Volkswagen Vento z Jetty MK2
W porównaniu do Jetty Volkswagen Vento ma o wiele bardziej dynamiczną bryłę. Poziome reflektory wyjęto żywcem z Jetty, ale już kierunkowskazy przeniesiono do zderzaka. Kształt Venty jest również mniej kanciasty w porównaniu do poprzedniej wersji. W Vento znalazło się również zupełnie nowe nadwozie, ponieważ zamieszczono je na specjalnej platformie A3.
Vento, które trafiło na europejski rynek w roku 1992, różni się od poprzednich modeli także projektem wnętrza. Wyróżnia się przede wszystkim deska rozdzielcza Vento, która jest o wiele bardziej rozbudowana. Vento może się podobać także z uwagi na dość duży bagażnik, który ma pojemność 550 litrów.
Volkswagen Vento – wnętrze
Mówiąc o wnętrzu, nie można pominąć 4-cylindrowych silników, obok których zaczęły się pojawiać wersje Vento wyposażone również w silniki 6-cylindrowe. Jeśli chodzi o silniki, to dostępne są modele Vento z rozwiązaniami benzynowymi, w tym także typu diesel. Silniki można również sklasyfikować z uwagi na ich pojemność - 1,6 l (mniejsze), czy 1,8 l lub 2,8 l (większe). Im bardziej pojemny silnik m.in. Vento, tym większa jest moc takiego pojazdu i krótki czas, w jakim auto może przyspieszyć do setki. W wersji Vento z 6-cylindrowym silnikiem można przyspieszyć w 8 sekund, by uzyskać prędkość 100 km/h. Model ten może również jechać znacznie szybciej niż poprzednie wersje Vento, biorąc pod uwagę maksymalną prędkość. W przypadku 6-cylindrowego Volkswagena Vento prędkość ta wynosi 224 km/h,
Volkswagen Vento – dlaczego stał się tak popularny?
Volkswagen Vento cieszył się względnie dużym zainteresowaniem, do czego z pewnością przyczyniła się większa przestrzeń po stronie kierowcy i pasażerów. Zmotoryzowani mogli też chwalić sobie lepszy napęd, czy bardziej komfortowe wyposażenie. Szczególnie dogodne są takie rozwiązania w Vento jak elektryczne sterowanie szybami, czy klimatyzacja.
Volkswagen Vento – czy przystaje do obecnych oczekiwań?
Dla jednych problematyczna w Vento może być stylistyka, która, choć kiedyś była atrakcyjna, po wielu latach może już nie wzbudzać większego entuzjazmu. Ci zaś, którzy troszczą się o swoje zdrowie i o klimat, mogą czuć się mocno zawiedzeni, że najlepsza wersja Golfa od Jetty MK2 emituje tak duże ilości CO2, czyli 167 g/km.
Silnik typu diesel, w jaki są wyposażone niektóre wersje Vento także może budzić zastrzeżenia, gdyż nie jest to silnik na miarę obecnych potrzeb związanych ze zmianami klimatu i rosnącym zanieczyszczeniem powietrza. Ostatnie modele z silnikiem typu diesel zeszły z linii produkcyjnej w roku 1998, a od tego czasu oczekiwania na zmniejszenie ilości CO2 w powietrzu są znacznie większe niż wówczas. Mianowicie normy dzisiaj wynoszą 95 g/km, a to oznacza, że Volkswagen Vento jest daleko za modelami, które wpisują się w te wymagania.
Vento jest modelem, którego już się nie produkuje. Dlatego też zainteresowanym tym modelem może być trudno znaleźć na rynku samochód Vento, który nie miałby poważnych wad technicznych, wynikających na przykład ze stłuczek, czy kolizji.