BMW X3 - jaki silnik będzie najlepszy?

BMW X3 - jaki silnik będzie najlepszy?

BMW X3 to SUV średniej klasy, którego pierwsza odsłona ujrzała światło dzienne w 2003 roku. Od tego czasu producent wypuścił na rynek już trzy generacje tych aut. Obecnie X3 pozostaje podstawowym modelem SUV-a BMW, którego popularność utrzymuje się cały czas na wysokim poziomie. Auto dostępne jest w handlu w kilku wariantach – z silnikami cztero i 6-cylindrowymi. Oprócz tego od 2020 roku możliwy jest też zakup wersji w pełni elektrycznej.

 

Silniki czterocylindrowe

 

Wśród silników czterocylindrowych zwrócić uwagę warto przede wszystkim na model oznaczony numerem N47 D20C. Jest to wysokoprężny silnik o pojemności dwóch litrów, którego maksymalna moc sięga 177 koni mechanicznych. W praktyce jak na niewielkiego, dość lekkiego SUV-a jest to silnik zapewniający przyzwoite osiągi i dobre zachowanie na drodze. Umożliwia dynamiczną jazdę, przy jednoczesnym niezbyt dużym spalaniu. Średnie zużycie paliwa w pojazdach zaopatrzonych w ten właśnie silniki nie przekracza 6,5 litra na 100 km. Jest to jeden z bardziej popularnych modeli silników BMW, który cieszy się opinią mało awaryjnego. W przypadku jakichkolwiek problemów zarówno serwis, jak i części zamienne są dość łatwo dostępne. Auto z tym silnikiem sprawuje się dobrze przede wszystkim przy jeździe miejskiej i w niezbyt wymagającym terenie. Jest to bardzo dobra propozycja dla kierowców, którzy szukają czegoś do miejskiego użytku na co dzień, co jednocześnie pozwoli czasem wyjechać za miasto i bezpiecznie poruszać się po drogach gorszej jakości. Kierowcom, którzy chcieliby raczej mocniejszego SUV-a, który dobrze sprawdzi się o każdej porze roku i w prawie każdym terenie, wariant ten nie jest polecany. 

 

Silniki sześciocylindrowe

 

W ofercie silników sześciocylindrowych należy przyjrzeć się bliżej opcji, jaką jest model N52 B30A.  Silnik ten oferuje moc 272 KM, co w przypadku samochodu o tej wadze przekłada się na całkiem przyzwoite osiągi. Ten trzylitrowy silnik benzynowy wyposażony został 2 magnezowo-aluminiową skrzynię korbową, co przekłada się przede wszystkim na jego niewielką wagę. Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie regulowanego napędu zaworów w technologii Valvetronic, które są w pełni regulowane. W opinii sporej liczby kierowców jest to przyzwoita, dość tradycyjnie zbudowana konstrukcja, której niewiele może zaszkodzić. Silnik ten ma jednak swoje wady. Przede wszystkim jest to model dość mało popularny, a więc w przypadku awarii, albo zwykłego zużycia niektórych elementów, części zamienne zapewne nie będą dostępne od ręki. 

 

Zobacz również: BMW X3 - nowy SUV

 

BMW X3 - jaki silnik będzie najlepszy?
BMW X3 - jaki silnik będzie najlepszy?
BMW X3 - jaki silnik będzie najlepszy?