Zazwyczaj tworząc crossovera marki opierają się o SUVy. W wypadku Volvo XC70 za bazę posłużyło jednak kombi, przez co ten crossover ma naprawdę nietypowy dla tego gatunku aut wygląd. Volvo XC70 używane, a także nowe to jeden z najdziwniejszych crossoverów w historii Volvo. Samochód ten zadebiutował w 1999 roku i było tak naprawdę podwyższonym kombi V70, które dodatkowo otrzymało między innymi plastikowe zderzaki. Taki crossover jest jednak ciekawą opcją dla Ciebie, jeśli masz bardziej tradycyjne podejście do motoryzacji, lecz szukasz samochodu, który ma podwyższony prześwit. Volvo XC70 świetnie sprawdzi się na wszelkich progach, krawężnikach i innych gwałtownych zmianach wysokości podłoża.
Volvo XC70
Volvo XC70 bywa również nazywany Volvo V70 i jest samochodem, który był produkowany w latach 1996-2016 przez szwedzką firmę. Pojazd należy do klasy średniej i wyższej samochodów osobowych i, podobnie jak wiele modeli tej marki, cieszy się dużym uznaniem na całym świecie.
Pierwsza generacja
Pierwsza generacja Volvo XC70 została po raz pierwszy ukazana w 1996 roku, we wrześniu. Pojazd należy do segmentu E i był wytwarzany jako 5-drzwiowe kombi oraz 4-drzwiowy sedan. Samochód ten był wzorowany na Volvo S70, jednak konstruktorzy zdecydowali się na wdrożenie zmian w wyglądzie pojazdu, między innymi kształt reflektorów, a także złagodzenie linii stylistyki wnętrza. Jak na lata produkcji, pojazd oferował bogate wyposażenie, m.in. elektrycznie sterowane fotele czy sześć poduszek powietrznych.
Druga generacja
Samochód w drugiej generacji był produkowany w latach 2000-2007. Volvo XC70 drugiej generacji powstało w oparciu o płytę podłogową P2 (użytą również w Volvo S80). Całemu pojazdowi nadano zdecydowanie bardziej obły kształt w stosunku do pierwszej generacji, a dodatkowo w 2005 roku pojazd przeszedł face lifting. Za Volvo XC70 drugiej generacji trzeba zapłacić średnio od 16,5 do nawet 22 tysięcy złotych.
Trzecia generacja
Trzecia generacja Volvo XC70 była produkowana w latach 2007-2016 i tym razem całą produkcję przeniesiono do Szwecji, z pominięciem Niemiec oraz Kanady. W 2013 roku przeprowadzony został lekki face lifting, który można było zobaczyć w modelach z kolejnego rocznika. W 2016 roku zrezygnowano z produkcji Volvo XC70, przedstawiając jednocześnie jego następcę: Volvo V90.
Za modele trzeciej generacji trzeba zapłacić średnio między 28,5 a 73 tysiące złotych. Najdroższe są najnowsze roczniki i cena spada z każdym rokiem dość znacząco.