Samochody osobowe używane i nowe na sprzedaż

Samochody Elektryczne używane i nowe na sprzedaż

Auta elektryczne na sprzedaż

Samochody elektryczne są określane przyszłością motoryzacji. Ekologiczne, ekonomiczne, trwałe i oferujące znacznie więcej niż auta ze spalinowymi silnikami – takie właśnie mają być ostatecznie modele napędzane w 100% energią elektryczną. Właściwie każda marka ma już w swojej ofercie modele z napędem elektrycznym – w większości są to zupełnie nowe pojazdy jak rodzina ID. z Volkswagena, Nissan Ariya czy Mustang Mach-E, a częściowo są to znane nam już auta w poszerzonej o jednostki elektryczne gamie silnikowej takie jak Opel Astra. Niektórzy producenci tacy jak Volvo i Ford, poszli o krok dalej i wyznaczyli terminy, do których ich cała gama będzie się opierać na autach elektrycznych. Elektryfikacja nie ominie żadnego koncernu motoryzacyjnego chcącego oferować swoje modele na europejskim rynku ponieważ UE określiła, że od 2035 roku będzie obowiązywać zakaz sprzedaży nowych pojazdów z napędami spalinowymi. Zaletą modeli z napędem elektrycznym jest przede wszystkim pełna moc gotową do natychmiastowego użycia. Nowe platformy modułowe pozwalają na uzyskanie znacznie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Brak większości układów znanych z aut spalinowych powoduje ogólną mniejszą awaryjność modeli elektrycznych. Brak olejów, smarów i innych płynów korzystnie wpływa na środowisko. Zasięgi nowych aut na prąd są stale udoskonalane, a najnowsze pojazdy są w stanie na jednym ładowaniu pokonać ponad 500km. Kolejnym autem jest komfort podróżowania, gdy nie słychać pracy silnika. Dlatego jeśli interesują Cię nowe lub używane samochody elektryczne, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie.

Hyundai Kona Hatchback 2019

Hyundai Kona

Abs , Asr (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Alarm ...
faktura VATdo negocjacji
100.900 PLNbrutto
EUROSAMOCHODY.PL
location_onWarszawa
SALON POLSKA
Opel Mokka Crossover 2023

Opel Mokka

faktura VATdo negocjacji
159.900 PLNbrutto
SALON FIAŁKOWSCY
location_onZielona Góra
SALON POLSKA
Opel Corsa Hatchback 2023

Opel Corsa

Generacja: F (2019- )
faktura VATdo negocjacji
138.000 PLNbrutto
SALON FIAŁKOWSCY
location_onZielona Góra
BMW i3 Hatchback 2020

BMW i3

faktura VATdo negocjacji
99.707 PLNbrutto
AUTO CENTRUM ONLINE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
location_onKatowice
GWARANCJA
Volvo XC40 SUV 2022

Volvo XC40

PLUSAlarm , Asr (kontrola trakcji) , Czujnik martwego pola , Asystent pasa ruchu ...
187.500 PLNbrutto
MT
location_onKraków
Mercedes-Benz B-Klasa Minivan 2017

Mercedes-Benz B-Klasa

Generacja: W246 (2011-2018)Abs , Asr (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Dzielona tylna kanapa ...
69.900 PLNbrutto
Autohero Polska
location_onŁajski
Kia Niro Hatchback 2021

Kia Niro

Abs , Asr (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Dzielona tylna kanapa ...
129.999 PLNbrutto
ASCAR
location_onPLESZEW
Hyundai Kona Hatchback 2019

Hyundai Kona

Abs , Asr (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Alarm ...
faktura VATdo negocjacji
98.900 PLNbrutto
EUROSAMOCHODY.PL
location_onWarszawa
BMW iX SUV 2023

BMW iX

...
415.822 PLNbrutto
BMW Inchcape Poznań
location_onSwadzim
BMW iX SUV 2023

BMW iX

...
415.822 PLNbrutto
BMW Inchcape Poznań
location_onSwadzim
Renault Megane Hatchback 2022

Renault Megane

Generacja: IV (2016- )
faktura VATdo negocjacji
176.900 PLNbrutto
Marko qyady autoryzowany deael marki cf moto
location_onOleśnica
GWARANCJA
Tesla Model S Sedan 2018

Tesla Model S

75D Dual MotorAlarm , Czujnik martwego pola , Isofix , Poduszka powietrzna kierowcy ...
faktura VAT
153.500 PLNnetto
AUTKA.PL
location_onKraków
Audi e-tron GT Coupe 2021

Audi e-tron GT

e-tron 60 GT 476KM Quattro B&O Panorama HeadUp ACC Tylna oś skrętnaAbs , Asr (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Wielofunkcyjna kierownica ...
faktura VAT
399.750 PLNbrutto
Audi Select
location_onKielce
Kia Niro SUV 2022

Kia Niro

Abs , Asr (kontrola trakcji) , Dzielona tylna kanapa , Wielofunkcyjna kierownica ...
faktura VAT
174.900 PLNbrutto
KIA BYDGOSZCZ
location_onBydgoszcz
FAKTURA VAT
Renault Megane Hatchback 2022

Renault Megane

elektryk e-tech Generacja: IV (2016- )
faktura VATdo negocjacji
172.900 PLNbrutto
Marko qyady autoryzowany deael marki cf moto
location_onOleśnica
Ford Mustang Mach-E SUV 2022

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E RWDAbs , Asr (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Dzielona tylna kanapa ...
faktura VAT
258.450 PLNbrutto
MDM AUTO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
location_onGdańsk
Mini Cooper S Auto Miejskie 2023

Mini Cooper S

...
174.900 PLNbrutto
BMW Inchcape Poznań
location_onSwadzim
PIERWSZY WŁAŚCICIEL
Renault Twizy Inny 2012

Renault Twizy

Poduszka powietrzna kierowcy , Gniazdo aux , Podgrzewana przednia szyba ...
19.900 PLNbrutto
AutoSalonSosnowiec
location_onSosnowiec
Hyundai Kona SUV 2020

Hyundai Kona

Abs , Asr (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Dzielona tylna kanapa ...
do negocjacji
139.000 PLNbrutto
BDG sp. z o.o.
location_onTarnów
BMW i3 Hatchback 2016

BMW i3

Abs , Esp (stabilizacja toru jazdy) , Czujnik deszczu , Elektryczne szyby przednie ...
do negocjacji
78.800 PLNbrutto
INTER-MIX Auto-Komis
location_onChocz
Toyota bZ4X SUV 2023

Toyota bZ4X

Abs , Asr (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Dzielona tylna kanapa ...
faktura VAT
289.900 PLNbrutto
CHODZEŃ SPÓŁKA JAWNA
location_onWarszawa
Nissan Ariya 2022

Nissan Ariya

EVOLVE
faktura VAT
249.800 PLNbrutto
Nissan Fiałkowski
location_onZielona Góra
Audi e-tron GT Coupe 2021

Audi e-tron GT

e-tron 60 GT 476KM Quattro B&O Panorama HeadUp ACC Tylna oś skrętnaAbs , Asr (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Wielofunkcyjna kierownica ...
faktura VAT
419.750 PLNbrutto
Audi Select
location_onKielce
Renault Zoe Kompakt 2022

Renault Zoe

Abs , Aktywne rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkośc , Android auto , Apple carplay ...
108.100 PLNbrutto
Renault Gliwice - Auto Keller
location_onGliwice
Kia Niro Hatchback 2022

Kia Niro

L + TEC + HPAbs , Asr (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Wielofunkcyjna kierownica ...
faktura VAT
199.999 PLNbrutto
KIA TORUŃ
location_onToruń
BMW i3 Hatchback 2016

BMW i3

Abs , Asr (kontrola trakcji) , Dzielona tylna kanapa , Wielofunkcyjna kierownica ...
69.900 PLNbrutto
Autohero Polska
location_onŁajski
Renault Zoe Hatchback 2013

Renault Zoe

Abs , Asr (kontrola trakcji) , Wielofunkcyjna kierownica , Immobilizer ...
do negocjacji
45.900 PLNbrutto
ATS KLIMEK Łukasz Klimek
location_onKobyłka
Renault Twingo Hatchback 2021

Renault Twingo

Generacja: III (2014- )Abs , Regulacja wysokosci fotela , Dzielona tylna kanapa , Wielofunkcyjna kierownica ...
55.900 PLNbrutto
SALON SERWIS AUTO MATYSEK !! SAMOCHODY Z GWARANCJĄ
location_onOrzech
Mini Cooper S Auto Miejskie 2023

Mini Cooper S

...
164.900 PLNbrutto
BMW Inchcape Poznań
location_onSwadzim
BMW i3 Hatchback 2018Zawiera wideo

BMW i3

Abs , Asr (kontrola trakcji) , Regulacja wysokosci fotela , Wielofunkcyjna kierownica ...
faktura VAT
92.000 PLNbrutto
Carefleet Poznan
location_onPoznań

Samochody elektryczne – definicja, historia, rozwój, budowa, sprzedaż

Rewolucja elektryczna w motoryzacji postępuje coraz to szybciej i nie zanosi się na to, by ten trend miałby się zmienić. W wielu krajach, w szczególności w Europie Zachodniej, auta napędzane prądem zdobywają coraz większą popularność. Oczywiście ma to związek z większym dostępem do tej technologii, lepszymi parametrami takich pojazdów, a także poprawiającą się infrastrukturą. Dzisiaj zajmiemy się elektrykami w sposób przekrojowy – jaka jest ich dokładna definicja, jaka jest ich historia, w jaki sposób rozwija się technologia, jak tak naprawdę działają, a także jak prezentuje się ich sprzedaż w Polsce i na świecie?

Definicja samochodu elektrycznego

Samochody elektryczne posiadają dość prostą definicję. Według ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, auta elektryczne to pojazdy, które wykorzystują do napędu wyłącznie energię elektryczną, akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania. Warto o tym pamiętać w szczególności, gdy patrzymy na statystyki dotyczące tego typu samochodów. Bardzo często bowiem dołącza się w nich tak zwane hybrydy plug-in (określane w skrócie jako PHEV). Choć oczywiście takie pojazdy również wykorzystują technologię elektryczną, mogą przez krótki dystans poruszać się wyłącznie za pomocą prądu, a akumulatory ładowane są zewnętrznie, nie są one pełnoprawnymi samochodami elektrycznymi.

Historia samochodów elektrycznych

Wiele osób może być zaskoczonych faktem, iż pojazdy elektryczne posiadają o wiele dłuższą historię niż klasyczne z naszego punktu widzenia auta spalinowe. Konstrukcję pierwszego samochodu, który napędzany był energią elektryczną, określa się bowiem na zakres lat... 1834-1836. Pierwsze auto zasilane prądem stałym zostało zaś skonstruowane w 1871 roku. Wydaje się to z perspektywy obecnych czasów naprawdę intrygującym faktem. Dlaczego więc elektryki na ponad sto lat praktycznie wyginęły?

Rozwijająca się technologia spalinowa okazała się po prostu lepszym i bardziej efektywnym rozwiązaniem. Auta zasilane benzyną bądź olejem napędowym były lżejsze, rozwijały większe prędkości, a także kosztowały mniej.

O powrocie aut elektrycznych zaczęto myśleć w latach 90. XX wieku. Wtedy to General Motors zaczęło produkować pierwsze prototypy tego typu pojazdów. Ogromny krok w kwestii rozwoju elektrycznej gałęzi motoryzacji miała również Toyota, która w 1997 roku wprowadziła do produkcji pierwszy samochód elektryczny w historii – bardzo charakterystyczny model Prius. Te uchy wywołały swoisty efekt kuli śniegowej – technologiami zainteresowały się inne marki, a niektóre z nich, takie jak Tesla, powstały wyłącznie z myślą o produkcji takich pojazdów.

Rozwój technologii samochodów elektrycznych

Samochody elektryczne na samym początku były pojazdami bardzo prostymi w swojej konstrukcji. Potężne, ciężkie i mało wydajne akumulatory kwasowo-ołowiowe były jednymi z głównym powodów, przez które auta elektryczne na długi czas odeszły do lamusa. Gdy jednak powrócono do tego konceptu, zdecydowano się na kompletną zmianę sposobu konstrukcji takich aut. Co prawda do tej pory nie rozwiązano problemu sporej wagi elektryków, lecz dzięki stosowaniu technologii litowo-jonowej obecne elektryki mogą popisać się zasięgiem rzędu setek kilometrów, a także świetną wydajnością.

Nie oznacza to jednak, że rozwój aut elektrycznych szedł jak z płatka. Gdy Tesla zaprezentowała w 2004 roku model Roadster, obserwatorzy byli w szoku gdy zobaczyli, iż zasięg tej konstrukcji wynosi aż 300 kilometrów. Wtedy takie możliwości były godne podziwu, podczas gdy obecnie są one raczej uznawane za dość przeciętne parametry. Idealnie pokazują to nowe modele, w których zasięg rzędu 600-700 kilometrów jest normą, zaś ostatni prototyp Mercedesa oferuje przejechanie aż 1000 kilometrów na jednym ładowaniu! Pod względem mocy pojazdy elektryczne również nie mają aktualnie czego się powstydzić. Rozwój technologiczny jest naprawdę godny podziwu.

Samochody elektryczne – budowa i zasada działania

Pod kątem działania, samochody elektryczne nie są aż tak różne w porównaniu ze spalinówkami. Oczywiście jednak budowa jest kompletnie inną kwestią. W samochodzie elektrycznym nie uświadczymy aż takiej liczby płynów eksploatacyjnych i ogółem rzecz biorąc jest to pod kątem liczby elementów prostszy system. Energia elektryczna zgromadzona w akumulatorach przekazywana jest do silnika elektrycznego. W nim za pomocą magnesów oraz wirników dochodzi do procesów, a energia w ich wyniku wytworzona trafia bezpośrednio na napędzane koła. Tak w uproszczeniu wygląda zasada działania aut elektrycznych, choć oczywiście zagłębiają się w ten temat można znaleźć jeszcze więcej interesujących niuansów.

Sprzedaż samochodów elektrycznych w 2022 roku

Nie będzie tajemnicą fakt, iż w Polsce samochody elektryczne nie są najpopularniejszymi środkami transportu. Ta odnoga branży motoryzacyjnej dopiero nabiera znaczenia w naszym kraju, choć trzeba przyznać, iż z każdym rokiem przyrost aut napędzanych energią elektryczną jest coraz szybszy. Opierając się na danych z pierwszej kwartału 2022 roku, w tym momencie w Polsce zarejestrowanych jest dokładnie 43 365 samochodów zeroemisyjnych, z czego 21 789 to wspominane już hybrydy plug-in, a 21 576 – auta w pełni elektryczne, nazywane w skrócie BEV (Battery Electric Vehicle). W samym pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 5708 pojazdów tego typu, co stanowi wzrost rzędu aż 57 procent rzędem pierwszych trzech miesięcy roku 2021.

W 2021 roku natomiast globalnie sprzedano 4 miliony aut elektrycznych, co stanowi 6 procent wszystkich samochodów. W porównaniu jednak z liczbą 1,4 miliona elektryków sprzedanych w 2020 roku, jest to wręcz niewiarygodny skok.

Ciekawostką może być fakt, iż biorąc pod uwagę udział samochodów w rodzimym rynku zdecydowanym światowym liderem jest Norwegia. W 2021 roku w tym kraju sprzedano 105 tysięcy pojazdów elektrycznych, co plasuje ten kraj dopiero na czwartym miejscu w światowym zestawieniu, lecz tego typu auta stanowią aż 74,8 procenta wszystkich sprzedanych samochodów! Choć Norwegia w tym aspekcie dominuje nad resztą świata, w całej Skandynawii auta elektryczne posiadają już naprawdę spory udział w rynku – co najmniej 33 procent, czasem zahaczający już o połowę. Mając na uwadze fakt, jak szybko rośnie sprzedaż elektryków w innych częściach świata, trudno nie odnieść wrażenia, że rewolucji elektrycznej w motoryzacji nie sposób już zatrzymać.

Artykuły i porady

Samochody elektryczne FAQ:


Jaki wpływ ma temperatura powietrza na zasięg samochodu elektrycznego?

Każdy pojazd mechaniczny oraz każde urządzenie, jeżeli chodzi o swoją efektywność, jest zależne od temperatury. Każda konstrukcja posiada bowiem przedział, w którym może ona zaoferować optymalną pracę. Oczywiście samochody elektryczne nie są pod tym kątem żadnym wyjątkiem i temperatura ma mocny wpływ na działanie auta na prąd, w szczególności na zasięg.

Największym problemem dla użytkowników aut elektrycznych są niskie temperatury. Zima dla aut na prąd zdecydowanie nie jest łaskawa, gdyż dla powszechnie używanych akumulatorów litowo-jonowych optymalną temperaturą pracy jest taka powyżej zera stopni Celsjusza. Oznacza to, że jeżeli termometr pokaże temperaturę na minusie, efektywność baterii może naprawdę znacznie spaść.

Im na zewnątrz będzie chłodniej, tym mniej będziemy w stanie przejechać na jednym ładowaniu. Idealnie pokazuje to dość skrajny przykład, jakim jest pomiar efektywności auta elektrycznego przy temperaturze -20 stopni Celsjusza. Według badań bowiem, pojazd zasilany energią elektryczną jest w stanie zaoferować w takim mrozie zaledwie 60 procent pojemności swoich akumulatorów. Gdy dodamy do tego konieczność ogrzania wnętrza auta, okazuje się, że realny zasięg względem optymalnych warunków może spaść nawet o 40-50 procent!

Jakim prądem najlepiej ładować samochody elektryczne?

Ładowanie samochodu elektrycznego na pierwszy rzut oka wydaje się być dość prostym procesem. Ot, wpinamy wtyczkę do auta, uruchamiamy źródło zasilania i czekamy, aż akumulator naładuje się do zadowalającego nas stanu. Nie oznacza to jednak, iż w każdym przypadku ładowanie elektryka będzie tak samo efektywne.

Najtańszą i najprostszą metodą bez wątpienia jest ładowanie auta z przydomowego gniazdka. Najczęściej znajdziemy w nim napięcie rzędu 230 woltów, co daje nam 2,2-2,3 kilowatów. Sprawi to jednak, iż ładowanie auta będzie bardzo mozolne. Lepszą opcją jest specjalny konwerter lub tak zwany wallbox, który pozwoli nam na zwiększenie napięcia i, co za tym idzie, przyspieszenie ładowania.

Najbardziej efektywnym sposobem na ładowanie auta elektrycznego jest jednak rzecz jasna dedykowana stacja ładowania. Możemy tam ładować samochód prądem stałym, który potrafi osiągać moc nawet 150 kilowatów. Ładowanie w ten sposób jest względem tego samego procesu w domu wręcz błyskawiczne, lecz rzecz jasna znalezienie wolnej ładowarki w pobliżu nie zawsze należy do najłatwiejszych zadań.

Zalety i wady posiadania samochodów elektrycznych
Samochody elektryczne powoli cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a co za tym idzie, coraz większa ilość kluczowych producentów decyduje się wypuścić na rynek swoje modele nowoczesnych pojazdów zasilanych prądem. Elektryczne samochody bez wątpienia mają mnóstwo zalet, jednak należy pamiętać o tym, że nie są również pozbawione wad.
Zalety samochodów elektrycznych
Nie ma wątpliwości co do tego, że pojazdy elektryczne są niezwykle użyteczne i posiadają mnóstwo zalet. Jedną z najistotniejszych jest wysoki komfort eksploatacji, współgrający ze stosunkowo niskimi kosztami utrzymania pojazdu. Dodatkowo zakup takiego auta jest rozwiązaniem przyjaznym dla zanieczyszczonego obecnie bardzo mocno środowiska naturalnego. Pojazdy zasilane prądem, w porównaniu do innych charakteryzują się również podwyższoną wydajnością. W przeciwieństwie do tradycyjnych silników ten elektryczny nie traci swojej mocy poprzez nadmierną emisję ciepła. Wbrew pozorom takie pojazdy są też znacznie mniej awaryjne. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że ich budowa jest bardzo prosta. Takie pojazdy nie wykorzystują filtrów czy oleju, a więc nie ma konieczności ich regularnej wymiany. W tym przypadku im mniej komponentów tym mniejsze ryzyko awarii. Posiadacze elektryków doceniają również cichą pracę samochodów, co sprzyja ich codziennej komfortowej eksploatacji. Być może wiele osób sądzi, że takie auta są skomplikowane w obsłudze. Nic bardziej mylnego. Ich obsługa jest bardzo prosta, a ładowanie może odbywać się w domu lub specjalnie do tego celu wyznaczonym miejscu.
Wady samochodów elektrycznych
Z całą pewnością jednym z największych mankamentów wykorzystywania samochodów elektrycznych jest konieczność ich częstego ładowania. To jaki dystans może być przejechany na jednym naładowaniu akumulatora, zależy przede wszystkim od specyfiki pojazdu. Ze względu na ciągle rozwijającą się technologie powoli na rynku pojawiają się modele, wyposażone w silniki, które można ładować nieco rzadziej. Samochody elektryczne powoli zyskują sobie popularność, jednak w dalszym ciągu liczba stacji ładującej w miejscach publicznych jest dość ograniczona. Póki co użytkowników samochodów elektrycznych jest jeszcze zbyt mało, by opłacalne stało się budowanie większej ilości stacji lądujących.
Z czego są zrobione baterie samochodu elektrycznego?

Samochody elektryczne w najbliższych latach mają stać się liderami rynku i będą one coraz częściej spotykane na ulicach oraz w salonach. Z jakich baterii one korzystają w celu zasilania i z czego są one wykonane?

Z jakich surowców tworzy się baterie samochodów elektrycznych?

Auta elektryczne korzystają z tego samego rodzaju baterii co na przykład smartfony. Mowa tu o bateriach litowo-jonowych. Lit to jednak niejedyny materiał używany do ich produkcji. Oprócz niego w zależności od odmiany znajdziemy żelazo i fosfor, nikiel wraz z kobaltem i aluminium, a najczęściej wykorzystuje się baterie tworzone z litu, niklu, kobaltu oraz manganu. 

Jaką pojemność mają obecne baterie aut elektrycznych?

Baterie rozwijają się dość dynamicznie i możliwe jest uzyskiwanie coraz większej ich pojemności. Kiedyś było to kilkadziesiąt kWh, co pozwalało na przejechanie nieco ponad 200 km. Aktualnie znacznie częściej spotkamy baterie o pojemności 60 kWh, czy nawet w okolicach 100 kWh. Dzięki temu możliwe jest przejechanie samochodem elektrycznym nawet do 500 kilometrów na jednym ładowaniu.