet rozwiązań SkyActiv, który obejmował platformy, nowe silniki, a także lżejsze nadwozia. Do tego spełniał on jako jeden z pierwszych modeli założenia stylistyczne filozofii KODO, która opiera się na nadaniu dynamiki bryle nadwozia. Udało się to, gdyż Mazda 6 jest uznawana za jedno z najładniejszych aut z segmentu D na świecie.
Użytkownicy doceniają przede wszystkim bezawaryjność modelu klasy średniej od Mazdy. Na bardzo dobrym poziomie jest również wyposażenie, a także ergonomia i przestrzenność wnętrza. Kierowcy pozytywnie oceniają także wysokość kosztów eksploatacji oraz stosunek jakości do ceny.
Na nieco gorszym poziomie znajduje się wyciszenie kabiny oraz widoczność zza kierownicy. Uciążliwy bywa również układ hamulcowy oraz elektryczny mający skłonności do irytujących usterek. Mimo to znaczna większość użytkowników dokonałaby ponownego zakupu.
Jakie są wymiary Mazdy 6?
Mazda 6 to auto o dość nietypowych rozmiarach, gdyż sedan jest dłuższy od odmiany kombi. Samochód plasuje się w segmencie D i rywalizuje z takimi autami jak Skoda Superb, Volkswagen Passat, Opel Insignia, Peugeot 508, czy też Toyota Avensis. Wersja sedan jest długa na 4870 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2830 milimetrów. Dla porównania długość kombi to 4805 milimetrów, a rozstaw osi mierzy 2750 milimetrów. Szerokość całkowita bez i z lusterkami to kolejno 1840 oraz 2090 milimetrów. Wysokość sedana sięga 1450, a kombi 1475 milimetrów.
Mimo większej długości sedan ma krótszy zwis tylny od kombi. Wynosi on 1085 milimetrów, a w kombi jest o 15 mm dłuższy. Zwis przedni jest taki sam w obu nadwoziach i wynosi 955 milimetrów. Prześwit o 165 milimetrów niezależnie od wersji.
Auto ma masę własną wynoszącą od 1455 do 1532 kilogramów w sedanie i od 1468 do 1548 kilogramów w kombi. Bagażnik pomieści 480 litrów w sedanie, a w kombi zmieścimy nieco więcej bo 522 litry.
Jakie są ceny Mazda 6?
Mazda 6 to jeden z flagowych modeli Japończyków. Ten sedan istnieje na rynku od dobrych kilkudziesięciu lat i nadal nie może narzekać na spadek zainteresowania w porównaniu do konstrukcji konkurencji. Jeśli zaś chodzi o taki aspekt, jak oferty sprzedaży nowej Mazdy 6, za podstawową wersję tej limuzyny będziemy musieli zapłacić 132 900 złotych. Polując zaś na najlepsze wyposażenie, cena wzrośnie do pułapu 178 900 złotych.