Mitsubishi Challenger - terenowy SUV
Mitsubishi Challenger, czyli tak naprawdę Mitsubishi Pajero Sport produkowany jest od roku 1996. To terenowy SUV, który w pierwszej generacji produkowany był przez 12 lat, a od roku 2008 mamy do czynienia z jego II generacją. III generacja, która weszła na rynek w 2015 to zmiany nie tylko w napędzie i stylistyce, ale także zaprzestanie używania nazwy Challenger dla tego modelu. Od tej pory auto nosi już na każdym rynku na świecie nazwę Pajero Sport/Montero Sport.
Mitsubishi Challenger ma niezależne przednie zawieszenie i ruchomą oś tylną. Silniki jakie były obecne w I generacji to znany i najczęściej używany 3 litrowy, 6 rzędowy o mocy 175 KM diesel oraz benzynowe V6 2,4l montowany jako standardowy na początku produkcji.
II generacja oparta była na podwoziu Mitsubishi Triton. Auto ma napęd w postaci diesla 2,5 i 3,2l, benzyny 30 lub 3,5l. Napęd przenoszony jest 4 lub 5-biegową manualną skrzynią na tylne koła standardowo, przy czym istnieje możliwość ręcznego przełączania na napęd 4x4.
Zaletą Mitsubishi Challenger-a jest wytrzymała konstrukcja, dobrze właściwości jazdy w terenie, spore wnętrze i oszczędne silniki. Za wady często wymienia się spory hałas, ale to w końcu terenowe auto, nie miejski, rodzinny samochód.
Wnętrze to plastiki i materiał, jedynie w wersji XLS mamy do czynienia ze skórą i nieco lepszym wyposażeniem jak nawigacja satelitarna. Ten model stawiany jest wyżej niż ówczesny Outlander. Sporo jest w nim przestrzeni na nogi, a bagażnik ma pojemność 1800 litrów przy złożonym drugim rzędzie siedzeń.
Kierowcy doceniają go także za jego dobre właściwości jazdy poza utwardzonymi drogami. Poradzi sobie w błocie, na sporych wzniesieniach. Kąty natarcia są spore, a hak można zdjąć, gdy planujemy trudną eskapadę. A jeśli mowa o haku, to Challenger może ciągnąć całkowitą masę do 2,5 tony. Jeżeli weźmiemy pod uwagę całokształt, to mimo kiepskiego wnętrza można uznać ten samochód za wszechstronny, dobry do wypraw w teren jak i podróżowanie z rodziną.