Samochody hybrydowe
Auta hybrydowe na sprzedaż
Mazda CX-60Nowy
Mazda CX60 PHEV 327KM HOMURA + Convenience + Driver+ dach panoramicznyMazda CX-60Nowy
Mazda CX60 PHEV 327KM HOMURA + Convenience +Driver + DachMazda CX-60 SUVNowy
Mazda CX60 dieselKia Niro Crossover
Kia Niro SUV
HybridSuzuki Swift Hatchback
PremiumToyota RAV4 SUV
Toyota Yaris Crossover
Kia Optima Sedan
Toyota C-HR SUV
Ford Focus Hatchback
Toyota C-HR SUV
Kia Xceed SUVNowy
Opel Corsa HatchbackNowy
GSToyota C-HR Crossover
Audi A6 Kombi
mHEV Quattro Sport TiptronicOpel Grandland SUVNowy
ULTIMATESubaru Forester SUVNowy
Subaru Forester SUVNowy
Subaru Forester SUVNowy
Peugeot 508 Sedan
Hybrid4BMW 3 Seria Sedan
330e iPerformanceToyota Yaris Hatchback
Mazda CX-60 SUVNowy
e-SKYACTIV PHEV 327KM 8AT 4x4 Takumi (+Comfort +Conv & Sound +Driver)Toyota Yaris Hatchback
Toyota Prius Hatchback
Mazda CX-60 SUV
TAKUMISubaru Forester SUVNowy
Volvo V60 Kombi
Summum Plug-in-HybridSamochody LPG FAQ:
Czym jest LPG?
Dlaczego warto inwestować w samochody LPG?
Podział instalacji LPG i koszty instalacji
W jakich silnikach najlepiej sprawdzi się LPG?
Jaki zasięg mają akumulatory hybrydowe?
Samochody hybrydowe korzystają z silników elektrycznych, więc siłą rzeczy muszą one być wyposażone w akumulatory, które będą w stanie je zasilić. Jaki zasięg mają akumulatory stosowane w samochodach hybrydowych?
Akumulatory w miękkich hybrydach
W tym wypadku akumulatory zasięgu nie mają, gdyż są one niewielkie, a sam silnik nie posiada mocy pozwalającej na rozpędzenie samochodu. Pełni on bowiem jedynie rolę pomocniczą i zasila niektóre elementy wyposażenia w samochodzie.
Akumulatory w pełnych hybrydach
W wypadku pełnych hybryd możemy spotkać już akumulatory, które są w stanie pozwolić na jazdę czysto elektryczną. Maksymalny dystans to jednak zazwyczaj kilka kilometrów, gdyż akumulatory mają maksymalnie kilka kWh pojemności.
Akumulatory w hybrydach typu plug-in
Hybrydy typu plug-in mogą pochwalić się największym zasięgiem ze wszystkich hybryd. Są one wyposażone w akumulatory o pojemności nawet kilkunastu kWh. Zazwyczaj spotkamy zasięg około 40-60 kilometrów w trybie czysto elektrycznym. Są jednak hybrydy plug-in pozwalające na przejechanie nawet 100 km bez ingerencji silnika spalinowego.
Samochody hybrydowe stały się przełomowym etapem w historii motoryzacji. Był to właściwie pierwszy krok ku elektryfikacji pojazdów. Mianem aut hybrydowych określa się pojazdy dysponujące dwoma źródłami napędu – z reguły jest to silnik spalinowy i jeden lub kilka elektrycznych. Pierwsza w historii hybryda powstała w 1898 roku i była owocem współpracy między Ferdynandem Porsche a Jacobem Lohnerem, natomiast pierwszym modelem seryjnie produkowanym z tego typu jednostką była Toyota Prius, która została wprowadzona na rynek w 1997 roku. Do tej pory to właśnie Toyota wiedzie prym w tej dziedzinie zarówno pod względem nowoczesnych technologii jak i ilości sprzedanych aut hybrydowych. Aktualnie wyróżnia się trzy typy hybryd: miękka hybryda mHEV, klasyczna hybryda równoległa HEV oraz hybryda typu plug-in PHEV. W przypadku mHEV zadaniem silnika elektrycznego jest wspieranie i odciążanie jednostki napędowej, jednak nie jest w stanie sam napędzić pojazdu. Klasyczna hybryda to układ, w którym oba silniki współpracują ze sobą, a system sam decyduje, kiedy dany rodzaj napędu ma pracować. W hybrydzie typu plug-in istnieje możliwość ładowania samochodu z gniazdka, a w trybie bezemisyjnym można pokonać około 50-60km. Jeśli interesują Cię nowe lub używane samochody hybrydowe, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie, a z pewnością znajdziesz model dla siebie.