expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_moreclose
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
km
expand_more
km
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
cm³
expand_more
cm³
expand_more
KM
expand_more
KM
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more

Samochody elektryczne

Auta elektryczne na sprzedaż

OKAZJA
Nissan Leaf Hatchback 2016

Nissan Leaf Hatchback

36 800 PLN

2016·114000 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Chorzęcin
BEZWYPADKOWY
Opel Corsa Hatchback 2024

Opel Corsa Hatchback

YES

99 900 PLN

2024·2 km·Elektryczne·1 cm³

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
BMW i3 Hatchback 2018

BMW i3 Hatchback

69 000 PLN

2018·43000 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Poznań
Volkswagen ID.3 Hatchback 2021

Volkswagen ID.3 Hatchback

Pro

83 900 PLN

2021·60000 km·Elektryczne

Oferta firmowa
location_on Turek
SALON POLSKA
Opel Mokka Crossover 2023

Opel Mokka Crossover

ELEGANCE

129 900 PLN

2023·2 km·Elektryczne·1 cm³

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
Uniqua
Renault Zoe Hatchback 2016

Renault Zoe Hatchback

47 700 PLN

2016·85000 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Goczałkowice-Zdrój
Nissan Leaf Hatchback 2014

Nissan Leaf Hatchback

34 900 PLN

2014·52000 km·Elektryczne·1500 cm³

Oferta firmowa
location_on Tarnów
FAKTURA VAT
BMW i3 Hatchback 2017

BMW i3 Hatchback

170KM 2017r Bateria 94Ah Zarejestrowany Możliwa zamiana Faktura 23%

79 900 PLN

2017·130000 km·Elektryczne

Oferta firmowa
location_on Gniezno
FAKTURA VAT
Mazda MX-30 2022

Mazda MX-30

139 900 PLN

2022·4640 km·Elektryczne

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
OKAZJA
Citroen C4 X Sedan 2023

Citroen C4 X Sedan

159 900 PLN

2023·4900 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
SALON POLSKA
Peugeot 2008 SUV 2023

Peugeot 2008 SUV

148 800 PLN

2023·1 km·Elektryczne

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
SALON POLSKA
Citroen C4 X 2023

Citroen C4 X

186 450 PLN

2023·2 km·Elektryczne

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
SALON POLSKA
Peugeot 2008 Crossover 2023

Peugeot 2008 Crossover

175 950 PLN

2023·0 km·Elektryczne

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
Opel Combo 2023

Opel Combo

192 900 PLN

2023·4 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
Opel Mokka SUV 2023

Opel Mokka SUV

167 900 PLN

2023·1 km·Elektryczne

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
Volkswagen ID.4 SUV 2023

Volkswagen ID.4 SUV

115 000 PLN

2023·2200 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Nowy Sącz
SALON POLSKA
Opel Astra Kombi 2023

Opel Astra Kombi

GS FIRST EDITION

184 900 PLN

2023·2 km·Elektryczne·1 cm³

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
FAKTURA VAT
Mazda MX-30 Crossover 2022

Mazda MX-30 Crossover

Mazda MX-30 145KM 4x2

124 900 PLN

2022·8000 km·Elektryczne·1000 cm³

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
BMW i3 Crossover 2020

BMW i3 Crossover

99 990 PLN

2020·42791 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Wilchta
OKAZJA
Opel Corsa Hatchback 2023

Opel Corsa Hatchback

GSe

119 900 PLN

2023·10522 km·Elektryczne·1 cm³

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
SALON POLSKA
Opel Corsa Hatchback 2022

Opel Corsa Hatchback

EDITION

119 900 PLN

2022·2 km·Elektryczne·1199 cm³

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
PIERWSZY WŁAŚCICIEL
Peugeot 2008 Crossover 2023

Peugeot 2008 Crossover

FIRST EDITION

172 500 PLN

2023·2470 km·Elektryczne·1 cm³

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
SALON POLSKA
Tesla Model 3 Sedan 2021

Tesla Model 3 Sedan

Performance

152 900 PLN

2021·47000 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Kraków
GWARANCJA
Tesla Model 3 Sedan 2021

Tesla Model 3 Sedan

144 900 PLN

2021·101200 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Kraków
Tesla Model X Hatchback 2020

Tesla Model X Hatchback

189 000 PLN

2020·157000 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Poznań
Mercedes-Benz EQE Hatchback 2022

Mercedes-Benz EQE Hatchback

309 000 PLN

2022·6377 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Poznań
OKAZJA
Opel Mokka Crossover 2022

Opel Mokka Crossover

ULTIMATE PACK

128 900 PLN

2022·4939 km·Elektryczne·1 cm³

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
OKAZJA
Opel Astra Hatchback 2023

Opel Astra Hatchback

GS FIRST EDITION

179 000 PLN

2023·1971 km·Elektryczne·1 cm³

Oferta firmowa
location_on Zielona Góra
AUTOMAT
Fiat 500 Hatchback 2021

Fiat 500 Hatchback

La Prima

76 900 PLN

2021·7725 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Warszawa
Inny Inny Hatchback 2022

Inny Inny Hatchback

7 900 PLN

2022·1400 km·Elektryczne·0 cm³

Oferta firmowa
location_on Chocz

Samochody elektryczne FAQ:


Jaki wpływ ma temperatura powietrza na zasięg samochodu elektrycznego?

Każdy pojazd mechaniczny oraz każde urządzenie, jeżeli chodzi o swoją efektywność, jest zależne od temperatury. Każda konstrukcja posiada bowiem przedział, w którym może ona zaoferować optymalną pracę. Oczywiście samochody elektryczne nie są pod tym kątem żadnym wyjątkiem i temperatura ma mocny wpływ na działanie auta na prąd, w szczególności na zasięg.

Największym problemem dla użytkowników aut elektrycznych są niskie temperatury. Zima dla aut na prąd zdecydowanie nie jest łaskawa, gdyż dla powszechnie używanych akumulatorów litowo-jonowych optymalną temperaturą pracy jest taka powyżej zera stopni Celsjusza. Oznacza to, że jeżeli termometr pokaże temperaturę na minusie, efektywność baterii może naprawdę znacznie spaść.

Im na zewnątrz będzie chłodniej, tym mniej będziemy w stanie przejechać na jednym ładowaniu. Idealnie pokazuje to dość skrajny przykład, jakim jest pomiar efektywności auta elektrycznego przy temperaturze -20 stopni Celsjusza. Według badań bowiem, pojazd zasilany energią elektryczną jest w stanie zaoferować w takim mrozie zaledwie 60 procent pojemności swoich akumulatorów. Gdy dodamy do tego konieczność ogrzania wnętrza auta, okazuje się, że realny zasięg względem optymalnych warunków może spaść nawet o 40-50 procent!

Jakim prądem najlepiej ładować samochody elektryczne?

Ładowanie samochodu elektrycznego na pierwszy rzut oka wydaje się być dość prostym procesem. Ot, wpinamy wtyczkę do auta, uruchamiamy źródło zasilania i czekamy, aż akumulator naładuje się do zadowalającego nas stanu. Nie oznacza to jednak, iż w każdym przypadku ładowanie elektryka będzie tak samo efektywne.

Najtańszą i najprostszą metodą bez wątpienia jest ładowanie auta z przydomowego gniazdka. Najczęściej znajdziemy w nim napięcie rzędu 230 woltów, co daje nam 2,2-2,3 kilowatów. Sprawi to jednak, iż ładowanie auta będzie bardzo mozolne. Lepszą opcją jest specjalny konwerter lub tak zwany wallbox, który pozwoli nam na zwiększenie napięcia i, co za tym idzie, przyspieszenie ładowania.

Najbardziej efektywnym sposobem na ładowanie auta elektrycznego jest jednak rzecz jasna dedykowana stacja ładowania. Możemy tam ładować samochód prądem stałym, który potrafi osiągać moc nawet 150 kilowatów. Ładowanie w ten sposób jest względem tego samego procesu w domu wręcz błyskawiczne, lecz rzecz jasna znalezienie wolnej ładowarki w pobliżu nie zawsze należy do najłatwiejszych zadań.

Zalety i wady posiadania samochodów elektrycznych
Samochody elektryczne powoli cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a co za tym idzie, coraz większa ilość kluczowych producentów decyduje się wypuścić na rynek swoje modele nowoczesnych pojazdów zasilanych prądem. Elektryczne samochody bez wątpienia mają mnóstwo zalet, jednak należy pamiętać o tym, że nie są również pozbawione wad.
Zalety samochodów elektrycznych
Nie ma wątpliwości co do tego, że pojazdy elektryczne są niezwykle użyteczne i posiadają mnóstwo zalet. Jedną z najistotniejszych jest wysoki komfort eksploatacji, współgrający ze stosunkowo niskimi kosztami utrzymania pojazdu. Dodatkowo zakup takiego auta jest rozwiązaniem przyjaznym dla zanieczyszczonego obecnie bardzo mocno środowiska naturalnego. Pojazdy zasilane prądem, w porównaniu do innych charakteryzują się również podwyższoną wydajnością. W przeciwieństwie do tradycyjnych silników ten elektryczny nie traci swojej mocy poprzez nadmierną emisję ciepła. Wbrew pozorom takie pojazdy są też znacznie mniej awaryjne. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że ich budowa jest bardzo prosta. Takie pojazdy nie wykorzystują filtrów czy oleju, a więc nie ma konieczności ich regularnej wymiany. W tym przypadku im mniej komponentów tym mniejsze ryzyko awarii. Posiadacze elektryków doceniają również cichą pracę samochodów, co sprzyja ich codziennej komfortowej eksploatacji. Być może wiele osób sądzi, że takie auta są skomplikowane w obsłudze. Nic bardziej mylnego. Ich obsługa jest bardzo prosta, a ładowanie może odbywać się w domu lub specjalnie do tego celu wyznaczonym miejscu.
Wady samochodów elektrycznych
Z całą pewnością jednym z największych mankamentów wykorzystywania samochodów elektrycznych jest konieczność ich częstego ładowania. To jaki dystans może być przejechany na jednym naładowaniu akumulatora, zależy przede wszystkim od specyfiki pojazdu. Ze względu na ciągle rozwijającą się technologie powoli na rynku pojawiają się modele, wyposażone w silniki, które można ładować nieco rzadziej. Samochody elektryczne powoli zyskują sobie popularność, jednak w dalszym ciągu liczba stacji ładującej w miejscach publicznych jest dość ograniczona. Póki co użytkowników samochodów elektrycznych jest jeszcze zbyt mało, by opłacalne stało się budowanie większej ilości stacji lądujących.
Z czego są zrobione baterie samochodu elektrycznego?

Samochody elektryczne w najbliższych latach mają stać się liderami rynku i będą one coraz częściej spotykane na ulicach oraz w salonach. Z jakich baterii one korzystają w celu zasilania i z czego są one wykonane?

Z jakich surowców tworzy się baterie samochodów elektrycznych?

Auta elektryczne korzystają z tego samego rodzaju baterii co na przykład smartfony. Mowa tu o bateriach litowo-jonowych. Lit to jednak niejedyny materiał używany do ich produkcji. Oprócz niego w zależności od odmiany znajdziemy żelazo i fosfor, nikiel wraz z kobaltem i aluminium, a najczęściej wykorzystuje się baterie tworzone z litu, niklu, kobaltu oraz manganu. 

Jaką pojemność mają obecne baterie aut elektrycznych?

Baterie rozwijają się dość dynamicznie i możliwe jest uzyskiwanie coraz większej ich pojemności. Kiedyś było to kilkadziesiąt kWh, co pozwalało na przejechanie nieco ponad 200 km. Aktualnie znacznie częściej spotkamy baterie o pojemności 60 kWh, czy nawet w okolicach 100 kWh. Dzięki temu możliwe jest przejechanie samochodem elektrycznym nawet do 500 kilometrów na jednym ładowaniu.

Samochody elektryczne są określane przyszłością motoryzacji. Ekologiczne, ekonomiczne, trwałe i oferujące znacznie więcej niż auta ze spalinowymi silnikami – takie właśnie mają być ostatecznie modele napędzane w 100% energią elektryczną. Właściwie każda marka ma już w swojej ofercie modele z napędem elektrycznym – w większości są to zupełnie nowe pojazdy jak rodzina ID. z Volkswagena, Nissan Ariya czy Mustang Mach-E, a częściowo są to znane nam już auta w poszerzonej o jednostki elektryczne gamie silnikowej takie jak Opel Astra. Niektórzy producenci tacy jak Volvo i Ford, poszli o krok dalej i wyznaczyli terminy, do których ich cała gama będzie się opierać na autach elektrycznych. Elektryfikacja nie ominie żadnego koncernu motoryzacyjnego chcącego oferować swoje modele na europejskim rynku ponieważ UE określiła, że od 2035 roku będzie obowiązywać zakaz sprzedaży nowych pojazdów z napędami spalinowymi. Zaletą modeli z napędem elektrycznym jest przede wszystkim pełna moc gotową do natychmiastowego użycia. Nowe platformy modułowe pozwalają na uzyskanie znacznie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Brak większości układów znanych z aut spalinowych powoduje ogólną mniejszą awaryjność modeli elektrycznych. Brak olejów, smarów i innych płynów korzystnie wpływa na środowisko. Zasięgi nowych aut na prąd są stale udoskonalane, a najnowsze pojazdy są w stanie na jednym ładowaniu pokonać ponad 500km. Kolejnym autem jest komfort podróżowania, gdy nie słychać pracy silnika. Dlatego jeśli interesują Cię nowe lub używane samochody elektryczne, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie.