Dacia Logan - jaki silnik wybrać?
Dacia Logan to model, który obecny jest na na drogach świata już od kilkunastu lat. Produkowany w wielu fabrykach Renault. W zależności od rejonu świata, występuje pod różnymi nazwami. W Polsce znana po prostu jako Dacia Logan. Tworząc ją, postawiono sobie za cel wyprodukowanie auta taniego i opartego na podzespołach Renault. W pierwszej wersji płyta podłogowa pochodzi z samochodu Renault Modus, zawieszenie zaś z modelu Clio II. Silniki benzynowe pochodziły z modelu Thalia wysokoprężne z Megane. Z czasem dokonano wielu zmian konstrukcyjnych w pojeździe, po latach zaś pojawił się w sprzedaży Logan kolejnej generacji.
Pierwsza wersja, to pojazdy z silnikami benzynowymi o pojemności od 1,2 do 1,6 litra lub wysokoprężnymi jednostkami napędowymi o pojemności 1,5 litra i mocy 68 lub 85 KM. Biorąc pod uwagę zużycie paliwa i stopień awaryjności, warte polecenia są modele z silnikami benzynowymi o pojemności 1,4 litra i mocy 75 KM. Są one bardzo wytrzymałe, zużycie paliwa zaś nie jest w nich zbyt wysokie. Silniki o pojemności 1,6 litra zapewniają lepsze osiągi, zużycie paliwa jednak jest zauważalnie większe.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe typu diesel, złą opinią cieszy się silnik o mocy 68 KM. W jego przypadku awarie są wyjątkowo częste.
Dacia Logan kolejnej generacji
Dacia Logan drugiej generacji, to pojazdy wyposażone w silniki benzynowe o pojemności od 0,9 do 1,6 litra. Pojazdy z silnikami o największej pojemności nie były jednak dostępne na polskim rynku. Planując zakup Dacii Logan tej generacji, warto szukać pojazdów z silnikami 1.0 SCe i mocy 73 KM lub pojazdów z popularnym silnikiem o pojemności 1,2 litra. Są mało skomplikowane technicznie, oszczędne i cenione za niską awaryjność. Można też wybrać pojazd z silnikiem diesel, jednak najsłabszy z nich, czyli jednostka napędowa 1.5 DCi i mocy 75 KM, często ulega awariom. Jej atutem jest jednak bardzo niskie zużycie paliwa.
Najnowsza Dacia Logan
Najnowsza - już trzecia - wersja Dacii Logan, sprzedawana jest w salonach od niedawna, więc trudno oceniać awaryjność silników, w które jest wyposażona. Nie ma dostępnych samochodów z silnikiem wysokoprężnym, oferowane są wyłącznie auta wyposażone w silniki benzynowe o jednej pojemności. Są to jednostki napędowe o pojemności jednego litra i mocy od 73 do 100 KM. Najmocniejszy silnik, może być wyposażony w fabryczną instalację LPG. Na niektórych rynkach oferowana jest także wyjątkowo uboga wersja tego modelu. W niej montuje się jednostkę napędową o tej samej pojemności i niskiej mocy 63 KM.