Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny BMW serii 7
BMW 7 piątej generacji
BMW 7 piątej generacji zadebiutowało na rynku w 2008 roku. Samochód zaprezentował nowy kierunek stylistyczny marki. Jako pierwsze auto w historii niemieckiego koncernu motoryzacyjnego, otrzymało ono kod fabryczny z literą F na początku (było to F01 dla wersji klasycznej i F02 dla przedłużonej). BMW 7 piątej generacji pod względem techniki oraz stylu kontynuowało linię modeli E65. Twórcą podwozia jest Karim Antoine Habib. Tym, co odróżnia auto od poprzedniej generacji jest między innymi system skręcanych tylnych kół. Działa on w sposób następujący - w zależności od prędkości, koła skręcają się w tym samym lub poprzednim kierunku co przednie. Ma to za zadanie ułatwić manewrowanie pojazdem — tak w mieście, jak i na dłuższej trasie.
Odrębnymi modelami BMW 7 piątej generacji są modele F03 oraz F04. Pierwszy z nich jest oferowany jako High Security w dwóch różnych wersjach. To opancerzona wersja modeli 750Li oraz 760Li. Kierowcy mają do wyboru opcję z certyfikatem balistycznym V67 oraz VR9 (jest on najwyższym spośród oferowanych w autach osobowych certyfikatem opancerzenia). F04 występuje natomiast pod nazwą ActiveHybrid7. Auto posiada hybrydowy napęd stanowiący połączenie standardowego silnika 4.4 V8 w wersji 750i i silnika elektrycznego o mocy 20 KM z momentem obrotowym 210 Nm.
Jak prezentują się dane techniczne BMW 7 piątej generacji? Auto jest zaliczane do segmentu E. Jest to 4 — drzwiowy sedan. Samochód może posiadać następujące wersje silników:
6 cylindrowe:
• N52N (730i, 730Li)
• N54 (740i, 740Li)
• N55 (740i, 740Li, 740LiX, Hybrid 7, Hybrid 7L)
• N57 (730d, 730Ld)
• N57N (730d, 730Ld, 730dX)
• N57S (740d, 740dX)
• N57X (750dX, 750LdX)
• N57Z (740d, 740dX)
8 cylindrowe:
• N63 (750i, 750Li, 750iX, 750LiX, 750LiS, Hybrid 7, Hybrid 7L, ALPINA B7, B7L, B7X, B7LX)
• N63N (750i, 750Li, 750iX, 750LiX, ALPINA B7, B7L, B7X, B7LX)
12 cylindrowe:
• N74 (760i, 760Li, 760LiS)
BMW 7 piątej generacji występuje w wersji z 6 — oraz 8 — biegową automatyczną skrzynią biegów. Posiada napęd tylny oraz AWD. Długość auta to 5072 mm (5212 mm w wersji L), szerokość — 1902 mm, wysokość — 1479 mm, rozstaw osi — 3070 mm (3120 mm w wersji L), a masa własna — od 1935 do 2055 kg. Auto ma bagażnik o pojemności 500 l (460 l w wersji Activehybrid).
BMW 7 szóstej generacji
Auta BMW 7 szóstej generacji zostały po raz pierwszy zaprezentowane w 2015 roku. Odzwierciedlało ono zaktualizowany kierunek stylistyczny marki. Tym, co wyróżniało ten samochód było również nowe oznaczenie. Tym razem zaczynało się ono od litery G (standardowa wersja auta nosiła nazwę G11, przedłużona — G12). W porównaniu do poprzedniej generacji, pojazd był lżejszy o 130 kg. Zasługą tego było między innymi zastosowanie elementów z karbonu. Na uwagę zasługują tutaj także nowe, sześciocylindrowe silniki o pojemności 3 litrów i mocy 240 kW (benzynowy) i 195 kW (Diesel). Sztandarowy model BMW 7 szóstej generacji posiada silnik benzynowy V12 o mocy 441 kW.
Na wyposażeniu omawianego samochodu znajduje się między innymi aktywny układ kierownicy, amortyzatory o regulowanej twardości, samopoziomujące się zawieszenie pneumatyczne na obu osiach, elektromechaniczny system zapobiegania przechyłom na zakrętach, dotykowy ekran sterowany gestami, bezprzewodowa ładowarka do telefonu, a także podgrzewana kierownica, fotele i podłokietniki. Pod koniec 2018 roku, auto przeszło modernizację. W jej ramach została zamontowana większa atrapa chłodnicy i zmieniony kształt lamp. Dodatkowo, silniki zmodernizowano i zwiększono ich moc.
BWM 7 szóstej generacji jest zaliczane do segmentu F. Jest to 4 — drzwiowy sedan wyposażony w 8 — biegową automatyczną skrzynię biegów i napęd RWD/AWD. Samochód ma długość 5098 mm (5238 mm w wersji L), szerokość 1902 mm, wysokość 1467 mm (1497 mm w wersji L), rozstaw osi 3070 mm (3210 w wersji L) i masę własną między 1800 a 1990 kg. Auto posiada zbiornik paliwa o pojemności 78 l i bagażnik, którego wielkość to 515 l. Pojazd jest w stanie pomieścić 5 pasażerów.