Mercedes-Benz GLC - SUV klasy średniej
Mercedes-Benz GLC to SUV klasy średniej produkowany od 2015 roku. To kontynuacja koncepcji poprzednika GLK. Różnią go wymiary, GLC jest dłuższy i szerszy, jednak zdecydowanie niższy. Wprawne oko dopatrzy się podobieństwa do klasy C. Obecnie mamy do czynienia z modelem po faceliftingu wykonanym w roku 2019, kiedy to wprowadzono też nowe silniki i wyposażenie. Dodano reflektory LED, zmieniono grill, a wewnątrz pojawił się większy ekran i zmieniona kierownica.
Mercedes-Benz w tym modelu postawił na wysoką wydajność silników, na wygodę i świetny wygląd. Odnośnie wyglądu to niemiecki producent oferuje dwie wersje nadwozia. Mamy dwubryłowego SUV-a i SUV-a przypominającego coupe, zupełnie podobnie jak jest to w przypadku BMW X4 i Audi Q5.
Nowością jest automatyczny asystent parkowania oraz bezkluczykowy dostęp - oba w standardzie. Dodatkiem jest system kamer 360 stopni, klapa podnoszona elektrycznie, kamera na desce rozdzielczej. GLC osiągami i wnętrzem przypomina inne luksusowe SUV-y, za co otrzymał nagordę SUV-a Roku 2017.
Warto zauważyć, że w ofercie jest sporo silników, od 4 cylindrowego, poprzez hybrydę plug-in po AMG GLC. Każdy z nich operuje 9 biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na obie osie (poza jednym wyjątkiem GLC 300, któremu brakuje 4x4). I tak GLC 300 to 4 cylindy, 2 litry z mocą 255 KM, GLC 350e to hybryda z turbo o mocy 315 KM, GLC 43 to 3 litrowe V6 o mocy 385 KM, a GLC 63 ma pod maską 4,0l V8 o mocach 469-503 KM. Ten ostatni przyśpiesza do 100 km/h w 3,2 sekundy, co jest imponującym wynikiem.
Wydaje się, że GLC to jeden z najlepiej wyposażonych SUV-ów, na pewno najbezpieczniejszy. W testach otrzymuje wysokie noty, a opcjonalny system zabezpieczeń przez zderzeniem czołowym oceniany jest bardzo wysoko. Standardowe wyposażenie obejmuje automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie przed kolizją, monitorowanie martwego pola. Jeśli zdecydujesz się na pakiet Driver Assistance otrzymasz adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania i zmiany pasa ruchu.