Ford Ranger to popularny pick-up produkowany przez amerykańską markę już od ponad 40 lat. Jego premiera miała miejsce w 1982 roku, a obecnie na rynku mamy dostępnych jego sześć generacji. Ranger dostępny jest w wersji osobowej jako 2 lub 4-drzwiowy pickup, a także jako 2 i 4-drzwiowe nadwozie. Pierwsze generacje tego modelu nie były oferowane na naszym rynku. Dopiero od III generacji, czyli od 1998 roku, auto było dostępne w Europie. Choć początkowo ten model nie cieszył się dużym zainteresowaniem, to jego popularność stale rosła, aż w 2015 stał się po raz pierwszy najchętniej kupowanym pick-upem w Europie. Teraz widok Rangera owszem budzi zainteresowanie, ale nie jest już niczym zaskakującym. Model chwalony jest za mocne i wytrzymałe silniki. Nowa, szósta generacja jest już wyposażona głównie w jednostki spalinowe z wykonane w technologii EcoBoost. Powrócił jednak kultowy silnik V6 o pojemności 3.0l. Kolejnym plusem jest bardzo dobra widoczność i zdolności terenowe tego auta. W 2018 roku Ford poszerzył ofertę wariantów o typowo sportowo-wyczynową wersję Raptor, który ma większy prześwit, grubsze opony i jeszcze lepiej sprawuje się w off-roadzie. Bez względu, czy interesuje Cię nowy czy używany Ford Ranger, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży zamieszczone na naszej stronie – tu z pewnością znajdziesz model dla siebie.
Ford Ranger FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Forda Ranger?
Takie samochody, jak pickupy z wyższej półki segmentowej, rzadko kiedy należą do najoszczędniejszych pojazdów. Jeżeli jednak produkcją takiego auta zajmuje się firma, której jednostki napędowe ostatnio słyną z niskiego poziomu spalania paliwa, być może jest to jakaś opcja na zmniejszenie zużycia. Jak sytuacja wygląda więc z Fordem Rangerem?
Wyboru jeżeli chodzi o rodzaje jednostek większego nie ma – spotkamy tutaj wyłącznie duże i całkiem mocne diesle EcoBlue lub Duratorq. Jeżeli będziemy jechali dość oszczędnie i bez większego obciążenia na przykład najsłabszą jednostkę 2.0 EcoBlue o mocy 213 koni mechanicznych, będziemy mogli uzyskać spalanie nawet w okolicach 8,5-9 litrów na 100 kilometrów. W bojowych warunkach jednak zużycie paliwa wykroczy ponad 10 litrów.
Całkiem oszczędnym rozwiązaniem wydają się być silniki z linii Duratorq. Motor 2.2 o mocy 150 KM pali statystycznie 9-10 litrów na 100 kilometrów, zaś 3.2 200 KM – 10,5-11l/100 km. Są to naprawdę dobre wyniki.
Jaki silnik wybrać Ford Ranger ?
Po liftingu, jaki Ford Ranger przeszedł w 2019 roku, gama silnikowa tego pickupa dość mocno się uszczupliła, jednak na przestrzeni całej generacji w tym aucie jesteśmy w stanie znaleźć wiele różnych jednostek, których atutem raz będzie wielka moc, a innym razem w chociaż niewielkim stopniu zaoferują one drobne oszczędności.
Jeżeli chodzi o przedliftową wersję Forda Rangera, z pewnością warto zwrócić uwagę na dwa silniki stworzone na architekturze Duratorq. Mniejsza i cechująca się mniejszym zużyciem paliwa jednostka o pojemności 2.2 litra. Oferowała ona moc na poziomie 150 koni mechanicznych. Jeżeli zaś chodzi o większe rodzeństwo, trzeba wspomnieć o motorze o pojemności 3.2 litra i mocy aż 200 koni mechanicznych.
Jeżeli zaś chodzi o najnowsze silniki w gamie Rangera, trzeba wspomnieć przede wszystkim o 2-litrowym EcoBlue, który oferowany jest w wariantach mocowych 130 oraz 170 KM, a także 213 KM w przypadku wzmocnionej wersji Raptor.
Jakie są opinie o Fordzie Ranger?
Ford Ranger jest autem nieoczywistym i doskonale widać to na podstawie recenzji oraz opinii użytkowników. Dla wielu zalety tego samochodu w całości przykryją jego ubytki, kiedy to dla niektórych wady będą niestety przeważające.
Co jednak ten samochód robi dobrze? Przede wszystkim jest on naprawdę przyjemny w prowadzeniu, z czego słyną najnowsze samochody Forda. Opcji personalizacji tego auta jest naprawdę wiele, a jego możliwości na nieutwardzonych drogach i w off-roadzie są naprawdę niezrównane i mało który samochód na rynku może się pochwalić taką sprawnością w trudnym terenie. Wnętrze jest również dość przestronne.
Dość słabo wypadają za to silniki – nie za mocne, lecz niestety całkiem paliwożerne. Wyciszenie kabiny nie stoi na najwyższym poziomie, a wiele osób po dłuższym czasie skarży się na uciążliwe i nie najtańsze w naprawie usterki. Jakość wykonania wnętrza pozostawia trochę do życzenia, a elementy eksploatacyjne zużywają się o wiele za szybko.
Jakie są wymiary Forda Ranger?
Ford Ranger, jak na potężnego amerykańskiego pickupa przystało, oferuje potencjalnemu właścicielowi naprawdę ogromne wymiary. 5359 mm długości, 1849 mm szerokości oraz 1815 mm wysokości przy rozstawie kół na poziomie 3226 mm to gabaryty, które z pewnością pozwolą nam wyróżnić się na ulicy. To zapewne jest dla nas jednak rzeczą marginalną, gdyż najważniejsze w tego typu aucie są właściwości użytkowe. Co możemy więc wyczytać z tabeli technicznej samochodu?
Przestrzeń załadunkowa tego samochodu stoi na naprawdę świetnym poziomie – głównie z uwagi na pakę. Zmieścimy na niej ładunek o pojemności do 1210 litrów, a jego maksymalny ciężar może wynosić w zależności od wersji nadwozia, jaką wybierzemy, od 1045 do 1336 kilogramów. Przy maksymalnym obciążeniu paki, Ranger ledwo mieści się w dozwolonym dla posiadacza prawa jazdy kategorii B pułapie masy całkowitej – masa własne tego auta wynosi bowiem 2155 kilogramów, co jest naprawdę sporym wynikiem.
Jakie są ceny Ford Ranger?
Ford to amerykańska marka, a amerykańska marka nie może po prostu obejść się bez chociażby jednego porządnego pick-upa (dostępnego także i w Polsce). Chodzi tu oczywiście o taki model, jak Ford Ranger. Ile jest on jednak warty, gdy weźmiemy pod uwagę katalogowe ceny rocznika 2022? Podstawowy wariant jest wyceniany na 137 243 złote, lecz najpotężniejsze poziomy wyposażenia potrafią osiągać wartość 260 563 złotych.