Nowa Skoda Kodiaq drugiej generacji - samochód który spełnia potrzeby
Skoda Kodiaq była pierwszym SUV-em czeskiej firmy, który pojawił się na rynku w 2016 roku i bez wątpienia samochód ten odniósł sukces, na co dowodem są wyniki sprzedażowe - SUV sprzedany został w ilości 866 tys. egzemplarzy.
Pod koniec 2023 roku zaprezentowano drugą generację modelu Kodiaq, większą, bardziej przestronną, wydajniejszą i lepiej wyposażoną. Nowa Skoda Kodiaq 2024 jest także reklamowana jako jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie modeli firmy z Mladá Boleslav. Ale czy suma summarum nowy model jest lepszy i jest godnym następcą pierwszej generacji Skoda Kodiaq? Sprawdźmy to!
Nowa Skoda Kodiaq nie zawodzi w kwestiach pojemności i stylistyki kabiny wewnętrznej
Największym triumfem samochodu jest duża ilość przestrzeni wewnątrz kabiny, dzięki czemu idealnie spełnia on wymagania rodzin z dziećmi. Dostępne są modele z pięcioma lub siedmioma miejscami. Nie ma obaw o brak miejsca dla kierowcy i pasażerów. Warto jednak zaznaczyć, że siedzenie jest umiejscowione wysoko, nie jest to jednak zaskoczenie jeśli chodzi o SUV'y. W nowym modelu zamontowano ulepszone ergonomiczne fotele, które są wygodniejsze i mają elektryczną regulację (dodatkowo, kiedy wysiadasz, fotel automatycznie się odsunie), funkcję masażu i mają opcję zarówno chłodzenia, jak i podgrzewania. Dodatkowo zamontowane zaczepy ISOFIX pozwalają na bezpieczny i szybki montaż fotelika dla dzieci.
Powiększany został bagażnik, bagażnik ma większą pojemność o 80 litrów w wersji pięciomiejscowej, co daje 340 litrów i 910 litrów po złożeniu oparć drugiego rzędu siedzeń.
Nowością w Kodiaq są obrotowe inteligentne pokrętła, bardzo duża ilość przegródek między fotelami. Dostępne są również porty USB-C o mocy 45 W i indukcyjny punkt ładowania telefonów komórkowych o mocy 15 W. Dokonano również zmian w umiejscowieniu wielu manetek, na przykład manetka wycieraczek trafiła na lewą stronę kierownicy, zostając zintegrowana z kierunkowskazami.
Zobacz ogłoszenia Skoda Kodiaq na Samochody.pl
Design zewnętrzny Skody Kodiaq drugiej generacji
Nie dokonano drastycznych zmian w stylistyce nadwozia nowej Skody Kodiaq, niekonieczne jest to jednak wada. Zmiany są subtelne, ale da się zauważyć, że jest to nowy model. Prawdopodobnie projektanci doszli do wniosku, że nie warto zmieniać kompletne stylistyki, którą klienci przyjęli ze sporym entuzjazmem.
Generalnie, rzucającym się w oczy elementami w tym modelu jest grill z oświetleniem LED, nowe reflektory Matrix TOP LED, które są nowością marki, oraz przedni zderzak o bardziej aerodynamicznym kształcie. Płaski dach wyposażono w podłużne relingi dachowe, a z tyłu zastosowano nową pokrywę bagażnika z napisem „Skoda”, światła LED w kształcie litery C i nowo zaprojektowany zderzak. Poprawiono także aerodynamikę konstrukcji. Jeśli chodzi o wymiary samochodu, nowa Skoda Kodiaq ma teraz nadwozie o długości 4 758 mm, szerokości 1 864 mm i wysokości 1 656 mm, z rozstawem osi 2 791 mm.
Jaki system multimedialny ma Skoda Kodiaq 2?
Duże zmiany nastąpiły z przodu samochodu, a dokładnie w kwestiach systemów multimedialnych. Wewnątrz Skody Kodiaq 2024, na samym środku, znajdziemy 13-calowy ekran dotykowy, który jest sercem rozrywki i informacji w samochodzie. Temu centralnemu wyświetlaczowi towarzyszy 10-calowy ekran Virtual Cockpit (wyświetlacza, który zastępuje tradycyjne analogowe wskaźniki na desce rozdzielczej) i opcjonalnie wyświetlacz przezierny HUD (wyświetla kluczowe informacje bezpośrednio na przedniej szybie). Co z jakością wszystkich tych ekranów? Nie ma powodów do obaw, ponieważ nie jest to przestarzała technologia sprzed 10 lat.
Chociaż ilość wyświetlaczy może przytłaczać, ciekawostką jest fakt, że w tym aucie zamontowano pokrętło, którym można konfigurować klimatyzację, głośność i tryby jazdy! Jest to doskonała wiadomość dla kierowców nieznoszących ustawiania rzeczy na ekranach. Alternatywą jest asystent głosowy, zintegrowany z ChatemGPT, który pomaga we wszelkich konfiguracjach samochodu i zapytaniach niezwiązanych z funkcjami pojazdu.
Jakie wrażenia zjazdy zapewnia ten model? Sprawdzamy systemy wspierające kierowcę
Najmniej zmian wprowadzono w konstrukcji, ponieważ nowy model oparty jest na niezawodnej i dobrze znanej platformie MQB, dzięki czemu samochód prowadzi się komfortowo i pewnie. Wrażenia z jazdy są ogólnie dobre. Nie jest to jednak model, który wyróżniałby się dynamiką i Jeśli chodzi o systemy wspierające kierowcę, w tym modelu znajdziemy:
- Systemy wspomagające jazdę takie jak: ABS, MSR, ASR, EDL, oraz XDS+, oraz elektroniczny system monitorowania ciśnienia w oponach informuje kierowcę o ciśnieniu w oponach.
- Systemy kamer i czujników wspomagające jazdę takiej jak: Area View, Trailer Assist, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, Aktywny tempomat (ACC), Blind Spot Detecti Traffic Alert, Lane Assistant, czy Traffic Jam Assistant.
Wersje silnikowe i zużycie paliwa Skoda Kodiaq drugiej generacji
Skoda Kodiaq nowej generacji, dostępna jest w wersji z silnikiem wysokoprężnym, benzynowym, a także z silnikiem hybrydowym typu plug-in o zasięgu ponad 100 km, we wszystkich przypadkach z automatyczną skrzynią biegów DSG (jest to siedmiobiegową dwusprzęgłowa skrzynia biegó). Można wybrać napęd na przednie, lub na wszystkie koła. Oto podsumowanie dostępnych wersji:
- 2.0 TSI 204 KM benzyna, napęd na wszystkie koła.
- 2.0 TDI 150 KM diesel, napęd na przednie koła.
- 2.0 TDI 193 KM diesel, napęd na wszystkie koła.
- 1.5 mHEV 150 KM, hybryda, napęd na przednie koła
Ile paliwa zużywa nowa Skoda Kodiaq? W przypadku diesla TDI możesz spodziewać się zużycia na poziomie 5,5-6 litrów na 100 km, w przypadku benzyny TSI będzie to około 9-10 litrów, zaś hybryda pali średnio 1,4 litra na 100 km, zużywając przy tym dodatkowo 21,1 kWh prądu.