Nissan GT-R – japońska ikona motoryzacji 🏎️⚡
Nissan GT-R, znany również jako Godzilla, to jeden z najbardziej legendarnych samochodów sportowych na świecie. Jego historia sięga lat 60., ale współczesna wersja modelu – GT-R R35 – zadebiutowała w 2007 roku jako następca Skyline GT-R. Dzięki napędowi na cztery koła, podwójnie doładowanemu silnikowi V6 i technologii rodem z torów wyścigowych, GT-R od lat deklasuje konkurencję w swoim segmencie.
Nissan GT-R – kluczowe informacje
✔ Podwójnie doładowany silnik V6 o mocy do 600 KM
✔ Zaawansowany napęd na cztery koła ATTESA E-TS
✔ Skrzynia dwusprzęgłowa o błyskawicznej zmianie biegów
✔ Osiągi porównywalne z supersamochodami
✔ Jeden z najlepiej prowadzących się samochodów na świecie
Silnik i osiągi Nissan GT-R
🔹 3.8 V6 Twin-Turbo (VR38DETT)
✔ Moc: 570 KM (637 Nm) – wersja standardowa
✔ Moc: 600 KM (652 Nm) – wersja Nismo
✔ Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,7-3,0 s
✔ Prędkość maksymalna: 330 km/h
🔹 Napęd i skrzynia biegów
✔ Napęd: na cztery koła (AWD) – ATTESA E-TS
✔ Skrzynia: 6-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna GR6
🔹 Średnie spalanie
✔ 10-15 l/100 km (zależnie od stylu jazdy)
Wymiary Nissan GT-R
- Długość: 4710 mm
- Szerokość: 1895 mm
- Wysokość: 1370 mm
- Rozstaw osi: 2780 mm
- Masa: ok. 1740 kg
Zalety i wady Nissan GT-R
✔ Zalety:
- Ekstremalne osiągi za ułamek ceny supersamochodów
- Napęd 4x4 zapewniający doskonałą trakcję w każdych warunkach
- Dopracowana aerodynamika i świetne prowadzenie
- Legendarna niezawodność – mocny silnik i wytrzymała konstrukcja
- Prosty tuning – duży potencjał modyfikacji (można osiągnąć nawet 1000 KM)
❌ Wady:
- Wysokie koszty serwisowania, zwłaszcza skrzyni biegów
- Wnętrze nieco przestarzałe w stosunku do konkurencji
- Duża masa, co wpływa na zużycie opon i hamulców