Fiat Scudo
Fiat Scudo to van segmentu E lub dostawczak segmentu D. Jest to auto, które jest owocem współpracy Fiata z Citroenem, Peugeotem i Toyotą. Bliźniakami pierwszej generacji Scudo są Citroën Jumpy i Peugeot Expert.
Fiat Scudo to van segmentu E lub dostawczak segmentu D. Jest to auto, które jest owocem współpracy Fiata z Citroenem, Peugeotem i Toyotą. Bliźniakami pierwszej generacji Scudo są Citroën Jumpy i Peugeot Expert.
Scudo po raz pierwszy zostało pokazane w 1996 roku, w tym samym roku wprowadzono go także do produkcji. Był to kolejny już model opracowany we współpracy z PSA na bazie eurovana. Już w pierwszej wersji auto było produkowane w kilku wersjach - z różnym rozstawem osi, nadwoziem z szybami bocznymi i bez nich, kombi lub wersją towarowo-osobową. W 2004 zdecydowano się przeprowadzić facelifting. Zmieniono przód auta i wprowadzono nowe silniki. Egzemplarze z tych lat kosztują od 5 000 do 15 000 zł.
Fiat Scudo II został zaprezentowany w 2006 roku. Drugą wersję auta również opracowywano we współpracy z PSA i Toyotą. Trzeba jednak zaznaczyć, że auto zostało zaprojektowane od nowa. Całkowicie zmieniono wygląd auta, jak i zdecydowano się na wprowadzenie nowej palety silników. Co ważne - znalazły się w niej wyłącznie silniki wysokoprężne. Większy wybór był jeśli chodzi o rodzaje nadwozia. Można wybierać pomiędzy zamkniętym furgonem, wersją osobową albo podwoziem do zabudowy. Warto wiedzieć, że wersja osobowa to Fiat Scudo Panorama i może w nim siedzieć równocześnie od 5 do 9 osób. W 2013 auto przeszło facelifting. Były to niewielkie zmiany, głównie w wyglądzie zewnętrznym auta. Miały one na celu odświeżenie designu i dopasowanie go do nowoczesnej stylistyki. W 2016 ogłoszono koniec produkcji Scudo i zastąpienie go modelem o nazwie Talento, który był dostępny jako poprzednik obu generacji Scudo. Można więc powiedzieć, że historia zatoczyła koło. Używane egzemplarze Scudo kosztują od 18 000 do 55 000 zł.