Opel Antara to osobowy SUV produkowany przez niemiecką markę w latach 2006-2015. W tym czasie na rynku dostępna była wyłącznie jego pierwsza generacja, a trzy lata po zakończeniu produkcji w ofercie Opla pojawił się model o podobnej koncepcji – Grandland X. Jednak to właśnie Antara była pierwszym SUV-em w gamie marki. Auto jest wysoko zawieszone, przez co wsiada się do niego bardzo łatwo. Same fotele są komfortowe i dobrze wyprofilowane. Wykończenie wnętrza jest typowe dla tej niemieckiej marki – znajdziemy w nim sporą kierownicę i dużą ilość przycisków. Producent do tego modelu proponował silniki benzynowe i wysokoprężne. Najbardziej polecanymi są 150-konny turbodiesel i jednostka benzynowa 2.4 l. Ciekawą opcją jest silnik V6, który nie tylko brzmi wyjątkowo dobrze, ale oferuje również bardzo dobre osiągi. Na rynku wtórnym spotkamy się najczęściej z importowanymi egzemplarzami Antary o stosunkowo wysokich cenach. Niewielka utrata wartości głównie bierze się z ogólnej solidności tego modelu i faktycznie sporadycznych awarii. Jeśli interesuje Cię używany Opel Antara, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie - tu z pewnością znajdziesz egzemplarz dopasowany do Twoich oczekiwań.
Opel Antara
Opel przez wiele lat stawiał na dość niekonwencjonalne konstrukcje, które być może nie przynosiły najwyższych zysków, lecz budowały popularność marki oraz jej uznanie przez fanów czterech kółek. W latach 60., 70. i 80. były to takie modele, jak Opel Manta czy Opel GT, potem – Opel Omega czy Opel Calibra. Nie każdy jednak wie, że Opel, parafrazując klasyka, tworzył SUV-y zanim to było modne.
Przykładem takiego samochodu jest bowiem Opel Frontera. Samochód ten, produkowany od 1991 roku, był przedstawicielem SUV-ów segmentu D i był jednym z pierwszych aut tego typu, który osiągnął komercyjny sukces. Samochód ten otrzymał dwie generacje i był produkowany do 2004 roku. Po dwóch latach Frontera otrzymała swojego następcę – omawianą dzisiaj Antarę.
Samochód ten pod względem stylistycznym wygładził się mocno względem wręcz terenowej Frontery, lecz nie zatracił całego ducha swojego spadkobiercy. Nadal był to bardzo masywny, choć nie taki duży SUV z ogromnym potencjałem. Tym razem jednak wyglądał o wiele nowocześniej od strony stylistycznej, dzięki czemu Opel liczył na trafienie tym samochodem do szerszego grona odbiorców. Auto było zresztą produkowane na trzech kontynentach i miało być pojazdem o zasięgu globalnym.
Opel Antara – rozwój modelu
Antara mimo swoich nie za dużych gabarytów prezentowała się masywnie, lecz nadal dość topornie. W 2010 roku zadecydowano więc o przeprowadzeniu faceliftingu. Jego skutkiem było znaczne ugrzecznienie stylu Antary i stworzenie z niej o wiele bardziej wyrafinowanego samochodu. Sama Antara była dość mocno wypakowana technologią. Wnętrze było nowoczesne, a komputer pokładowy przedstawiał kierowcy najważniejsze informacje dotyczące stanu auta.
Sama Antara była sprzedawana na poszczególnych rynkach pod wieloma nazwami. U nas występowała rzecz jasna pod swoją bazową nazwą, lecz na przykład w Stanach Zjednoczonych sprzedawano ją jako Chevrolet Captiva Sport, a na innych rynkach nosiła ona nazwy m.in. Daewoo Winstrom MaXX, GMC Terrain, Holden Captiva 5 czy Saturn Vue. Wszystko oczywiście spowodowane było polityką General Motors.
Antara sprzedawała się dość solidnie, lecz Opel planował odświeżenie swojej gamy modelowej, a także dość znaczące zmiany w swoim modelu segmentu D-SUV. Modyfikacje były na tyle ogromne, iż ostatecznie porzucono nazwę Antara na rzecz zupełnie nowego samochodu – Opla Grandland X.
Opel Antara – dane techniczne
Opel Antara nie cechował się największymi gabarytami, jak na SUV-a segmentu D. 4575 mm długości, 1850 mm szerokości oraz 1704 mm wysokości to dość standardowe, o ile nie wręcz kompaktowe rozmiary, lecz proporcje pomiędzy poszczególnymi wymiarami sprawiały, iż na żywo samochód ten wyglądał naprawdę masywnie. Masa własna tego auta również była potężna i wahała się w przedziale 1800-1900 kilogramów. Bagażnik Antary posiadał 420 litrów pojemności, lecz po złożeniu wszystkich siedzeń poza przednim rzędem przestrzeń załadunkowa powiększała się do 1420 litrów.
Opel Antara – gama silnikowa
Opel Antara nie posiadał olbrzymiej oferty napędowej, lecz pomiędzy przed- oraz poliftem była ona całkowicie wymieniana. Dla przykładu, w latach 2006-2010 można było znaleźć dieslowe 2.0 o mocy 127 lub 150 KM oraz benzynowe 2.4 o mocy 140 KM i potężne 3.2 V6 o mocy aż 227 KM. Po liftingu zaś w ofercie z benzyn pozostało 2.4 o mocy 167 KM oraz dwa warianty 2.2 CRDi, które posiadały kolejno 163 oraz 184 KM.
Opel Antara – ceny i oferty na rynku wtórnym
Kupno Opla Antary nie jest aktualnie olbrzymim wydatkiem, lecz nie jest to bynajmniej najtańsze auto dostępne nar rynku używanym. Ceny w pełni sprawnych egzemplarzy zaczynają się od 20 000 złotych, lecz auta najlepiej wyposażone i posiadające najmocniejsze silniki potrafią kosztować nawet ponad 50 000 złotych!
Jeśli poszukujesz właśnie takiego modelu koniecznie sprawdź oferty na naszej stronie. Skorzystaj z wyszukiwarki, aby znaleźć model dla siebie. Zaznacz dane techniczne takie jak pojemność silnika, skrzynia biegów, czy serwis ASO i przebieg w przypadku aut używanych. Wśród opcji wyposażenia które są dostępne wybierz te, które Cię interesują najbardziej: czujniki parkowania, komputer pokładowy, stabilizacja toru jazdy, czujnik deszczu, system multimedialny, kamera cofania, podgrzewane fotele, elektryczne szyby przednie i tylne.
Warto nie skupiać się wyłącznie na zdjęciach i opisach, tylko w miarę możliwości sprawdzić również historię pojazdu za pomocą numeru VIN, zwłaszcza jeśli decydujemy się na używane auto.
Nie zwlekaj, załóż konto już dziś. Zapisuj do obserwowanych ogłoszenie dodane przez ulubiony komis lub salon. Aby dodać ofertę do obserwowanych zaloguj się do swojego konta.