expand_moreclose
expand_moreclose
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
km
expand_more
km
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
cm³
expand_more
cm³
expand_more
KM
expand_more
KM
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more

BMW i3 FAQ:


Jaki jest średni zasięg BMW i3?

BMW i3 to jeden ze starszych elektryków rodem z Europy. Małe miejskie auto na samym początku produkcji miało jednak naprawdę spore problemy z odpowiednim zasięgiem. Ten dawał idealne pole do popisu krytykom aut elektrycznych, którzy twierdzą, że auta o takim napędzie nie nadają się do codziennego użytku przez ich naprawdę niewielki zasięg.

BMW i3 pierwszej generacji ma zaledwie 170 kilometrów zasięgu przez to, że korzysta z bardzo małego akumulatora o pojemności jedynie 21.6 kWh. Próbowano to ratować poprzez wydanie wersji Range Extender z małym silnikiem spalinowym, który doładowywał baterie.

Lepszym rozwiązaniem okazało się jednak powiększenie pojemności baterii. Wpierw zwiększono ją do 27.2 kWh co pozwoliło na przejechanie do 255 kilometrów w modelu z lat 2017-2018. Aktualnie sprzedawana wersja na rynku jest od 2018 roku i ma baterię o pojemności 42.2 kWh, co pozwala na przejechanie nawet 300 km.

Jaki silnik wybrać BMW i3?

W BMW i3 mamy do wyboru dwie wersje mocowe. Ten mały elektryk w swojej standardowej wersji korzysta z jednostki generującej 170 koni mechanicznych i 250 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na rozpędzenie auta do 100 km/h w 7.3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Cena za auto to tyle tysięcy złotych ile BMW i3 ma koni mechanicznych, czyli 170 tysięcy. Moc z jednostki elektrycznej jest przenoszona na tylną oś, a zużycie energii wynosi średnio 13 kWh na 100 kilometrów.

Dostępna jest również mocniejsza wersja, która otrzymała nazwę i3s. W tym aucie jednostka elektryczne generuje 184 konie mechaniczne mocy i 270 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Moc tak samo jak w zwykłym BMW i3 jest przenoszona na tylną oś, a przyśpieszenie do 100 km/h trwa nieco mniej, bo 6.9 sekundy. Samochód może przejechać do 285 kilometrów i potrzebuje średnio 14 kWh energii elektrycznej na 100 km.

Jakie są opinie o BMW i3?

Auto jest dość specyficzne, ale zbiera pozytywne opinie. Użytkownicy bardzo je chwalą i chętnie zakupiliby tego małego miejskiego elektryka podobnie. Na to wskazują również dobre wyniki sprzedażowe nie tylko w Europie, ale i w Stanach Zjednoczonych. Samochód zbiera dobre opinie przede wszystkim za niezawodność i bezawaryjność.

Dobrze wypadają również koszty eksploatacji auta, a także silnik, który co typowe dla elektryka jest dynamiczna i elastyczna, gdyż pełny moment obrotowy jest dostępny w każdej chwili. Największym zarzutem może być tak naprawdę niewielki zasięg, gdyż w pierwszej edycji wynosi on niecałe 200 kilometrów, a aktualnie przejedziemy co najwyżej 320 km. Nie jest to jednak tak irytujące, gdyż i3 to auto miejskie.

Samochód jest dość kontrowersyjny, gdyż był to pierwszy elektryk w historii BMW i w marce z taką bazą fanów takie zmiany zawsze są dość ostro oceniane. Nie inaczej było w przypadku tego samochodu, który mimo wielu negatywnych słów dobrze się przyjął na rynku.

Jakie są wymiary BMW i3?

BMW i3 pierwszej generacji jest długie na 3999 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym dokładnie 2570 milimetrów. Szerokość auta to 1775 milimetrów, a z rozłożonymi lusterkami wynosi aż 2039 milimetrów i wysokość sięga 1578 milimetrów. Przy okazji faceliftingu auta, który wpłynął między innymi na pojemność baterii samochód wydłużono do 4011 milimetrów.

Aktualne BMW i3 ma 139 milimetrów prześwitu i bardzo krótki zwis przedni oraz tylny. Pierwsza wartość wynosi 715 mm, a z tyłu auto od osi ciągnie się jeszcze przez 726 milimetrów. Współczynnik oporu powietrza Cx to 0,29 co jest niezłym wynikiem. Dzięki krótkiemu rozstawowi osi udało się osiągnąć średnice skrętu na poziomie 9,86 metra.

Nad bezpieczeństwem czuwają wentylowane tarcze hamulcowe, a zawieszenie opiera się na kolumnie McPhersona z przodu oraz niezależnym wielodrążkowym zawieszeniu z tyłu. Samochód ma bardzo spore koła, gdyż korzysta z 19-calowych felg, co jest rzadko spotykane w autach tego rozmiaru.