Seat Exeo to typ auta, które nie spotkało się z dobrym odbiorem jako samochód sprzedawany w salonach, lecz może być niezwykle ciekawą propozycją na rynku wtórnym. W 2008 roku Seat próbował wejść do klasy średniej modelem Seat Exeo. Nie udało się to jednak, gdyż była to jedynie kopia Audi A4 B7, którego produkcję zakończono w tym samym roku, w którym debiutował Seat. Jest to jednak niezwykle ciekawa opcja dla osób szukających solidnego auta klasy średnie. Reprezentujące model Seat Exeo używane auta to nic innego jak młodsze egzemplarze Audi A4 B7, które w naszym kraju cieszy się naprawdę niezłą popularnością. Dlatego to auto to naprawdę ciekawa opcja w rozsądnej cenie, jeśli szukasz dobrego sedana klasy średniej.
Modele Seat FAQ:
Jakie są ceny Seat Exeo?
Obecnie ogłoszenia Seat Exeo mogą budzić wśród wielu osób konsternację. Czym właściwie jest to auto? Cóż, było to podejście Hiszpanów pod klasę średnią. Sam samochód był naprawdę ciekawy i można wręcz powiedzieć, iż niedoceniony, lecz dzięki temu możemy teraz mieć nieoczywisty samochód z rynku wtórnego! Ile jednak kosztuje na nim Seat Exeo? Obecnie będzie trzeba wydać na ten samochód od 20 do 40 tysięcy złotych.
Seat kojarzony jest raczej z modelami miejskimi bądź kompaktowymi. Hiszpańska marka próbowała jednak zaatakować klasę średnią poprzez model Exeo. Mimo braku sukcesu w momencie sprzedaży dziś ten model jest naprawdę ciekawą alternatywą w tym segmencie, dzięki szeregowi zalet i swojej cenie.
Seat Exeo – historia modelu
Każdy zna takie modele jak Ibiza czy też Leon. Miejskie i kompaktowe samochody Seata od lat świetnie się sprzedają i nie bez powodu utrzymują się bardzo długo na rynku. Hiszpańska marka nie była jednak nigdy specjalnie obecna w klasie średniej, gdzie królowały inne marki koncernu VAG takie jak Volkswagen czy Audi. Właśnie na bazie auta tej ostatniej marki Seat postanowił spróbować swych sił w segmencie D.
Seat Exeo zaprezentowany został podczas paryskich targów motoryzacyjnych w 2008 roku Paris Motor Show 2008. Pokazany wtedy model to nie nowa konstrukcja, a jedynie zmodernizowane Audi A4 B7, które produkowane było w latach 2004-2008. Nie był to więc specjalnie nowoczesny samochód. Miał on sporo cech pokrewnego modelu do których należało lekko przyciasne jak na klasę średnią wnętrze, ale też dobra jakość wykończenia. Aby odróżnić się od Audi Seat zmienił wygląd pasa przedniego oraz tylnego gdzie użyto innych zderzaków, lamp oraz grilla na którym znalazł się znaczek Seata.
Samochód dostępny był wpierw jako sedan, a w 2009 roku podczas genewskich targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2009 zaprezentowano również odmianę kombi. Wewnątrz znajdziemy kokpit z Audi A4 B7, lecz nie zwykłej wersji, a odmiany cabrio. Dlatego kokpit wyróżniają przede wszystkim okrągłe nawiewy umieszczone między innymi na szczycie konsoli środkowej. Auto posiadało system klimatyzacji, 7 poduszek powietrznych, niektóre wersje wyposażone były również w kolory ekran nawigacji wraz z radiem. Do tego można liczyć na komputer pokładowy.
Na uwagę zasługują materiały wykończeniowe. Schowki i wnęki są tapicerowane, deskę wykonano z tworzywa sztucznego o miłej w dotyku fakturze, a fotele są również na naprawdę dobrym poziomie i zapewniają wygodne podróżowanie. Dodatkowo mogą posiadać elektryczną regulację oraz skórzaną tapicerkę. Spory problem to jednak drugi rząd, gdzie kanapa jest przeznaczona raczej dla dwóch osób z racji na małą ilość miejsca pośrodku i bardzo wysoki tunel środkowy.
Klienci nie kupili tego modelu kiedy był on oferowany jako nowy, gdyż w tamtym okresie był po prostu zbyt przestarzały na tle konkurentów. Postawienie na starą konstrukcję było błędem i nie naprawił tego nawet facelifting w 2011 roku, który odświeżył przód auta. Z powodu słabej sprzedaży auto wycofano z produkcji w 2013 roku i Seat nie zdecydował się na powrót do segmentu D wśród aut z klasycznym typem nadwozia. W tej klasie dostępny jest aktualnie jedynie SUV Tarraco.
Seat Exeo – dane techniczne
Seat Exeo jest długi na 4661 milimetrów, a jego rozstaw osi to 2642 milimetry. Wysokość sięga 1430 milimetrów, a szerokość wynosi 1772 milimetry. Pojemność bagażnika to 460 litrów, a testach bezpieczeństwa Euro NCAP auto otrzymało cztery na pięć gwiazdek. Lekko wymiarami różni się kombi. Jest ono długie na 4666 mm, a także wysokie na 1454 mm. Pojemność bagażnika również jest inna i wynosi 442 litry, a po złożeniu tylnego rzędu można ją zwiększyć do 1354 litrów.
Seat Exeo – silniki
Ogromna zaleta modelu to sprawdzone jednostki napędowe. Podstawowe silniki to dość wysłużona jednostka 1.6 o mocy 102 KM oraz silnik 1.8 turbo generujący 150 KM. Obie te jednostki są znane z dobrej pracy z gazem, a mocniejszą z nich można jeszcze bardziej wzmocnić bez konieczności ponoszenia wielkich kosztów. Pod maskę trafiły także silniki 1.8 TSI i 2.0 TSI, które generują kolejno 120, 160, 200 i 211 KM. Diesle to same jednostki 2.0 TDI o mocy od 120 do 170 KM.
Seat Exeo – ceny na rynku wtórnym
Seat Exeo jest dostępny w dość atrakcyjnych cenach. Jest często tańszy od Audi A4 B7, na którym ten model oparto, a przy tym jest kilka lat młodszy. Za sprawny egzemplarz zapłacimy niecałe 17 tysięcy złotych. Topowe modele z najlepszymi silnikami benzynowymi kosztują już około 30 tysięcy złotych. Za niespełna 10-letnie auto z dobrym wyposażeniem i wykonaniem jest to naprawdę niezła cena.