Mitsubishi Carisma – czy słusznie silnik jest określany najlepszą częścią modelu?
W sieci użytkownicy, czy miłośnicy pojazdu Mitsubishi Carisma podkreślają, że benzynowy silnik ma pojemność 1,3 l, 1,6 l, a nawet 1,8 l i odpowiednią moc dla tego najbardziej pojemnego wynosi ona 140 KM. Jest również dostępna wersja z silnikiem Diesla i w tym przypadku pojemność wynosi 1,8 lub 1,9 [l], a maksymalna moc to 125 KM. Niby wszystko pięknie, jednak wiadomo, że silnik Diesla to nie jest najlepsze rozwiązanie tak pod względem ekonomicznym, jak i ekologicznym. Na pocieszenie można powiedzieć, że producent postarał się udobruchać kierowców, którzy preferują automatyczną skrzynię biegów, jak i tych zmotoryzowanych, których zadowoli manualna. Pierwsza grupa może zdecydować się na Carismę z czterema biegami, a druga z pięcioma.
Mitsubishi Carisma – czy to faktycznie szybki i ekonomiczny model?
Podróżując Mitsubishi Carismą, można przyspieszyć do stu kilometrów w dziesięć sekund, co nie jest najgorszym wynikiem, ale też nie najlepszym. Jeśli ktoś lubi jechać szybko lub gdy sytuacja go do tego zmusza, będzie wiedzieć, że maksymalnie model ten pociągnie do dwustu kilometrów na godzinę. Decydując się na model z silnikiem benzynowym, można wyposażyć Carismę w instalację gazową. Z takiej opcji nie da się skorzystać, gdy weźmie się pod uwagę wersję z silnikiem Dieslowym, chociaż podkreśla się, że taka Carisma nie spala za dużo oleju napędowego.
Mitsubishi Carisma po mieście – jak się spisze?
Teoretycznie samochód Mitsubishi Carisma sprawdza się podczas jazdy po mieście. Jest bowiem dostępny w wersji bardziej dynamicznej, jak i tej, gdzie można pozwolić sobie na ekonomiczną eksploatację. Niektórzy sugerują nawet, że model Carisma idealnie sprawdzi się jako zamiennik dla środków komunikacji miejskiej. Warto jednak zwrócić uwagę na pewien niepokojący parametr, czyli na emisję CO2. W przypadku Mitsubishi Carisma wynosi średnio aż *175 g/km, gdzie dopuszczalna wartość CO2 to 95 g/km. Biorąc ten fakt pod uwagę, nie można do końca powiedzieć, że jazda po mieście jest komfortowa, szczególnie dla tych, którzy muszą wdychać nadmiar CO2 w powietrzu. Oczywiście ostatni model był dostosowany do rynku właściwego w roku 2004, niemniej skoro ten model wciąż jest dostępny w sprzedaży, może dobrze by było zadbać o znacznie niższą emisję dwutlenku węgla?