Dacia Sandero - wybór silnika ma znaczenie

Dacia Sandero - wybór silnika ma znaczenie

Dacia Sandero to pojazd zaprezentowany przez producenta kilka lat temu. Stanowi ciekawe połączenie niebanalnego wyglądu, komfortu prowadzenia i sporej ilości miejsca w środku. Nieco większy prześwit niż w klasycznych osobówkach, ułatwia jazdę po drogach gorszej jakości, nie jest jednak minusem przy - na przykład - szybkiej jeździe w trasie. Samochód ten bez wątpienia wart jest uwagi, jednak warto wybrać model z sensowną wersją silnikową. Jakie silniki w tym modelu były montowane kiedyś i jakie są montowane obecnie? 

 

Lekkie, zwinne auto

 

Dacia Sandero jest samochodem bardzo lekkim - waży mniej niż tonę. Z powodzeniem w niej sprawdzają się silniki nawet o niewielkiej pojemności. Pierwsza generacja była oferowana z silnikami benzynowymi o pojemności od 1,2 do 1,6 cm3. Moc silników benzynowych była zbliżona. Silniki 1,2 i 1,4 cm3 to jednostki napędowe o mocy 75 KM, jednostka o pojemności 1,6 cm3, to silnik o mocy 83 KM. Wszystkie są warte polecenia, jednak biorąc pod uwagę stopień awaryjności i koszty eksploatacji, najlepszą opcją jest silnik o pojemności 1,4 litra. 

 

Silniki wysokoprężne w tym modelu miały jedną pojemność 1,5 litra. Słabszy silnik o mocy 68 KM, jest nieco bardziej awaryjny. Rozważając zakup używanej Dacii Sandero, w przypadku silnika wysokoprężnego o tej mocy, warto zwrócić uwagę na przebieg. Dacie z dużym przebiegiem to bowiem spore ryzyko kłopotów z tym silnikiem. Plusem jednak jest zużycie paliwa. Jest wyjątkowo niskie, dlatego jeśli uda się kupić model w dobrym stanie, można mieć pewność, że koszty eksploatacji będą bardzo małe. 

 

Druga generacja

 

Druga generacja Dacii Sandero - podobnie jak w przypadku modeli Logan - dostępna była z szeroką gamą jednostek napędowych. W przypadku silników benzynowych, możliwy była zakup Dacii z silnikami o pojemności od 0,9 przez 1.0 do 1,2 litra. Dość awaryjny jest silnik o najmniejszej pojemności. Wart uwagi jest klasyczny silnik o pojemności 1,2 litra i mocy 75 KM. Jest to stosunkowo prosta konstrukcja, oparta na dobrej jakości podzespołach. Mało awaryjna i oszczędna. 

 

Silniki wysokoprężne w tym modelu, to jednostki napędowe o pojemności  1,5 litra i różnej konstrukcji. Są oszczędne, w przypadku dużych przebiegów, pojawia się jednak coraz większe ryzyko kosztownych do usunięcia awarii. 

 

Najnowsza generacja

 

Najnowsza generacja Dacii Sandero, to pojazdy wyposażone w silniki benzynowe o pojemności jednego litra i różnej mocy. od 65 KM do 100 KM. Najbardziej ekonomiczny jest silnik o mocy 90 KM. Najsłabszy jest nieco mniej ekonomiczny. Awaryjność tych silników trudno ocenić, bowiem trzecia generacja tego modelu oferowana jest od niedawna.

 

Zobacz również: Dacia Sandero - auto miejskie

 

Dacia Sandero - wybór silnika ma znaczenie
Dacia Sandero - wybór silnika ma znaczenie